۰ نفر
۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۲

تسنیم نوشت:

 شبکه خبری روسیا الیوم در خبری از وقوع دو انفجار در مرکز فرهنگی فرانسه در غزه خبر داد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم،  وقوع  دو انفجار مرکز فرهنگی فرانسه در غزه را لرزاند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان عینی گزارش داد «دو انفجار شدید و پی‌در پی در ساختمان مرکز فرهنگی فرانسه در نزدیکی موسسه انصار در غرب غزه به‌وقوع پیوست.»

عکاسان خبرگزاری فرانسه نیز با اعلام اینکه آتش‌سوزی در ساختمان مرکز فرهنگی فرانسه رخ داد، تاکید کردند هنگام انفجار، ساختمان مذکور خالی از افراد بود و خسارت‌های وارده به آنجا نیز جزئی است.

از سوی دیگر، «ایاد البزم» سخنگوی وزارت کشور فلسطین در غزه در صفحه کاربری خود در فیس‌بوک نوشت «در این انفجار مخازن سوخت این مرکز فرهنگی فرانسه دچار آتش سوزی شد و نیروهای آتش‌نشانی توانستند آن را مهار کنند.» وی تأکید کرد «تحقیقات در خصوص علت وقوع این حادثه ادامه دارد.»

از سوی دیگر پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط» نیز نوشت گروهی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» در نوار غزه مسئولیت بمب‌گذاری در اطراف مرکز فرهنگی فرانسه در غزه را به عهده گرفته و در بیانیه‌ای اعلام کرده است این انفجار یک «مرکز فسق و فجور» موسوم به مرکز فرانسوی در غزه را با بمبی به وزن 200 کیلوگرم هدف قرار داد.

طبق اعلام این کنسولگری، مرکز فرهنگی فرانسه در سال 1982 به عنوان اولین مرکز فرهنگی خارجی در سرزمین‌های فلسطین تاسیس شد. در سال 2011، اسرائیل به شرط بازرسی تمام تجهیزات، به این مرکز اجازه داد به ساختمان جدیدش در نوار غزه منتقل شود.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =