تسنیم نوشت:

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: اصطلاح اصولگرایی اعتقاد فرهنگی است و ما هرگز با این اصطلاح خداحافظی نمی‌کنیم و این جریان ظرفیت بسیار بالایی در کشور دارد.

آیت‌الله سیدرضا تقوی در تجمع اصولگرایان استان قزوین که تحت عنوان اهل ولا در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: بحث غدیر یکی از بحث‌های اصولی ما است که باید این موضوع را به طور مداوم پیگیری کنیم چراکه ما هرچه داریم از ولایت و امامت غدیری داریم.

وی افزود: اکمال دین و اتمام دین در غدیر اتفاق افتاده و هنگامی که غدیر پدیدار شد امید دشمنان ناامید شد و غدیر یک دریای مواج است که باید در درون خود گوهرهای گران‌بها را پرورش دهد و باید موج‌هایی را به وجود بیاورد که راه و رسم زندگی را برای بشریت رقم بزند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور عنوان کرد: در زمان نبوت وحی نازل شده است و در دوران امامت باید تفسیر و اقدام اجرایی شود و غدیر سلسله نبوت و امامت را به هم پیوند زد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی کشور بیان کرد: جریان غدیرخم پیام‌های مختلفی را دارد که یکی از این پیام‌ها این بود که امت رسول خدا بدون رهبر و سرپرست رها نمی‌شوند و غدیر به امت پیامبر می‌گوید که راه همین است و باید از این راه به کمال برسید.

تقوی اظهار کرد: یکی دیگر از پیام‌های غدیر این است که اگر دشمن فکر می‌کند که پس از پیامبر می‌تواند کاری کند و نقشه‌های خود را پیاده کند غدیر این نقشه‌ها را برآب کرد و غدیر روز ناامیدی دشمنان است.

وی ‌با اشاره به اینکه پیام اصلی غدیر توجه به اصول فکری و اعتقادی اسلام است، اظهار کرد: اصطلاح اصولگرایی اصطلاحی است که توسط مقام معظم رهبری در اواخر دوره دولت اصلاحات خلق، به جامعه معرفی شد و این اصطلاح هنگامی که بیان شد موج عظیمی ایجاد و مجموعه‌ای از انسانها را به دور خود جمع کرد.

رئیس ستاد زکات کشور عنوان کرد: اصطلاحات می‌توانند خط‌ها را مشخص، مرزها را تعیین و انسان‌ها را تقسیم بندی و شفاف کنند و اصطلاحات سیاسی در گذشته با چپ و راست مطرح بوده و امروز در اشکال مختلفی قرار گرفته است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: مقام معظم رهبری در ایجاد اصطلاحات یک هنرمند است و علاوه بر همه امتیازاتی که ایشان دارند در اصطلاح‌سازی در حوزه فرهنگ، سیاست و اقتصاد یکی از نام آورترین اندیشمندان به شمار می‌آید.

تقوی افزود: آن روزی که در دوره اصلاحات بحث دمکراسی مطرح شد, این اصطلاح غربی وارد فرهنگ کشور شد و این اصطلاح بارفرهنگی خود را به کشور وارد کرد، در چنین شرایطی مقام معظم رهبری بحث مردم سالاری دینی را مطرح کردند که هم بار مثبت اصطلاح دمکراسی غربی را داشت و هم بار منفی این اصطلاح را پاک کرده بود.

وی با اشاره به اینکه پس از انقلاب دولت‌های متعددی با گفتمان‌های مختلف روی کار آمده‌اند خاطرنشان کرد: یکی از دولت‌ها دولت اصولگرایی بود که با گفتمان عدالت روی کار آمد و نقاط ضعف و قوت این دولت باید تحلیل شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: اصطلاح اصولگرایی اعتقاد فرهنگی است و ما هرگز با این اصطلاح خداحافظی نمی کنیم و این جریان ظرفیت بسیار بالایی در کشور دارد.

رئیس ستاد زکات کشور گفت: در هشت سال دولت اصولگرا اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شده و گروهی به دنبال این هستند که بگویند اصولگرایی هیچ موفقیتی نداشته و سیاه نمایی ظلم به نظام است.

وی تاکید کرد: جریان اصولگرایی مقلدان مقام معظم رهبری هستند و با وجود جلسات همگرایی اصولگرایان می‌خواهیم جلوی تفرق بخش عظیمی از نیروهای مومن را بگیریم تا بدین وسیله بتوانیم دغدغه مقام معظم رهبری را کم کرده و نشاط را به اجتماع برگردانیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه جریان اصولگرایی آمریکا را شیطان بزرگ می‌داند، گفت: اصولگرا یعنی کسانی که معتقدند کشور باید بر اساس ارزش‌های دینی، ملی، اسلامی و انسانی بر محور ولایت فقیه اداره شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: جریان اصولگرایی فتنه ۸۸ را خط قرمز خود می‌داند چرا که هدف از تشکیل فتنه ۸۸ جمع کردن بساط انقلاب اسلامی ایران بود.

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • افسر مهربون A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    78 12
    زنده باد اصلاحات
  • محمد A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    72 9
    تفکرات افراطی گری در دنیا منسوخ و نخ نما شده است . دنیا با تفکر اعتدال و تدبیر پیش می رود و نیاز به قیم ندارد
  • مهربان A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    2 1
    تا کی خط قرمز اختلاف جناحی
  • بی نام A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    12 5
    اصول‌گرا کیلو چنده؟ فله ای میفروشند یا بسته بندی شده؟ احتمالاً افراد افراطی مثل شریعتمداری و... فله ای هستند؟؟
  • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    8 4
    خدایا اگر این به اصطلاح فتنه نبود بعضی ها چطور این دکانشان را رونق میدادند؟
  • رامین IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    6 3
    شما به عنوان یک مسیول نظام حق تبلیغ برله یا علیه هیچ حزب سیاسی راندارید
  • سعید A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    3 2
    باور کنید من اصلاح طلب نیستم ولی از اینکه یه عده از حوادث سال88 برا خودشون یه سپر درست کردن و دائم پشتش پناه میگیرن اصلا راضی نیستم باید یه دادگاه عادلانه تشکیل بدن و همه کسایی رو که تو ماجرا بودن تکلیفشون روشن شه اقای مطهری حرفش درسته نه اینکه یه سری محاکمه بشن و تو زندان باشن ویا بدون محاکمه تو حصر و یه عده برا خودشون ازاد بگردن یا مثل مرتضوی هی با پرونده شون بازی بشه این ظلمه
  • بهارا A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    5 3
    اصلاحات مرده همونی که دولت بهش محل نگذاشت حال ادعای سهم خواهی میکنه جمع کنید بابا
  • سید سیامک تقوی A1 ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    4 3
    به عنوان یک تقوی از این آقا اعلام برائت میکنم . قابل توجه هم میهنان عزیز نود و نه درصد تقوی ها عکس این آقا هستند. او از ما نیست
  • بی نام A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    11 3
    خط قرمز شما رحیمی هست