رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان گفت: کشور ما سابقه طولانی در زمینه پست دارد و در این عرصه در گذشته‌های دور حضور یافته است و به این بعد مهم باید توجه کرد.

علی لاریجانی که در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی پست سخن می‌گفت با اشاره به بعد مردمی پست در کشور گفت: ویژگی مردمی بودن پست ویژگی مثبتی است چرا که پست برخلاف سایر سازمان‌ها برای ارائه خدمات خود به سراغ مردم می‌رود و به نوعی مردم مهم‌ترین سرمایه پست هستند و مردمی بودن پست کاملا ملموس است.

او افزود: امروز شرایط از نظر تکنولوژیکی تغییر کرده و بنابراین باید متناسب با این شرایط پیش رفت و از امکانات جدید استفاده کرد و باید حتما از تکنولوژی‌ها آگاهی پیدا کرد حتی اگر روش‌های سنتی هنوز منسوخ نشده باشد. ضمن آن که پست می‌تواند حجم رفت و آمدها در کلان شهر را کاهش دهد و سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف می‌توانند بسیاری از خدمات خود را از طریق پست به مردم ارائه کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: حضور پست در روستاها و ایجاد اقتصاد و اشتغال در مناطق دورافتاده می‌تواند کمک زیادی به کنترل مهاجرت به کلان شهرها و توسعه روستایی کند. اما آن چه که اهمیت دارد این است که بها دادن به بخش خصوصی و استفاده از توان این بخش می‌تواند برای رسیدن به این اهداف ذکر شده موثر باشد چرا که بخش خصوصی با کیفیت بالا و سرعت مناسب و صرفه اقتصادی می‌تواند خدمات گسترده‌ای به مردم ارائه کند.

او با بیان این که پس از انقلاب بیش‌تر سازمان‌ها و مراکز به شکل دولتی اداره شد گفت: تجربه نشان داد که اداره دولتی همه امور و خدمات کار درستی نیست و بهره‌بری کمی دارد و ما باید امروز تلاش کنیم بخش خصوصی بتواند در عرصه‌های بین‌المللی نقش‌آفرینی کند و سرمایه‌های خارجی متعددی را جذب کند و در بخش پست نیز این حساسیت نیز باید وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از پنج سرویس جدید و صد خدمت پستی جدید و تمبر روز جهانی پست رونمایی شد و سازمان‌ها و نهادهای همکار در پست و مشارکت کننده در این زمینه تجلیل شد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =