روزنامه «جوان» در یادداشتی در نقد نامه «علی مطهری» به رئیس جمهور نوشت:

 

نامه سرگشاده علی مطهری، نماینده مجلس که می‌کوشد با اظهارات جنجالی خود را در معرض رسانه‌ها قرار دهد، به رئیس‌جمهور حاوی نکاتی است که در خور تأمل و بررسی است:

1- وی در ابتدای این نامه با اشاره به حصر سران فتنه می‌کوشد در مبنای حصر آنها تشکیک ایجاد کند و با عبارات «ممکن است حکم اولیه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر حصر خانگی این دو که در شرایط اضطراری صادر شده، برای مدت موقت - مثلاً یک ماه - و تا زمان بازگشت شرایط عادی به جامعه، قابل پذیرش باشد اما ادامه آن بدون حکم قضایی قطعا وجاهت قانونی، شرعی و اخلاقی ندارد و خلاف فصل سوم قانون اساسی است. » حکم حصر دو فرد نامبرده را زماندار معرفی می‌کند. در حالی که این ادعایی بیش نیست و علی مطهری هیچ دلیلی برای اثبات این ادعای خود نمی‌آورد. جالب اینجاست که وی خود در این فراز از واژه «ممکن است» بهره می‌برد که به خوبی عدم قطعیت و تردید خود مدعی را نیز نشان می‌دهد.

2- وی در ادامه به همین بسنده نمی‌کند و پا را فراتر می‌نهد و زبان طعن به نظام اسلامی می‌گشاید. «اصولا این یک سنت غلط در جمهوری اسلامی بوده است که منتقدان خوش سابقه در انقلاب را که احیاناً اتهامی متوجه آنها بوده است، به جای رسیدگی به اتهامشان در حصر قرار داده‌ایم بدون آنکه ضرورتی داشته باشد. » بازهم مغالطه‌ای از سوی کسی که خود با اصول منطق بحث آشناست، صورت گرفته و بر اساس دو مصداق ناقص یک قاعده کلی انتاج شده است. مطهری در این فراز با به کار بردن واژه «اصولا» می‌کوشد ادعای بی‌مبنای خود را تعمیم دهد.

3- مطهری که پیش‌تر در قامت یک فلسفه خوانده، عدم پایبندی به منطق صحیح را نمایان ساخته بود، در ادامه خود را در قامت یک حقوقدان می‌پندارد و تلاش می‌کند با برداشت‌های سطحی از چند اصل قانون اساسی چنین ادعا کند که نه تنها ادامه حصر سران فتنه، قانونی نیست، بلکه این حصر از ابتدا نیز بدون مبنای حقوقی بوده است. او در همین راستا به اصل یکصد و شصت و هشتم استناد می‌کند که بر طبق آن «رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی علنی است و با حضور هیئت منصفه در محاکم دادگستری صورت می‌گیرد.» البته مطهری به این سؤال مهم پاسخ نمی‌دهد که آیا اقدامات ضدامنیتی سران فتنه که به ایجاد و گسترش ناامنی در کشور انجامید چه سنخیتی با موضوعی همچون جرائم سیاسی دارد؟ یا اینکه در کجای دنیا اقدام علیه امنیت کشور به مثابه جرم سیاسی تلقی می‌گردد؟

4- در ادامه این نامه جنجالی او می‌کوشد ردای یک معلم اخلاق به تن کند و از آنچه هتک حیثیت و حرمت سران فتنه می‌خواند، ابراز انزجار می‌کند. او به این سؤال مهم پاسخ نمی‌دهد که اولاً اگر واقعاً سران فتنه از آمریکا و انگلیس بیزار بوده‌اند که اتهام اتصال آنها به این قدرت‌ها توهین تلقی شود، چرا در همان زمان که سران نظام سلطه به حمایت‌های آشکار از اینها پرداختند، راه خود را از آنها جدا نکردند و ثانیاً مگر کسی می‌تواند گناه بزرگ فتنه‌گران در جسارت به ساحت حضرت اباعبدالله (ع) و حضرت امام (ره) را فراموش کند، که علی مطهری به دنبال تشکیک در آن است؟

5- مطهری که خود حکم شورای عالی امنیت ملی را نمی‌پذیرد و با استناد به اصول قانون اساسی، آن را فاقد وجاهت می‌انگارد، آنگاه خود را دادستان پنداشته و به صدور قرار روی می‌آورد. در همین راستا وی رئیس‌جمهور سابق و نهادهای حکومتی را متهم فتنه معرفی می‌کند. او حتی پا را فراتر نهاده و در قامت یک قاضی حکم صادر می‌کند و از منشأ فتنه سخن به میان می‌آورد. آیا نباید پرسید مطهری چگونه چنین صلاحیتی را در خود یافته که در چنین جایگاهی قرار گیرد؟

6- نامه مذکور مشحون از ادعاهای بی‌اساس و گاه مضحکی است که معلوم نیست نویسنده محترم بر چه مبنایی آنها را ارائه کرده است. نویسنده در عبارتی شگفت‌آور و البته بی‌اساس ادعا می‌کند «فتنه 88 در ایران حکم هولوکاست در اروپا و آمریکا را پیدا کرده است که فقط یک سخن باید گفته شود و کسی حق تحلیل متفاوت و تحقیق درباره ریشه‌ها و عوامل گوناگون آن را ندارد. » آیا نویسنده محترم از خود نمی‌پرسد اگر در جمهوری اسلامی حق انتقاد وجود ندارد یا موضوعی همچون فتنه 88، مشابه هولوکاست در غرب است، چگونه شخصی همچون علی مطهری این اجازه را یافته که در طول پنج سال گذشته رسماً تحلیلی کاملاً متفاوت و البته وارونه از فتنه 88 ارائه کند که البته بر مبنای این تحلیل مسئولان قانونی کشور، مسبب فتنه شمرده می‌شوند و در خلال این سال‌ها او آزادانه به کار خود ادامه داده است؟ آیا خواننده بی‌طرف و منصف حق ندارد از نویسنده بپرسد اگر واقعاً در نظام جمهوری اسلامی آزادی انتقاد و به اصطلاح دگراندیشی نیست، چگونه شما مجال همین اقدام را یافته‌اید. آیا این چیزی جز مغالطه‌ آشکار دیگری در ادعای نویسنده نیست؟ آیا نباید به خاطر همین ادعای بی‌اساس در کلیت این ادعاها تردید کرد؟

همانگونه که از سابقه مطهری پیداست اظهارات جنجالی وی، فاقد هرگونه ارزش تعمق و پاسخگویی اساسی است، اما تجربه نشان داده این اظهارات خوراک رسانه‌ای ضدانقلاب را تا چند روز تأمین می‌کند. آیا نباید از مطهری پرسید که در حال ریختن آب به آسیاب چه کسی است؟

 

1717

 

«محمد جواد اخوان» طی یادداشتی در شماره امروز  روزنامه «جوان» در نقد نامه «علی مطهری» به رئیس جمهور نوشت:

نامه سرگشاده علی مطهری، نماینده مجلس که می‌کوشد با اظهارات جنجالی خود را در معرض رسانه‌ها قرار دهد، به رئیس‌جمهور حاوی نکاتی است که در خور تأمل و بررسی است:

1- وی در ابتدای این نامه با اشاره به حصر سران فتنه می‌کوشد در مبنای حصر آنها تشکیک ایجاد کند و با عبارات «ممکن است حکم اولیه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر حصر خانگی این دو که در شرایط اضطراری صادر شده، برای مدت موقت - مثلاً یک ماه - و تا زمان بازگشت شرایط عادی به جامعه، قابل پذیرش باشد اما ادامه آن بدون حکم قضایی قطعا وجاهت قانونی، شرعی و اخلاقی ندارد و خلاف فصل سوم قانون اساسی است. » حکم حصر دو فرد نامبرده را زماندار معرفی می‌کند. در حالی که این ادعایی بیش نیست و علی مطهری هیچ دلیلی برای اثبات این ادعای خود نمی‌آورد. جالب اینجاست که وی خود در این فراز از واژه «ممکن است» بهره می‌برد که به خوبی عدم قطعیت و تردید خود مدعی را نیز نشان می‌دهد.

2- وی در ادامه به همین بسنده نمی‌کند و پا را فراتر می‌نهد و زبان طعن به نظام اسلامی می‌گشاید. «اصولا این یک سنت غلط در جمهوری اسلامی بوده است که منتقدان خوش سابقه در انقلاب را که احیاناً اتهامی متوجه آنها بوده است، به جای رسیدگی به اتهامشان در حصر قرار داده‌ایم بدون آنکه ضرورتی داشته باشد. » بازهم مغالطه‌ای از سوی کسی که خود با اصول منطق بحث آشناست، صورت گرفته و بر اساس دو مصداق ناقص یک قاعده کلی انتاج شده است. مطهری در این فراز با به کار بردن واژه «اصولا» می‌کوشد ادعای بی‌مبنای خود را تعمیم دهد.

3- مطهری که پیش‌تر در قامت یک فلسفه خوانده، عدم پایبندی به منطق صحیح را نمایان ساخته بود، در ادامه خود را در قامت یک حقوقدان می‌پندارد و تلاش می‌کند با برداشت‌های سطحی از چند اصل قانون اساسی چنین ادعا کند که نه تنها ادامه حصر سران فتنه، قانونی نیست، بلکه این حصر از ابتدا نیز بدون مبنای حقوقی بوده است. او در همین راستا به اصل یکصد و شصت و هشتم استناد می‌کند که بر طبق آن «رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی علنی است و با حضور هیئت منصفه در محاکم دادگستری صورت می‌گیرد.» البته مطهری به این سؤال مهم پاسخ نمی‌دهد که آیا اقدامات ضدامنیتی سران فتنه که به ایجاد و گسترش ناامنی در کشور انجامید چه سنخیتی با موضوعی همچون جرائم سیاسی دارد؟ یا اینکه در کجای دنیا اقدام علیه امنیت کشور به مثابه جرم سیاسی تلقی می‌گردد؟

4- در ادامه این نامه جنجالی او می‌کوشد ردای یک معم اخلاق به تن کند و از آنچه هتک حیثیت و حرمت سران فتنه می‌خواند، ابراز انزجار می‌کند. او به این سؤال مهم پاسخ نمی‌دهد که اولاً اگر واقعاً سران فتنه از آمریکا و انگلیس بیزار بوده‌اند که اتهام اتصال آنها به این قدرت‌ها توهین تلقی شود، چرا در همان زمان که سران نظام سلطه به حمایت‌های آشکار از اینها پرداختند، راه خود را از آنها جدا نکردند و ثانیاً مگر کسی می‌تواند گناه بزرگ فتنه‌گران در جسارت به ساحت حضرت اباعبدالله (ع) و حضرت امام (ره) را فراموش کند، که علی مطهری به دنبال تشکیک در آن است؟

5- مطهری که خود حکم شورای عالی امنیت ملی را نمی‌پذیرد و با استناد به اصول قانون اساسی، آن را فاقد وجاهت می‌انگارد، آنگاه خود را دادستان پنداشته و به صدور قرار روی می‌آورد. در همین راستا وی رئیس‌جمهور سابق و نهادهای حکومتی را متهم فتنه معرفی می‌کند. او حتی پا را فراتر نهاده و در قامت یک قاضی حکم صادر می‌کند و از منشأ فتنه سخن به میان می‌آورد. آیا نباید پرسید مطهری چگونه چنین صلاحیتی را در خود یافته که در چنین جایگاهی قرار گیرد؟

6- نامه مذکور مشحون از ادعاهای بی‌اساس و گاه مضحکی است که معلوم نیست نویسنده محترم بر چه مبنایی آنها را ارائه کرده است. نویسنده در عبارتی شگفت‌آور و البته بی‌اساس ادعا می‌کند «فتنه 88 در ایران حکم هولوکاست در اروپا و آمریکا را پیدا کرده است که فقط یک سخن باید گفته شود و کسی حق تحلیل متفاوت و تحقیق درباره ریشه‌ها و عوامل گوناگون آن را ندارد. » آیا نویسنده محترم از خود نمی‌پرسد اگر در جمهوری اسلامی حق انتقاد وجود ندارد یا موضوعی همچون فتنه 88، مشابه هولوکاست در غرب است، چگونه شخصی همچون علی مطهری این اجازه را یافته که در طول پنج سال گذشته رسماً تحلیلی کاملاً متفاوت و البته وارونه از فتنه 88 ارائه کند که البته بر مبنای این تحلیل مسئولان قانونی کشور، مسبب فتنه شمرده می‌شوند و در خلال این سال‌ها او آزادانه به کار خود ادامه داده است؟ آیا خواننده بی‌طرف و منصف حق ندارد از نویسنده بپرسد اگر واقعاً در نظام جمهوری اسلامی آزادی انتقاد و به اصطلاح دگراندیشی نیست، چگونه شما مجال همین اقدام را یافته‌اید. آیا این چیزی جز مغالطه‌ آشکار دیگری در ادعای نویسنده نیست؟ آیا نباید به خاطر همین ادعای بی‌اساس در کلیت این ادعاها تردید کرد؟

همانگونه که از سابقه مطهری پیداست اظهارات جنجالی وی، فاقد هرگونه ارزش تعمق و پاسخگویی اساسی است، اما تجربه نشان داده این اظهارات خوراک رسانه‌ای ضدانقلاب را تا چند روز تأمین می‌کند. آیا نباید از مطهری پرسید که در حال ریختن آب به آسیاب چه کسی است؟

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930716000009#sthash.4MGBY18U.dpuf
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 76
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    آیا نباید از روزنامه جوان پرسید که در حال ریختن آب به آسیاب چه کسی است؟
    • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      79 7
      پس معلوم شد تغییر موااضع روزنامه جوان تاکتیکی بوده و میخواستن رئیس جمهور رو حامی خودشون کنند و...
    • کاتوزیان US ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      در اینکه تحلیل جوان نادرسته شکی نیست، ولی آقای مطهری این چند سال به چه کاری مشغول بودن که الان تازه یاد حصر افتادن؟ اون روزایی که آقای مطهری مشغول مبارزه با ساپورت و تصویب طرح چندهمسری مردان بودن ایا نگران آقایون تو حصر بودن؟ تازه الان به جای اینکه خطاب به قوه قضاییه نامه بنویسن آقای روحانی رو مسوول میدونن؟
    • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      درود بر علي مطهري
    • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      98 3
      یک پاسخ کوتاه به روزنامه جوان ۱. عبارت «ممکن است» به «قابل پذیرش باشد» باز می‌گردد و این را هر کسی که زبان فارسی را بفهمد متوجه می‌شود. ۲. اصولا به غلط بر می‌گردد و اگر نقدی هم باشد به عبارت «سنت» است نه «اصولا» ۳. اقدام علیه امنیت ملی پس چگونه جرمی است؟ یا اصولا جرم سیاسی غیر از این مگر داریم؟ البته از نظر کسانی که فعالیت سیاسی علیه خود را جرم تلقی می‌کنند پذیرش این حرف کمی سخت است. ۴. اصولا آن کسی که دارد بی پشتوانه اتهام می‌زد شما هستید نه علی مطهری او معتقد است که اگر این حرف‌ها صحت دارد نیاز به دلایل محکمه پسند دارد ۵. اصولا در هر دعوا دو طرف بخشی از تقصیر را متحمل شده‌اند اما اینکه چه کسی بیشتر مقصر است باید در برابر دادگاهی صالحه جریان یابد ...
    • رسول A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      لعنت به همه فتنه گر ها و حامیانشون. میدونم چاپ نمیشه ولی ... ولی رفیق خدا اون بالاس، آره خدا اون بالاس.
    • مسعود A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
      6 21
      مطهري و شما در حال ريختن اب به اسياب چه كسي هستيد ؟ نميدونم اوباشي مث نتانياهوو تو فتنه و سران فتنه چي ديده كه اونقد ذوق كرده بود؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    یک تحلیل کاملا مغالطه آمیز از روزنامه جوان
    • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      6 22
      تیترتان غلط است
    • شریفی EU ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
      2 1
      اقامسعود.تودردت ازکجاست مطهری بسیاربزرگوارواقاست به کوری چشم دشمنان
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    حرفهای آقای مطهری اشکالات متعددی داره اما روزنامه جوان جوری باصطلاح نقد کرده و آنقدر ضعیف نوشته که همه چیز به نفع مطهری شده. شایدم خود مطهری این نقد رو نوشته
    • علی A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      20 4
      ببخشید اشتباه رای مثبت دادم
    • بی نام US ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      23 4
      شما فهمیدی ولی جوان نفهمید
  • م. الف. IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    52 1
    1خوب یا بد قانون اساسی هر کشوری مورد توافق و احترام همه مردم آن است و باید به آن عمل شود و رفتار مغایر با آن از هیچ فرد و سمتی قابل پذیرش نیست. 3متن قانون اساسی مشخص و غیر قابل انکار است و به دلخواه قابل تفسیر نیست که عده ای با سطحی خواندن مفاد آن به خیال خودشان به باطن آن عمل کنند و از ظاهر آن به راحتی بگذرند 4اگر سخنرانی، فیلم و یا هرگونه سند دیگری موجود است که در آن دو نفر کاندیدای در حصر، به امام شیعیان و یا رهبر انقلاب توهین کرده اند چرا کسی آن را تا کنون منتشر نکرده است ولی توهم انجام آن گریبانگیر زیر و درشت شده است 5رفتار خلاف اخلاق فردی در مناظرات و جری کردن مردم آیا تشویش اذهان عمومی محسوب نمی شود و یا توهین به جمع زیادی از افراد معترض خلاف نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    799 8
    رانت خواري را افشا نکنيد چون آب به آسياب دشمن ريختن است. فساد مالي و بده بستونهاي دولت قبل را افشا نکنيد چون چون آب به آسياب دشمن ريختن است. خطوط قرمز آقايان را رعايت کنيد چون آب به آسياب دشمن ريختن است. قانون اساسي و حقوق اساسي مردم را رعايت نکنيد چون آب به آسياب دشمن ريختن است. از حق مردم به عنوان نماينده مردم دفاع نکنيد چون آب به آسياب دشمن ريختن است. تخلفات گسترده در ميان مسئولين دولت قبل را افشا نکنيد چون آب به آسياب دشمن ريختن است. متخلفان تابلو دار با ذکر حروف الفبا معرفي کنيد چون آب به آسياب دشمن ريختن است. عدالت اجتماعي و ... رعايت نکنيد چون آب به آسياب دشمن ريختن است.
    • ali IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      28 3
      جالبه اون یه نفری که منفی داده
  • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    با نظراتي كه آقاي مطهري در اين نامه ارائه كردند كاملا موافقم.
  • حداد IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    379 6
    در بند 6، بر اساس یک مصداق ناقص یک قاعده کلی انتاج شده است. یعنی آزادی علی مطهری در بیان انتقاداتش، به معنای آزادی بیان در کشور تلقی شده است البته جوان کلی غلط منطقی دیگه هم داره که نوشتننش وقتمو تلف میکنه
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    461 5
    حرفهای آقای مطهری را در معرض رای ملت قرار دهید
  • بی نام DE ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    درود بر علی مطهری عزیز و دوست داشتنی و حالا من میخواهم به روزنامه جوان بگویم این چند مورد هم در موردش تحقیق کنید تا مردم فتنه گر بهتر بشناسند 1 کسی که به ملت بزرگ ایران خس و خاشاک گفت آیا از نظر روزنامه جوان فتنه گر هست یا نه 2 آیا کسی که در دوران ریاست جمهوریش اختلاسهای کلان صورت گرفت فتنه گر هست یا نه 3 آیا کسی که در هشت سال گذشته دولتش ثروتمندترین دولت در هشتاد سال پیش بوده ولی مردمش فقیرترازهمیشه آیا فتنه گر هست یا نه آیا کسی که مادر چاوز در بغل گرفت فتنه گر هست یا نه
    • نیما IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      2 13
      برادر بزرگوار ما هم از مدیریت دولت قبل و احمدی نژاد اصلا دل خوشی نداریم رانت خواری و بی کفایتی مسئولان در این دوره حسابی حال همه رو گرفت ولی انصاف بایدد داشت احمدی نژاد هیچوقت به مردم رو خس وخاشاک نگفت بلکه توی سخنرانی بعد از پیروزی در انتخابات کسانی که بر علیه شرکت در انتخابات تبلیغ کرده بودم و دم از تحریم انتخابات میزدن رو خسو خاشاک نامید.فک کنم این مسئله که عامل اصلی فتنه متاسفانه آقای موسوی و کروبی و خانواده هاشمی بودن کاملا بدیهیه .ولی آقای مطهری همیشه تاکید میکنن که دولت منتخب اون انتخابات هم باید محاکمه بشه ولی چرا شخصا دلیل خاصی برای این ادعا نمیبینم.هر چند باز هم میگم احمدی نژاد واقع بی مدیریت بود و کشور رو وارد بحران کرد.ولی واقعا نقشی در فتنه نداشت
  • مهدی A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    304 6
    بنظر شما روزنامه جوان اصلا جواب داده یا با ادبیات جابجایی درکلمات همون حرفا رو دوباره باز نویسی کرده تحویل مخاطب های خاصش داده؟؟
  • بی نام دوم IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    اصلا این موضوع چه ربطی به روزنامه جوان دارد؟؟؟
    • بی نام RO ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      7 60
      به تو چه ربطی داره؟
    • بی نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
      3 2
      ربطشو از تعداد مثبت منفی ها ببین برررررادر
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    روزنامه جوان: همانگونه که از سابقه مطهری پیداست اظهارات جنجالی وی، فاقد هرگونه ارزش تعمق و پاسخگویی اساسی است، کی گفته؟ از کجا فهمیدی؟
  • جاوید IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    مطهری دنیا رو به آخرت ترجیه داده .ایشون شده تریبون برخی خواص و اونور آبی ها.البته مشخصه مطهری از کجا دستور میگیره و چرا این حرفها رو میزنه .مطهری حتی با رهبری هم زاویه پیدا کردن و حرف ایشون رو قبول ندارن.حیف از اون پدر که چنین فرزندی متولد کردن.البته خیلی از فرزندان سیاسیون تغییر کردن و طبیعیه .در ضمن نباید این افراد رو زیاد جدی گرفت .
    • mahsa IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      79 0
      اتفاقا ایشان آخرت را به دنیا ترجیه داده وگرنه مثل شما نطر میداد تا نونش تو روغن باشه
    • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      44 0
      ما هم اين متن شما را جدي نميگيريم
    • بی نام US ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      این حرفی که شما زدی خیلی جرات میخواد احتمال نمیدی که شاید خودت داری اشتباه میکنی ؟
    • علی A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      53 0
      اگر دنیا رو به آخرت ترجیح داده بود، با وجود اطلاع از این که این جور حرفها ممکن است باعث رد صلاحیت او برای انتخابات بعد شود، هیچ وقت زبان به این حرفها باز نمی‌کرد. دنیا را کسانی به آخرتشان فروختند که هشت سال آنهمه تخلف را دیدند و دم برنیاوردند
    • ثقلین A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      28 0
      شما هر وقت املای کلمه ترجیح رو یاد گرفتی اون وقت درباره شخصیت فاضلی چون مطهری اظهار نظر کن
  • آبتین IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    جناب آقای مطهری در صحنه بودنشون رو مرهون شخصیت شهید بزرگوار،استاد مرتضی مطهری هستند ایشان یک ناراضی به تمام معنا هستند،از دولت خاتمی گله می کنند،به احمدی نژاد می تازند و از روحانی شاکی هستند در سانسور های صدا سیما دستور ایشان درباره مسابقات ایران در کشور های خارجی صادر می شد و پس از آن از اینگونه پخش شدن ایراد می گرفتند قبل از مجلس نهم،رد صلاحیت خود را به گردن نهاد رهبری انداختند و پس از آنکه حضرت آقا حکم به تایید ایشان دادند باز به این نهاد حمله کردند که چنین است و چنان... حساب کار را بکنید،آقای مطهری هنوز جبهه سیاسی مشخصی ندارد،چرائی را روشن نمی کند؟
    • مصطفي IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      36 3
      بسمه تعالي. آقاي مطهري شخصاً يك جبهه است.
    • آبتین IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
      3 11
      مصطفی عزیز بزار بزرگترین شخصیت تاریخ اسلام رو نگاه کنیم،پیامبر گفت دینم ، نگفت قدرت من حضرت علی گفت پیمان خدا از عالمان نه قدرت من امام حسین گفت احیای دین جدم نه قدرت من امام خمینی گفتند که اگر من از راه اسلام خارج شوم این جوان ها مرا نمی خواهند،پسر آقای مطهری که جای خود داره که بخواد جبهه باشه ضمنا اگر جبهه بود خواهشا بعد از این خودش رو اصولگرا معرفی نکنه
  • ناصر هشترودی IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    مطهری عزیز تنها کسی است که حرف دل مردم را میزنند درود بر ایشان و پدر بزگوارشان
    • بي نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      46 6
      درود بر مطهري هاشمي روحاني خاتمي و.....
  • بی نام RO ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    12 63
    منافقین و سلطنت طلبان از حرفهای مطهری خوشحالند
  • بی نام RO ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    18 78
    از کجا معلومه اون دو نفر دنبال رفع حضر بشن امنیت کشور و مردم و بهم نزنند؟ ممکنه دوباره جنبش سطل آشغال شروع بشه.
  • بی نام RO ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    16 54
    یک سوال اینقدر که مطهری به قانون اساسی تاکید میکنه آتش زدن تهران توسط اصلاح طلبان جزء کدوم بند قانون اساسیه؟
    • sina GB ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
      8 2
      در بند مربوط به شلیک گاز اشک آور و جلوگیری از جاری شدن اشک از چشمان
    • بی نام RO ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
      2 3
      تشکر از خبرآنلاین که جواب سینا رو منتشر کرد جواب من رو هم منتشر کنید چرا حرکت از پله دوم میکنید؟ تا کی مظلوم نمایی؟ چرا نمگید چکار کردید که نیروی انتظامی مجبور به استقاده از گاز اشک آور شده؟ شوروش کردی و همه جار رو به آتش کشیدید میخواید یه گاز اشک آور هم پرت نشه؟ خیلی هم با شماها با مماشات رفتار شد
  • میلاد.ق NL ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    40 0
    نکته جالب در این مقاله روزنامه جوان ، ژست عاقلانه و مثلا پایبندی به اصول بحث است.نویسنده سعی کرده با آوردن بخشهایی از نامه و بر اساس خود متن ، به آن پاسخ دهد.این در حالی است که در یک نگاه بی طرف ، پاسخ های نگارنده از نظر پایه و اساس نه تنها تفاوتی با متن نامه ی مطهری ندارد ، بلکه بسیار بی پایه تر از آن به نظر می رسد.به عنوان مثال مطهری در نامه خود به این نکته اشاره کرده که اتهام اهانت به اباعبدالله و امام خمینی ، یک اتهام غیر واقعی بود و روزنامه جوان در جواب نوشته که چه کسی می تواند جسارت به ایشان را فراموش کند؟.مطهری مبرا بودن از اتهامی را پایه قرار می دهد که هیچ گاه اثبات نشد ولی روزنامه ی جوان حکمی را پایه قرار می دهد که بر اساس همان اتهام و با همان میزان از تزلزل، خود آن را صادر کرده.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    41 6
    مطهری مرد است مرد انه زندگی می کند و مردانه خواهد مرد
  • علی مجیدی A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    42 0
    تمامی متهمین ؛می بایست در دادگاهی عادلانه محاکمه شوند؛و از خویشتن دفاع نمایند ؛حصر افراد و بستن دهان ها چاره ساز نیست .
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    24 0
    نمیتوان این را پاسخ تلقی کرد چون واقعا پاسخ هیچ بخشی را نداده و فقط به شخخصیت مطهری تاخته و پیشداوری را چاشنی کرده.اینکه باید در دادگاه به اتهام آنها رسیدگی شود که حداقل حقوق یک انسان است و به حال روزنامه جوان مغرض باید تاسف خورد که حتی برگزرای دادگاه را هم نمپذیرد
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    34 4
    درود بر مطهری نماینده راستین و شجاع.
  • فرهاد A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    23 0
    از بس مغشوش و بدون منطق بود به بند 4 که رسیدم دیگه نتونستم بخونم
  • بی نام RU ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    21 15
    به غير از نظرات فرهنگي آقاي مطهري در بقيه موارد بهترين نماينده اين مجلس هستند
  • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    28 30
    درود بر علی مطهری مرد آزادمنش ایران
  • حسین A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    26 1
    اینا برای حرفهای مطهری جوابی ندارن که بگن.مطهری واقعا گل گفته
  • بی نام US ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    32 0
    علی مطهری با استفاده از بندهای قانون اساسی ثابت کرده بود که این عمل خلاف قانون اساسی است ولی روزنامه جوان در پاسخ فقط شعارهای تکراری و کیهانی رو مطرح کرده و هیچ استدلال حقوقی انجام نداده.
  • بی نام US ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    13 1
    به غیر از دیدگاه فرهنگی ایشان که بسیار ارتجاعی می باشد در سایر موارد نمونه یک نماینده واقعی مردم اند.
  • بی نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    128 4
    روزنامه جوان رییس جمهور شده ما خبر نداریم؟
  • حسين A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    15 0
    اگر جملات آقاي مطهري را نوشته به نام تحليل برداريد بيشتر به حرفهاي كودك عصباني شباهت دارد.
  • علی A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    20 0
    هر چیزی که مطابق نظر روزنامه جوان نباشه می‌شه تحلیل وارونه. خوب شاید شما دارید اشتباه می‌کنید. با چه منطقی خودتون رو مبنای حق می‌دونید؟ در ضمن سوال اصلی هنوز پابرجاست که بالاخره قانون اساسی تزیینی است یا برای اجرا کردن؟
  • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    27 1
    آقای مطهری لقمه حلال خورده و او فرزندی کسی است که الحق فرزند خلف پدر بزرگوارشان است خدا ایشان وهمه حق گوها را حفظ کند حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی مهم است وفاوداری ایشان به نظام ستودنی است
  • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    11 0
    باید یک دادگاه عادل همراه با هیئت منصه بی طرف با حضور هر دو طرف بصورت علنی برگزار بشه تا مقصر اصلی ماجرا مشخص شود.
  • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    20 3
    آقای مطهری توسط اکثریت مردم انتخاب شده است. پس اکثریت دیدگاههای ایشان را انتخاب کرده اند و حرفی که می زند حرف اکثریت مردم است. لذا به جای متهم کردن ایشان باید به مطالبات اکثر مردم که از دهان ایشان طرح شده باید پاسخ داد.
    • بی نام RO ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      8 35
      ایشان 400 هزار رای بیشتر ندارند
  • سیروس DE ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    35 5
    خدا نگه داردجناب مطهری را‌‌٬ایشان واقعا حرفهای دل ما مردم رابیان میکند.
  • حسین IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    14 3
    میگن حرف که زمین بیفته صاحبش فورا برش می داره
  • بی نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    29 5
    بعضیها که فکر میکنن اقای مطهری دنیا طلب شده یا برخی میگویند چه وچه بدانند که اقای مطهری اگر دنیا طلب بود که با قدرت میساخت وهمه چی برای ایشون اماده ومهیا بوده ولی ایشون وبقول مادر گرامیشان علی را نمیتونن بخرن ویا طتمیعیش کنند
  • میابی A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    3 3
    باتوجه به مطالب روزنامه جوان باید ازمنظر حقوقی موضوع را بررسی نمائیم. اولا ،آقای مطهری از دید نمایندگی حق دارد از حقوق بحق یک روستایی دورافتاده ازنقاط کشور دفاع نماید وهم از پیشکسوتان انقلاب . ثانیا،باید موضوع را از منظر حقوق شهروندی ومدنی وکیفری باید بررسی نمود.چنانچه حصر خانگی بر طبق مصلحت اندیشی بودباید روشن گرددکه آیامدت مصلحت باتمام رسیده یانه؟ازطرفی چنانچه متهمان درچهارچوب قانون با توجه به مدارک ومستندات لازمه مورد قبول محکمه قضائی است ارائه گرددتا دستگاه قضاءدست به اقدام بزند.تا جامعه ازالتهاب بیافتد.ملت غیور پیور ولایت مطلقه فقیه هستند.درصورت اشتباه درهرتصمیمی ازولایت جدا نخواهندشد.بهتراست شفاف سازی گردد.تا دیگر این موضوعات به کلی از جامعه کنده شود کشورما به وحدت نیازدارد.
  • قاسم A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    9 1
    حرف آقای مطهری کاملا منطقی است. خواهش میکنم از این همه سفسطه دست برداشته و با رعایت قانون و اصول حاکم بر کشور بدون تعبیر و تفسیرهای سو گرایانه دست از این فرصت سوزیها بردارید. واجازه بدهید حالا که مملکت به تمام معنا توسط یک رییس جمهور فهیم و وزرای لایق اداره میشود مرد ومردانه در کنار آنها بوده و به آبادانی ایرانمان فکر کنیم. چرا که کار ما سهم فرزندانمان را از این دنیا تعیین خواهد کرد. خواهش میکنم قدری تامل کنید بد نیست
  • حسین م A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    2 9
    یعنی تو مملکت ما مشکلی وجود نداره جز حصر دور نفر آدم خود خواه که خاستن امنیت مملکت را فدای مطامع شخصی خود کنن مگه قبول شدن این ادما چه گلی به سر مملکت مازده میشد.حالا زندان باشن یا آزاد چه مشکلی رامیخان حل کنن
  • امين A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    9 4
    داستان فتنه به هر شكلي تمام شود به نفع است چون عده اي از اين قضيه سوء استفاده مي كنند وهركسي را به فتنه متهم مي كنند
  • صادق IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    16 2
    روزنامه جوان وابسته یه همانانی است که سبنه چاک احمد ی نژاد بودند او را به ریاست جمهوری رساندند و در مقلبل تمام تخلفات او سکوت کردند و از منتقدین دولت آقای روحانی هستند
  • بی نام A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    2 15
    پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم گشت
  • رسواگرفتنه IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    1 13
    به بدترین شکل رد صلاحیت خواهیم کرد ایشان را
  • احمد یاداور IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    4 1
    کسانیکه هی پسر نوح را مثال میزنند بدانند خداونددر ایه 21 سوره طور بر مومنان منت گذاشته که مااز میان ذریه های مومنین انهایی راکه در ایمان بخدابه نوعی از پدران پیروی کنند به پدرانشان ملحق میکنیم هر چند که ایمانشان به درجه ایمان پدرشان نرسد .چون اگر تنها ان ذریه ای را به پدران مومن ملحق کند که ایمانشان یا مساوی ویا کاملتر از ایمان پدران باشد . دیگر منت نهادن معنا ندارد
  • بی نام A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    1 5
    مردم اون آشوب ها و اون نا آرامی ها و حامیان آن اوضاع رو فراموش نکرده و نمی کنن این را نمی توان جرم سیاسی نامید. این که سران فتنه باید در دادگاه صالح محاکمه بشن یک امر مسلمه ولی باید دید آیا اگر حکمی از دادگاه صالح صادر بشه اونو میپذیرن یا بازم با ادعایی مشابه تقلب در انتخابات رای دادگاه رو هم بی اعتبار نمیدونن و جنجال و فتنه ای تازه به پا نمی کنن. البته بعضی ها با گفتن بعضی حرفای غیر تخصصی و سطحی و عوامانه بدنبال خودنمایی هستند تا شاید از آب گل آلود ماهیبگیرند.
  • قرایی A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    6 1
    خداوند آقای مطهری و امثال ایشان را برای ملت ایران حفظ کند ایشان واقعاً حرف قشر انبوهی از فرهیختگان را با شجاعت بیان میکند . درود بر راهروان حقیقی امام راحلمان
  • حسین IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    2 2
    این پاسخ به نامه آقای مطهری بسیار سطحی و آبکی است . نویسنده با جراحی چند واژه از درون متن نامه ، خواسته است به کسانی که مورد نظرش می باشد ، وفاداریش را اعلام کند . ضمن آنکه از علم حقوق نیز کاملا به بهره است .
  • ارسنجانی IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    5 2
    اگر این نویسنده کم خرد به پاسخ سخنگوی دولت نسبت به نامه آقای مطهری مراجعه می کرد ، به احتمال زیاد این همه زور نمی زد تا از شعور کم بضاعتش چنین خزعبلاتی تراوش کند .
  • منوچهر راستی بروجنی IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    0 1
    حسین و ارسنجانی جان بیسواد اگر شما دوتا بند و ماده از قانون را خوانده بودید اینگونه مزخرف حرف نمزدید .مطهری از قانون حقوق و بند وماده که چیزی نمیداند این دکتری هم وجبی گرفته و گر نه سواد بیسواد .ملت ایران بخوبی درک کرده و همه در رور نهم دی گفتند حرف حق را حالا چهار نفر حرف بی مورد هم بزنند . مشکلی حل نمی شود.