خبرگزاری تسنیم نوشت:


درگیری‌های گروه‌هایی که در ترکیه دارای مواضع مخالف در موضوع کوبانی و داعش هستند منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۴ تن در نقاط مختلف این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه حریت، همزمان با پیشروی گروه داعش در شهر کوبانی سوریه در جریان ناآرامی‌های روز گذشته در سراسر ترکیه دست‌کم 14 نفر جان خود را از دست دادند. شدت درگیری‌ها به حدی بود که در 6 استان ترکیه حکومت نظامی اعلام شد.
منابع امنیتی به روزنامه حریت اعلام کردند این درگیری‌ها میان گروه‌هایی شکل گرفت که دارای مواضع متفاوتی در مورد مسئله کوبانی بودند. بیشترین درگیری‌ها میان حزب‌الله ترکیه که گروهی افراطی ومتهم به شکنجه فعالان کرد در دهه 90 و اعضای حزب کارگر ترکیه صورت گرفت. ‌کردها دولت ترکیه را به عدم حمایت از کردهای سوریه متهم می‌کنند.
بیشترین آمار کشته شده‌ها در استان دیاربکر گزراش شده که اعضای حزب‌الله به سوی معترضان تیراندازی کرده و پس از آن ساختمان متعلق به این گروه از سوی معترضان هدف حمله قرار گرفت . در این درگیری‌ها 8 نفر کشته شدند که 5 تن از آنها از حامیان گروه حزب‌الله ترکیه بوده‌اند.
طبق گزارشات منتشر شده توسط خبرگزاری آنادولو درگیری پلیس و معترضان در شرق منطقه وارتو یک نفر بر اثر اصابت گلوله گاز اشک‌آور به ناحیه سر جان خود را از دست داد.
در منطقه ماردین نیز اعضای نزدیک به حزب‌الله به سوی معترضان تیراندازی کرده که درپی آن دو نفر کشته شدند.
شدت درگیری‌ها به حدی بوده است که مدارس دیاربکر امروز (چهارشنبه) تعطیل شده و تمام پروازها نیز لغو شده است. افکان آلا، وزیر کشور ترکیه نیز که همراه با رجب طیب اردوغان درحال دیدار از گازیانتپ است اعلام کرد که خشونت راه‌حل مناسبی برای این مسئله نیست. وی در ادامه هشدار داد که هرگونه خشونتی با واکنش از سوی پلیس مواجه خواهد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =