واحدمرکزی خبر نوشت:

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه از شهروندان این کشور خواست با توجه به برگزاری تظاهرات در حمایت از کردها به سبب اوضاع در شهر کوبانی ، تحریک نشوند.
وزیر امور خارجه ترکیه روز پنجشنبه تأکید کرد آنکارا در بحبوحه اعتراضات سراسری که به سبب پیشروی های شورشیان دولت اسلامی عراق و شام در کوبانی - عین العرب - برگزار شده است ، از کوبانی حمایت می کند .
چاووش اوغلو در کنفرانسی خبری با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت :« برادران ما - شهروندان کرد ترکیه - که در حال جدال با یکدیگر و بهره برداری از اوضاع هستند و آنهایی که در تلاش برای خسارت زدن به اموال عمومی هستند باید بدانند که ترکیه از کوبانی حمایت می کند.»
تظاهرکنندگان ادعا می کنند دولت ترکیه هیچ اقدامی به منظور متوقف کردن روند پیشروی های دولت اسلامی در شهر کوبانی سوریه انجام نداده است، شهری که به صحنه درگیری های خیابانی بین گروه های کرد و شورشیان داعش تبدیل شده است.
وزیر امور خارجه ترکیه گفت « واقع بینانه » نیست اگر بخواهیم از ترکیه انتظار داشته باشیم در این منطقه جنگ زده عملیات نظامی انجام دهد زیرا مذاکرات با هم پیمانان ترکیه درباره چگونگی مقابله با داعش همچنان ادامه دارد.
او گفت:« زمانی که در این باره تصمیم گیری شود، ترکیه نیز به نوبه خود وظایف خود را انجام خواهد داد.»
به گزارش خبرگزاری آناتولی از آنکارا، وزیر امور خارجه ترکیه همچنین بر اهمیت ایجاد منطقه پرواز ممنوع و ایجاد منطقه حائل در سوریه در نزدیکی مرز ترکیه به عنوان یک اولویت تأکید کرد و گفت اگر قرار باشد ترکیه در ائتلاف بین المللی علیه افراط گرایان دولت اسلامی مشارکت داشته باشد ، باید چنین منطقه ای ایجاد شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارومیه A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    14 14
    خیلی جالب مقامات ترکیه دارن اعتراضات رو تحریف میکنن.این اعتراضات به دلیل کمک و همکاری دولت ترکیه با داعش صورت میگیره.نه درخواست از ترکیه برای عملیات نظامی...
    • صاحبخانه GB ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
      19 16
      اسم شهر من و پاک کن خواهشا شما مهاجرین بنویسین مهاجر و مهمان ارومیه
  • پوريا A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    11 14
    ي مشت حيوون شدن سياستمدار ... اردوغان...پوتين ...اوباما...خدا؟؟؟؟؟؟؟
  • ناصر IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    20 12
    سران ترکيه با اين رفتار زشت نزد تمام دنيا منفور شدند
  • samioghlou RS ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    12 12
    کوبانی جزئی از جفرافیای سوریه است ونه خاک ترکیه ومنافع ملی هرکشور ایجاب میکندکه آن کشور به خودش بیاندیشد وترکیه دارد عاقلانه ترین کار را انجام میدهد.کجایندتروریستهای پ ک ک وپژاک وغیره که فقط بلدندناجوانمردانه غیرنظامیان وبیگناهان راهدف قرار دهند؟؟؟ترکیه هیچ وظیفه ای در قبال دشمنان ملتش آنهم از نوع بیگانه ندارد.
    • بی نام RO ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
      15 9
      کسی نخواسته ترکیه مداخله کنه. ترکیه جلوی داعش رو بگیره که از مرزش رد نشن. ضمنا پیشمرگه ها هم تروریستن که ترکیه نمیذاره برن کوبانی؟ راستی مگه ترکیه با این حزبها صلح نکرده؟ معلومه که این صلح یک طرفه است. ترکیه هرکاری میخواد بکنه، ولی کردها ساکت بشینن و صداشون در نیاد.
  • رضا US ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    2 10
    این توصیه به ترکهاست تا خویشتندار باشن و اجازه بدن پلیس با آشوبگرا برخورد کنه