سخنگوی دولت در خصوص برخی اخبار درباره سرطان‌زا بودن بنزین داخلی گفت: دولت سرطان‌زا بودن بنزین تولید داخل را نفی می‌کند.

به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در جمع خبرنگاران گفت: خبر برخی از رسانه‌ها مبنی بر کاهش درصدی از حقوق بازنشستگان کشور اصلا صحت ندارد.

وی افزود: این‌گونه اخبار ناصحیح فضای جامعه را از آرامش خارج می‌کند که لازم است رسانه‌ها نسبت به انتشار این اخبار توجه کنند.

نوبخت در ادامه گفت: هفته آینده قانون خدمات کشوری را به مجلس می‌دهیم تا نظر نهایی را ارائه دهند.

وی در خصوص برخی اخبار درباره سرطان‌زا بودن بنزین داخلی، گفت: دولت سرطان‌زا بودن بنزین تولید داخل را نفی می‌کند.

نوبخت در خصوص بازداشت گروه‌های تکفیری در ایران، خاطرنشان کرد: بازداشت‌ تکفیری‌ها در داخل کشور ربطی به داعش نداشت و خارجی هم نبودند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منابع پیش‌بینی شده در بودجه ۹۳ نیمه امسال ۱۰۰ درصد تحقق نیافت، اما مدیریت برای چگونگی توزیع منابع میان اعتبارات جاری و عمرانی باعث شد به هدف ما برای اتمام طرح‌های ناتمام عمرانی دست یابیم.

وی افزود: پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان حدود ۹۸ درصد است. این عدد نسبت به سال قبل بیش از ۱۱۶ درصد است.

نوبخت اظهار داشت: اعتبارات عمرانی کل ما ۵۲.۶ درصد در ۶ ماهه اول پرداخت شد که نسبت به این زمان در سال قبل ۳۳۳ درصد سال قبل است، یعنی ۳.۳ برابر سال قبل اعتبارات عمرانی دادیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ۱۲۵۶.۷ درصد بیشتر اعتبارات عمرانی نسبت به پارسال پرداخت شده و برای نخستین سال ۱۰۰ درصد اعتبارات عمرانی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه درباره مهار نرخ تورم پیش‌بینی کردیم تا پایان اسفند نرخ به ۲۵ درصد برسد، گفت: آخرین گزارش مرکز آمار ایران نرخ تورم سالانه ۲۰.۶ درصد بوده است.

نوبخت خاطرنشان کرد: برای رشد اقتصادی سال قبل رشد ما منفی ۱.۹ درصد بود و سال قبل آن منفی ۶.۸ درصد بود. گزارش و محاسبات ما در مراجع رسمی نشان می‌دهد در سه ماهه اول سال ۹۳ ما ۶.۱ درصد رشد نسبت به سه ماهه اول سال ۹۲ داشتیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: هم کشاورزی و نفت و صنایع و معادن رشد مثبت داشتند، در حالی که سال قبل همه این‌ها منفی بود.

وی افزود: در گروه خدمات هتلداری و حمل و نقل و موسسات پولی و مالی در سه ماهه اول ۹۲ رشد منفی ۱.۱ درصد بود، اما در سه ماهه اول سال ۹۳، ۳.۷ درصد رسیده است.

نوبخت خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول ۹۲ در انتخابات بودیم که کشور فاقد قانون بودجه بود و براساس یک دوازدهم‌های سال ۹۱ ادامه پیدا می‌کرد و ما برای عمران پولی ندادیم و حقوق و مزایا در حد ۹۲ داده می‌شد. این ارقام خیلی نباید موجب شود که تصور کنیم اعداد بسیار بزرگی است، اما ما رشد منفی را به مثبت تبدیل کردیم و سه ماهه‌های بعدی این رشد را ادامه دهیم، پس در ۶ ماهه اول عملکرد اقتصادی دولت در رشد اقتصادی قابل قبول بوده است.

سخنگوی دولت اظهار داشت: اگر همه عوامل تولید مانند سرمایه و نیروی انسانی افزایش یابد می‌توانیم رشد بیشتری درست کنیم، اما در اقتصاد، نیروی انسانی حتی در دوره رکود هم ظرفیت ندارد و قوانین ما اجازه نمی‌دهد در زمان رکود اقتصادی نیروی انسانی را اخراج کنیم، یعنی در سال گذشته نیروی انسانی در تولید، اشتغال کامل نداشتند.

وی افزود: در بحث هدفمندی یارانه‌ها متعهد شدیم غیر از آنچه برای خانوارها یارانه نقدی پرداخت کنیم، به خانواده‌های کم درآمد کمک بیشتر کنیم و در بهداشت و درمان و تولید هم کمک کنیم.

نوبخت تاکید کرد: ۶ ماهه اول مبلغ یارانه را پرداخت کردیم. در سه ماهه اول به خانوارهای کم درآمد تحت پوشش نهادهای حمایتی بسته حمایتی دادیم که ظرف امروز و فردا معلوم می‌شود که دوباره چه زمانی پرداخت صورت می‌گیرد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    43 3
    وقتي اضافه كاري از كسورات باز نشستگي حذف شود قطعا معدل دو سال آخر كم خواهد شد و اين يعني كاهش حقوق بازنشسته تامين اجتمائي. جالب اينجاست كه طرف 29 سال هم بابت اضافه كاريش كسورات براي بيمه كسر شده و به حساب تامين اجتمائي واريز شده است.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    23 1
    یک بام و چند هوا
    • ایرانی US ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      0 0
      اگر هم صحت ندارد ولی چند وقتی است که روزنامه وزین همشهری و شهردار محترم تهران جناب قالیباف دائما سعی دارند برنامه اقتصادی و خروج از رکود دولت محترم را ناکارآمد جلوه دهند. حال اینکه چرا و چگونه؟ الله اعلم بما فی الصدور.
  • علی سبزوار A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    16 1
    آقای نوبخت ما ناظرین کشاورزی 3 سال است برای استخدامی بلاتکلیفم به خدا دیگر بیشتر از این نمی توانیم لطفا به مشکلات ما رسیدگی کنید
  • اهوازی IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    24 23
    میشه این آقا برای ما توضیح دهند که دقیقا چکار کردند که تورم از پیش بینی هم کمتر شده البته لطفا کنند مسایل روانی جامعه و مذاکرات را همه می دانند بقیه موارد را بگید تولید بنگاهی افزایش پیدا کرده و یا قدرت خرید مردم را بالا بردید این به شما اطمینان می دهم با توجه به اختلاف پیش بینی و واقعیت قابل توجه امسال من کم سواد متوجه میشوم این اتفاق برنامه ریزی نشده و ممکن بود افزایشی هم میشد که البته آن دیگر کار دولت و تلاش آنها نبوده فقط شرایط بازاره و لاغیر
  • بی نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    12 4
    امروز روزنامه ایران تیتر زده بود که حقوق بازنشستگان 50درصد افزایش پیدا میکنه خواهشا در این زمینه اطلاع رسانی کنید
  • بی نام A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    32 16
    نوبخت دروغگویی بیش نیست
  • مالف A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    24 1
    آقای نوبخت اعلام کرده اند که " قرار نیست درصدی از حقوق بازنشستگان کسر شود " ایشان به عنوان معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور حتما در جریان هستند که با عدم کسر بیمه از اضافه کار کارمندان مشترک صندوق تامین اجتماعی مخصوصا برای کسانی که در دو سال آخر سال های خدمتی خود هستند حق بیمه واریزی به صندوق تامین اجتماعی کاهش خواهد یافت و چون مستمری بازنشستگی بر اساس دو سال پایانی خدمت محاسبه می شود لذا بخشنامه عدم کسر بیمه از اضافه کار باعث کاهش 20 الی 30 درصدی مستمری بازنشستگی این گروه از کارکنان مشترک صندوق تامین اجتماعی خواهد شد. بنابرین نگرانی ایجاد شده واقعی بوده و حاصل کار رسانه ها نمی باشد.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    18 1
    خانم ابتکار هم معاون رئیس جمهور هستن و بارها بر مشکلات و آلودگی بنزین داخلی تاکید کردن
  • بی نام A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    1 0
    نه تورو خدا کم کنید
  • بی نام A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    گویا قراره بازنشستگان شرکت فولاد رو هم ببرن زیر نظر تامین اجتماعی اونم با 30کسر حقوق واقعا الان شایعه اش انقد تو کرمان و اصفهان شدیده اگه بشه واقعا زندگی بازنشستگان شرکت فولاد بد از بدتر می شه لطفا پیگیری کنید
  • م م IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    1 0
    اگر كسورات بيمه بابت اضافه كاري حذف شود تازه ميرسيم به شكايت بازي از دولت و تامين اجتمائي. چرا چون چندين سال از اضافه كاريمان كسورات بيمه كسر شده و حالا كه به آخر خط رسيديم و وقت بهره برداري از اين كسورات چند ساله است متوقفش ميكنند. 1 يا بايد اين قانون فقط براي استخدامي هاي جديد اجرا شده و عطف بما سبق نشود. 2 ويا بايد خيلي فوري كليه كسورات بيست و چند ساله از تامين اجتمائي و يا هر نهاد ديگري به نرخ روز به كاركنان عودت شود تا خودشان با اين پول اقدام و كسري ايجاد شده را جبران نمايند.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    دولتي كه هنوز در قطع يارانه اقشار پردر آمد به نتيجه مثبتي نرسيده است و خودش هم نمي داند كه چه كار مي خواهد انجام دهد چه انتظاري جهت بهبود معيشت مردم مي توان از آن داشت
  • بی نام IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    2 0
    حالا متوجه شدم منظور رهبری از این که باید از دولت صدای واحدی شنیده شود چیست. خانم ابتکار قضیه بنزین آلوده را مطرح و بارها از مراجع مختلف تکرار می شود. بعد برای اینکه کسی به دولت به خاطر حرف های بدون سند و مدرک ایراد نگیرد آقای نوبخت بحث آلوده بودن را تکذیب می کنه. در مورد قیمت خوردو، سرطان زا بودن پارازیت ها، مسکن مهر و ... هم همین رویه در حال انجام هست به قول کوروش خدا مملکت را از دروغ حفظ کند ...
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    متاسفانه انگار مابه التفاوت بنزین داخلی و خارجی برای این دولت هم سودآور شده است آقایان با جان این مردم بازی نکنید
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    بنزين توليد داخل زمان احمدي نژاد موجب آلودگي وسرطان زا بود ودر دولت فعلي افزايش با شيب ملايم نيست ؟ چقدر دروغ وبراي بدست آوردن مقام ومنصب چه كار كه نمي كنند واقعاً اينان مسئولين به فكر مردم هستند ما كه باور نمي كنيم چون گراني وتبعيض پدر مردم را درآورده است .
  • حاج علي IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    2 0
    بنزين داخلي مشكل داره شما هم كه راه دولت قبلي رو پيش گرفتيد چي فكر مي كرديم چي شد ؟
  • یک پزشک IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    2 0
    آقای نوبخت1 آیا بنزین داخلی میزان بنزنش چندین برابر استاندارد بوده است یانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 2اگر نبوده است خانم ابتکار باید سریعا اخراج وبه علت تشویش اذهان عمومی به قوه قضاییه معرفی شوند.و وزیر نفت به علت کنار گذاشتن بنزین داخلی بر کنار شود 3اگر بنزن بالا بوده است واز مغلطه وزارت بهداشت می خواهید استفاده کنید که نمی توانیم بالا بودن سرطان در ایران را به بنزین داخلی ارتباط دهیم از نظر علمی بنزن سرطان زا ست علی الخصوص لوسمی و وزیر بهداشت باید پاسخ دهد که چرا در این مورد به عنوان متولی سلامت سکوت کرده است
  • توکل IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    5 0
    چطور تا دیروز بنزین آلودگی داشت و سرطانزا بود و امروز درست شد؟ فکر کردی مردم چی هستند؟
  • اکبری A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    5 0
    از مومن انتظار این است که واضح سخن بگوید مخصوصا اگر وظیفه سخنگویی دولت اسلامی را بعهده داشته باشد. آقای نوبخت گفته اند حقوق بازنشستگان کاهش نمی یابد. این خبر برای کسانی که در حال حاضر حکم بازنشستگی در دست دارند درست است اما با اجرای بخشنامه عدم کسر بیمه از اضافه کار برای کارکنان مشمول قانون تامین اجتماعی، کسانی که در شرف بازنشستگی هستند و یا در آینده بازنشسته خواهند شد با کاهش قابل توجه مستمری روبرو خواهند شد.
  • صبور IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    اش انقدر شور شده که اشپز هم صداش درامده میبینم ختی انایی که پیراهن عثمان را بالا برده بودند هم تعدادشون تو خبر انلاین کم شده و واقع گرایان دارند توروزنامه جایی پیدا میکنند
  • ناشناس A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    اگر نورم ورکودی نبیست چرا روز به روزبر تعداد کسانیکه تو اشغالها می گردند برای بدست آوردن یک لغمه نان بیشتر می شود اخر به حرف که تیست درست است یک آرامش نسبی وجود وآن اینکه کسی بکار دولت کارندارد برعکس دولت قبل که هرکسی به نوعی چوب لای چرخ دولت میگذاشتند
  • علی A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
    0 0
    باسلام آقای نوبخت فرمودند16/7/93 حقوق بازنستگان کشوری کاهش نیافته متاسفیم پس این کاهش رتبه عالی وخبره وتفاوت تطبیق که در احکام صادره از سوی سازمان بازنشستگی کشوری در حق فرهنگیان اعمال شده واحکامشان دست ماست دورغ است 250000 هزار تومان از حقوق اینجانب کم کردن بنده رتبه عالی را در سال1/10/93 گر فتم