ایرنا نوشت:

مدیرکل استاندارد استان سمنان از نبود نظارت و کنترل بر نصب آسانسورهای مسکن مهر در زمان ساخت در این استان خبر داد و گفت: ۸۰ درصد حوادث ناشی از آسانسور در این استان متعلق به مسکن مهر است.

عباس رستمی روز پنجشنبه و در اولین روز از هفته استاندارد در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان افزود: آسانسورهای نصب شده در واحدهای مسکن مهر در زمان ساخت به دلیل اینکه پایان کار آن‌ها نیاز به اخذ تاییدیه استاندارد نداشت بدون نظارت و کنترل‌های کیفی نصب و بهره برداری شده است.

وی با یادآوری اینکه تمامی آسانسورهای نصب شده در سایر واحدها پس از کنترل‌های دقیق موفق به اخذ استاندارد می‌شوند افزود: نظارت بر رعایت استانداردهای لازم در این بخش به شدت توسط شرکت‌های طرف قرارداد اعمال می‌شود.

رستمی گفت: این در حالی است که واحدهای مسکن مهر در زمان ساخت از این امر مستثنی بودند و هم اکنون شاهد این هستیم که ۸۰ درصد حوادث آسانسورها در این استان در مسکن مهر رخ می دهد.

وی خواستار ابلاغ مصوبه ای در این زمینه از سوی وزارت راه و شهرسازی برای کنترل و اخذ مجوزهای لازم آسانسورها قبل از بهره برداری از استاندارد در پروژه های مسکن شد.

مدیرکل استاندارد استان سمنان یادآور شد: امسال ۲۱۸ تاییدیه کنترل کیفی آسانسور در این استان صادر شده است.

در استان سمنان بیش از ۳۲ هزار واحد مسکن مهر احداث شده است.

رستمی تدوین استانداردهای جدید توسط این اداره کل را از اقدامات مهم برشمرد و اظهار داشت: سال گذشته ۲۰ استاندارد جدید در استان سمنان تدوین شده و امسال نیز تدوین ۲۰ استاندارد دیگر در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه امسال تاکنون پنج استاندارد جدید تدوین شده است گفت: تعیین استاندارد آهک به دلیل توان بالای سمنان در تولید این محصول از جمله این استانداردها است و استانداردهای بخش مکانیک، شیمیایی، عکاسی و ... از دیگر استانداردهای تدوین شده در این استان است.

مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: هم اکنون در این استان قریب ۹۴۰ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی دارای مجوز کاربرد علامت استاندارد هستند.

از ۲۲ واحد تولیدی صنعتی نمونه استاندارد کشور امسال دو واحد از استان سمنان و از ۱۰ مدیر کنترل کیفیت نمونه کشوری یک مدیر از این استان انتخاب شده است.

بیست و دوم مهر روز جهانی استاندارد و هفدهم تا بیست و چهارم مهر به عنوان هفته استاندارد نامگذاری شده است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    3 0
    مسکن مهر چیزی از راهیان نور کم نداره