تسنیم نوشت:

رئیس شورای اجرایی هیئت پارلمانی کشورمان در بین‌المجالس جهانی جزئیاتی از برنامه‌های این هیئت در بین‌المجالس جهانی در ژنو را تشریح کرد.

احمدرضا دستغیب رئیس شورای اجرایی هیئت پارلمانی ایران در بین‌المجالس جهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به سفر هیئت پارلمانی ایران به ژنو برای شرکت در صد‌و‌سی‌و‌یکمین بین‌المجالس جهانی در روز شنبه، اظهار داشت: این دوره از اجلاس طی روزهای 20 تا 25 مهرماه در ژنو برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای حضور منظم و مؤثر هیئت پارلمانی کشورمان در اجلاس، تمهیداتی اندیشیده شده است، تصریح کرد: جلسه هماهنگی حضور هیئت پارلمانی در مجمع بین‌المجالس جهانی با حضور ریاست مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

رئیس شورای اجرایی هیئت پارلمانی ایران در بین‌المجالس جهانی، موضوعات پیش‌روی هیئت ایرانی در این اجلاس را مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: در این راستا لازم بود محورها، برنامه‌ها و آخرین وضعیت هیئت‌های پارلمانی در جلسه‌ای بررسی شود.

دستغیب با بیان اینکه نمایندگان ایران برای شرکت در جلسات کمیته‌های مختلف تعیین شده‌اند، افزود: هیئت پارلمانی کشورمان در این اجلاس ، 39 نشست رسمی خواهد داشت که 5 جلسه مجمع عمومی نمایندگان مجالس با حضور رؤسا، 4 نشسست مربوط به ماده اضطراری و قطعنامه و جلسات 4 کمیته دائمی با برگزاری 9 نشست از آن جمله است.

وی کمیته‌های "صلح و امنیت بین‌الملل"، "توسعه پایدار"، "مالیه و تجارت"، "کمیته دموکراسی و حقوق بشر" و "روابط بین‌المجالس" را از کمیته‌هایی خواند که کشورمان در آنها عضو است.

هیئت ایرانی در 3 نشست شورای بین‌المجالس با محوریت بررسی بودجه و برنامه‌‌های اتحادیه بین‌المجالس جهانی شرکت می‌کند؛ مجع دبیران کل مجالس نیز 7 نشست تخصصی خواهد داشت که معاون اجرایی ریاست مجلس در آن شرکت می‌کند و 2 نشست منطقه‌ای آسیاپاسفیک و کشورهای اسلامی نیز در حاشیه اجلاس ژنو برگزار می‌شود".

رئیس شورای اجرایی هیئت پارلمانی ایران در بین‌المجالس جهانی اظهار داشت: فاطمه رهبر در نشست نمایندگان زن مجالس، ضرغام صادقی و محمدمهدی زاهدی در کمیته دموکراسی و حقوق بشر، عباس پاپی‌زاده در کمیته مالیه و تجارت، موید حسینی‌صدر در کمیته صلح و امینت بین‌الملل و سیدهادی حسینی در کمیته توسعه پایدار و جواد جهانگیرزاده در کمیته اتحادیه بین‌المجالس با سازمان ملل، نمایندگان هیئت پارلمانی ایران خواهند بود و کاظم جلالی نیز عضو دائم کمیته حقوق بشر است.
دستغیب همچنین اظهار داشت: امسال در جریان صد‌و‌سی‌و‌یکمین اجلاس اولین پارلمان جوانان جهان توسط نمایندگان زیر 40 سال تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم نماینده کشورمان به عضویت کمیته APUبه عنوان مهمترین رکن اجرایی بین‌المجالس انتخاب شود، گفت: تمهیداتی جهت کسب کرسی دائم و حضور جمهوری اسلامی در سایر جایگاه‌ها اتخاذ شده است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =