تسنیم نوشت:

 روزنامه فرانسوی لوموند فاش کرد که دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور طی سال گذشته تلاش کرده‌اند برای ممانعت از بازگشت جهادی‌های فرانسوی از سوریه و انجام عملیات‌های تروریستی در خاک فرانسه، با دستگاه اطلاعاتی سوریه همکاری مستقیم کنند.
به گزارش روزنامه فرانسوی لوموند، در حالی که وزارت خارجه فرانسه همکاری با بشار اسد را رد می‌کند، دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور  به همکاری با همتایان سوری خود رغبت نشان می‌دهند.

در همین چهارچوب این روزنامه فاش کرد که دستگاه اطلاعاتی فرانسه در نیمه اول سال جاری تلاش کرده است که به صورت مستقیم با دستگاه اطلاعاتی سوریه با هدف دستیابی به اطلاعاتی در جهت پیشگیری از تهدیدات احتمالی، ارتباط برقرار کند.

بر اساس این گزارش، تلاش‌های دستگاه‌های اطلاعاتی برای ارتباط با مقامات سوریه، برای ممانعت از بازگشت جهادی‌های فرانسوی از سوریه و انجام عملیات‌های تروریستی در خاک فرانسه، صورت می‌گیرد.

لوموند به نقل از  یک منبع اطلاعاتی فرانسوی گزارش داد : دمشق آمادگی خود را برای پاسخ به این درخواست فرانسه اعلام کرده است ولی شرط کرده است که در مقابل فرانسه سفارت خود را در دمشق بازگشایی و حملات سیاسی علیه رئیس جمهور سوریه را متوقف کند که به گفته این روزنامه پاریس این شروط را رد کرده است.

این روزنامه فرانسوی ادامه داد: با وجود برخورداری فرانسه از فناوری‌ها و امکانات انسانی مهم برای زیر نظر گرفتن جهادی‌های و تماس‌های آنها در خاک فرانسه ولی این کشور یک حلقه اساسی را در این مورد از دست داده است و آن هم اطلاعات مربوط به فعالیت‌ها و تحرکات این افراد در سوریه است.

این روزنامه فرانسوی می‌افزاید: قطع ارتباط بین  دمشق و پاریس، از دو سال و نیم گذشته فرانسه را از منبع اطلاعاتی مهم محروم کرده است.

در پایان لوموند می‌نویسد که کشورهای غربی دیگری مثل آلمان به روابط خود با سوریه به ویژه در زمینه اطلاعاتی ادامه داده است.

بر اساس این گزارش، برلین روابط خود را با حزب الله و ایران نیز حفظ کرده، چیزی که دستگاه اطلاعاتی فرانسه را مجبور کرده است در برخی از موارد به صورت غیر مستقیم از آلمان برای کسب اطلاعات مربوط به فرانسوی‌هایی که در مورد آنها تحقیق می‌کند، کمک بگیرد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =