گفت و گوهای تهران و آنکارا برای حل بحران شهر کوبانی/ هشدار ایران بابت حضور نظامی ترکیه در سوریه

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه از گفت وگو ها با دولت ترکیه برای حل بحران شهر کوبانی خبر داد و گفت: البته ما به دولت این کشور بابت هر گونه حضور نظامی زمینی در سوریه هشدار دادیم.

به گزارش ایرنا، «حسین امیر عبداللهیان» عصر پنج شنبه در نشست عراق و ائتلاف بین المللی علیه داعش که در پژوهشکده مطالعات استراتژِیک خاورمیانه برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره امکان ارسال کمک های تسلیحاتی به منطقه کوبانی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب کمکی که به دولت سوریه برای مبارزه با تروریست ارایه می کند هر اقدامی که لازم باشد برای کمک به کردهای کوبانی انجام می دهد.

وی درباره نوع این کمک ها توضیح خاصی نداد و اظهار داشت: گفت وگوهای ما با دوستمان ترکیه برقرار است و ما فکر می کنیم این کشور می تواند بیشترین نقش را برای بازگشت آوارگان سوری به سرزمینشان داشته باشد.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در باره راه حل ایران برای بحران کوبانی تصریح کرد: گفت وگوهای منطقه ای برای این موضوع جریان دارد و ما امیدواریم در این مسیر اقدام جدی صورت گیرد.

به گفته امیر عبداللهیان، ما در گفت وگو های اولیه با ترکیه دریافتیم که این کشور به دنبال تشدید بحران در منطقه نیست و امیدواریم نقش مثبتی ایفا کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال تجزیه عراق نیز گفت: ما مواضع خود را در این مورد اعلام کرده ایم از نظر ما عراق یکپارچه مورد تایید و به نفع منطقه است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • raha A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    48 18
    کوردها هم ایرانی ان، نباید اجازه داد به دست اعراب و ترک ها کشته بشن. دست اینا باشه نسل کوردها را از بین میبرن
  • بی نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    20 36
    ترکیه چیکار کنه بالاخره؟ حمله کنه ؟ حمله نکنه؟ عجب وضعی شده
    • بی نام RO ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
      22 10
      کسی نخواسته حمله کنه دوست عزیز. مغلطه نکنید. میخوان که جلوی عبور و مرور داعشیها از مرز ترکیه گرفته بشه و نیروهای کرد و پیشمرگه ها به کوبانی برن.
  • بی نام A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    21 9
    آره دیگه ، لابد اردوغان قسم حضرت عباس خورده که داعش ساخته و پرداخته ذهن بیمار ترکها نیست و همه چی خود بخود و تصادفی و کاملا خودجوش رخ داده
  • یا علی مولا مدد IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    14 15
    به نظرم ایران متوجه شده که خطر تجزیه ی سوریه توسط کردها و همچنین عراق داره جدی میشه. از اول هم به نظر من داعش نقشه ای از سی غرب برای تجزیه ی منطقه و ایجاد کشور کردستان بوده. الان هم توی کوبانی تا اونجا که من میدونم حزب پ ک ک یعنی همون تجزیه طلبان کرد دارن میجنگن و مردم عادی خوشبختانه تخلیه شدن از شهر بازم چاپ نکن خبر آنلاین لااقل خودت که میخونی.
  • بی نام A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    2 0
    جوابتونم گرفتین
  • بی نام IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    18 60
    ترکیه کار کاملاً درستی انجام می دهد
  • بی نام A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    13 17
    ببخشید کدام دولت سوریه؟ دولتی که بخشی از سرزمینش زیر چکمه های تجاوز له می شود و فقط دلخوش چند شهر شده اسمش دولت یک کشور واحد نیست؟ حالا کمک نظامی هیچ نباید به عنوان کشوری که به حاکمیتش تجاوز شده یک حرکت دیپلماتیکی چیزی کنه؟ یا نکنه خودش هم به مشروعیت خودش شک داره؟اخه چرا باید ما جور این آدم های بی کفایت را بدیم چرا نباید روند عقلایی برای این معضلات پیدا بشه حمایت از بشار چه سودی به حال اسلام و مسلمانان داره که ما دست بر نمی داریم
  • بی نام A1 ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 17
    در کتاب پیشگویی های صد بیت نوستر آداموس در مورد ایران به وضوح و مستقیم اشاره میکنه به این که ایران به ترکیه حمله میکندحدس میزنم ایران در اینده با ترکیه بر سر سوریه وارد جنگ و نزاع خواهد شد کمک دیر می رسد و بقیه مطالبی که در قالب شعر بیان شده وبقیه ماجراهای وحشتناکش، به شخصه تا قبل از اتفاقات چندماهه پیش یعنی ورود و ظهور و جنایات داعش با دیده شک و تردید به این پیشگویی ها نگاه میکردم اما کم کم داره خیلی از نشانه های پیشگویی هاش ظاهر میشن در مورد ایران خاورمیانه ترکیه سوریه امریکا و جاهای دیگه و قطعا اتفاقات خوشایند و مناسبی نیستن.
  • علی IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    5 0
    لفظ دوستمان ترکیه جالب بود
  • reza ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    20 23
    مرگ بر تركيه
  • محسن IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    20 9
    ترکیه بایددست ازتملق آمریکاومتحدانش بردارد.ترکیه برای پیوستن به تجارت جهانی هزینه های زیادی به مردم خودش ومردم منطقه تحمیل میکند
  • ناصر A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    19 3
    کرد های از اولش مطلق به ایران زمین هستند و برادران ما محسوب می شوند خونشان از خون ماست باید هر چه سریعتر به آنان کمک کنیم تا به دست داش تازیان از بین نروند
  • محمد IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    ترکیه طرفدار داعش است