۰ نفر
۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۵

ایسنا نوشت:

چندین معترض کرد به طور ناگهانی وارد پارلمان اروپا در بروکسل شده تا نسبت به حملات داعش به شهر کوبانی واقع در مرز سوریه و ترکیه اعتراض کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مردان و زنان کرد با تکان دادن پرچم‌های کردستان و صورتک‌هایی از عبدالله اوجالان، رهبر محبوس حزب کارگر کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) از موانع پلیس عبور کرده و وارد محوطه ساختمان پارلمان اروپا شدند.

معترضان در محوطه ساختمان پارلمان دست به تحصن زده و چندین تن از اعضای پارلمان اروپا برای دیدار با این معترضان به محوطه آمدند.

گیانی پیتلا، رهر گروه سوسیالیست‌ها در پارلمان اروپا گفت: ما با داعش مبارزه خواهیم کرد.

این اظهارات وی تحسین و تشویق معترضان کرد را به همراه داشت.

مارتین شولتس، رئیس پارلمان اروپا نیز گفت، وی با رهبران این گروه دیدار کرده و از آنها خواسته تا به صورت صلح‌آمیز به اعتراضات خود پایان دهند اما وی به آنها گفت که به‌طور کامل نگرانی‌های آنها درباره وضعیت غیرنظامیان در شهر کوبانی را با دیگر اعضا مطرح خواهد کرد.

شولتس ادامه داد: من حمایت پارلمان اروپا از مبارزات ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در سوریه و عراق را بازگو کردم و متعهد می‌شوم تا پیام آنها را به ناتو منتقل کنم.

ترکیه روز سه‌شنبه هشدار داد که با وجود حملات هوایی جدید جنگنده‌های آمریکا و کشورهای عربی به مواضع داعش در نزدیکی سومین شهر بزرگ کردستان سوریه، شبه‌نظامیان داعش در آستانه تصرف شهر کوبانی هستند.

این اعتراضات کردها در حالی صورت گرفت که جلسه تأیید پارلمان اروپا برای بررسی تیم جدید ژان کلود یانکر، رئیس کمیسیون اروپا در حال برگزاری بود.

سرویس‌های امنیتی این پارلمان گفتند تحقیقاتی را درباره این رویداد آغاز می‌کنند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =