ایسنا نوشت:

شبکه العربیه گزارش داد که گروه تروریستی داعش شهر ضلوعیه را مجدداً تحت تصرف خود درآورد.
این شبکه روز سه‌شنبه در خبری فوری به نقل از منابع گزارش داد که داعش شهر ضلوعیه در استان صلاح‌الدین را تحت تصرف خود درآورد این در حالی است که پیشتر نیروهای عراقی با حمایت عشایر توانسته بودند ضلوعیه را از اعضای داعش پاکسازی کنند.

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه به نقل از مسئولانی در وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که جنگنده‌های آمریکایی از هشتم اوت گذشته دست به 1768 حمله هوایی علیه افراد مسلح در عراق و سوریه زده بودند و جنگنده‌های وابسته به دیگر کشورها نیز 195 حمله را علیه تروریست‌ها ترتیب دادند.

در همین حال شبکه خبری سی‌.ان‌.ان آمریکا به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که هزینه عملیات نظامی علیه مواضع داعش در عراق و سوریه تاکنون از 62 میلیون دلار پا فراتر گذاشته است.

وزارت دفاع هلند نیز اعلام کرد که دو جنگنده هلندی از نوع اف16 برای نخستین بار در حمله به مواضع داعش در عراق مشارکت کردند.

این وزارتخانه تأکید کرد که این دو جنگنده سه بمب بر خودروهای داعش در شمال عراق انداختند.

این جنگنده‌های هلندی در حملات به مواضع داعش در سوریه مشارکت نمی‌کنند.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی و منابعی از عشایر در عراق اعلام کردند که گروه تروریستی داعش 19 تن از جمله یک نماینده زن در دو استان نینوا و صلاح‌الدین در شمال عراق را به گلوله بست.

مرتضی موسی، یک فعال حقوق بشر ترکمانی عنوان داشت یک ماه پس از اینکه داعش ایمان محمد یونس سلمان از نمایندگان سابق پارلمان را ربود، وی را به گلوله بست.

وی افزود: خانواده این قربانی اعلام کردند که اعضای داعش به آنها خبر دادند که این نماینده سابق پارلمان را کشته است اما داعش اعلام کرده است که جسد وی را به خانواده‌اش تحویل نمی‌دهد.

وی افزود: اطلاعات موجود حاکی از این است که جسد این زن را در چاهی در شمال تلعفر (60 کیلومتری غرب موصل) انداخته است و این کاری است که داعش براساس اصول خود با تمامی جنازه‌ها انجام می‌دهد.

گروه تروریستی داعش در 25 ژوئن گذشته پس از درگیری‌های شدید با نیروهای عراقی شهر تلعفر را تحت تصرف خود درآوردند.

در همین راستا سعید ممو، مسئول شعبه حزب دموکرات کردستان در موصل اعلام کرد که داعش 15 تن را در شهرستان البعاج (120 کلیومتری جنوب غرب موصل) به ضرب گلوله و در مقابل دیدگان مردم کشت.

وی خاطرنشان کرد: تمامی این افراد از عرب‌های موصل بودند که به اتهام انجام اقداماتی علیه داعش از حدود یک ماه قبل توسط این گروه بازداشت شده بودند.

این مسئول عراقی گفت: اطلاعاتی که از موصل به دستمان می‌رسد حاکی از آن است که عرب‌های اهل تسنن در موصل گروه‌های مسلحی را تشکیل داده‌اند و دست به عملیات کارآمدی علیه داعش می‌زنند.

وی افزود: اوضاع در موصل به دلیل اقدامات داعش به ویژه موارد بسیار اعدام‌های علنی نابسامان است.

همزمان خمیس الجباره، رئیس مجلس شیوخ عشایر استان صلاح‌الدین اعلام کرد اعضای داعش سه تن را در اطراف شهر العلم در شمال صلاح‌الدین کشتند چراکه این افراد بیعت با داعش را نپذیرفتند.

از سوی دیگر، حزب اتحادیه میهنی کردستان به رهبری جلال طالبانی، رئیس‌جمهور سابق عراق مخالفت خود را با هرگونه مداخله زمینی ترکیه در عراق را اعلام کرد.

خانم آلا طالبانی از نمایندگان اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد: صرف‌نظر از تعارف‌های معمول میان کشورها ما می‌گوییم که مخالف هرگونه اقدام زمینی و هوایی ترکیه در خاک عراق هستیم.

وی از گروه‌های سیاسی کردستان و سایر گروه‌های عراقی خواست تا تلاش رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه را برای قانونی نشان دادن مداخله نظامی ترکیه در عراق به بهانه مبارزه با داعش محکوم کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =