فارس نوشت:

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در آستانه آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، گفت واشنگتن معتقد است با وجود اختلافات موجود، هنوز زمان کافی برای دستیابی به توافق جامع با ایران وجود دارد.

 وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در آستانه آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای، گفت واشنگتن اعتقاد دارد که هنوز زمان کافی برای برطرف کردن اختلافات و دستیابی به توافقی جامع وجود دارد.

«جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، با اشاره به وجود برخی اختلافات میان طرفین، گفت: «همچنان معتقدیم که زمان کافی برای کار بر روی این موضوعات و رسیدن به توافق جامع که جامعه جهانی را مطمئن کند که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند، وجود دارد».

وی با این حال افزود: «اما هنوز بر سر همه مسائل مهم به تفاهم نرسیده‌ایم و همچنان منتظریم تا ایران تصمیمات لازم برای رسیدن به توافقی جامع را اتخاذ کند... گفت‌وگوها ادامه می‌یابد و قطعا از الان به بعد ملاقات‌های متعدد دیگری برگزار می‌شود».

هفته آینده قرار است وزیران خارجه ایران و آمریکا با حضور «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شهر وین اتریش دیدار کنند. طرفین برای رسیدن به توافق نهایی تنها تا روز سوم آذر زمان دارند. دور پیشین گفت‌وگوها در حالی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد که طرف‌ها اعلام کرده‌اند که اختلافات اصلی همچنان پابرجاست.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، پیش از دیدار هفته آینده کری، ظریف و اشتون، هیئت‌های مذاکره‌کننده آمریکایی و ایرانی نشستی دوجانبه خواهند داشت. «وندی شرمن»، «بیل برنز» و «جیک سالیوان» تیم آمریکایی را در این دیدار رهبری می‌کنند. همچنین قرار است پس از این دیدار، نشستی سه‌جانبه با حضور «هلگا اشمید» معاون خانم اشتون، برگزار می‌شود.

 

2323

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    برای رسیدن به توافق قوی ٫ به ایران از داخل قوی بیشتر نیاز داریم.