رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی کشورهای منطقه در سال‌های اخیر اشتباهات تاریخی در زمینه تروریسم داشتند، گفت: اقدامات این کشورها باعث شد که دامنه نفوذ تروریست‌ها در منطقه گسترش یابد.

به گزارش تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک مجلس و دولت با علی لاریجانی در نشست مشترک مجلس و دولت با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: سخنرانی و مصاحبه‌های ایشان سنجیده بود و نشان می‌داد که مشی عقلانی و درستی را در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کند و از این جهت از رئیس جمهور و وزیر خارجه که تلاش وافری را انجام داده‌اند تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: علامت مثبت در اقتصاد کشور در جهات مختلف دیده می‌شود و این نشان می‌دهد که دولت و مجلس مسیر درستی را برای بهبود شرایط اقتصادی دنبال می‌کنند.

وی یادآور شد: به یاد داشته باشیم شرایطی را گذرانده‌ایم که تورم به صورت روزانه تغییر می‌کرد و رشد اقتصادی منفی 5 خسارت بسیاری برای کشور به بار آورد و اکنون مشاهده می‌شود مسیر در سمت درست هدایت می‌شود که این نتیجه تلاش خیلی خوب دولت در این زمینه بوده است.

لاریجانی تصریح کرد: بسیاری از مسائلی که باعث شد شرایط کشور به سمت درست هدایت شود امیدواری مردم است و این موضوع باعث شد که مردم بیایند و سرمایه‌گذاری کنند و بخش‌های مختلف اقتصادی را حمایت کرده و به تولید توجه کنند.

وی اضافه کرد: این امیدواری دلایل مختلفی دارد و یکی ازدلایل این است که مردم احساس می‌کنند رفتار معقولی در دولت وجود دارد و اشکالات دیده و حل می‌شوند. همچنین مردم به حل مسائل هسته‌ای امیدوار هستند و اینکه دیپلماسی درستی در مسائل منطقه‌ای و بین‌الملل دنبال می‌شود. همه اینها کمک می‌کند که امیدواری در دل مردم به وجود بیاید و نباید بگذاریم این امیدواری مخدوش شود.
وی اشاره به اوضاع منطقه‌، گفت: اینکه ایران به عنوان یک کشور آرام و با ثبات در منطقه هست یک دستاورد برای جمهوری اسلامی است واقعاً این نکته را مقامات کشورهای مختلف بارها گفته‌اند.
رئیس مجلس به گسترش گروه‌‌های تروریستی در منطقه اشاره کرد و گفت: امروز برخی کشورهای منطقه یا از تروریست‌ها حمایت می‌کنند یا به نوعی خودشان به آن آغشته کردند؛ آنها نمی‌دانستند که با حمایت از تروریست‌ها ممکن است روی آتش آنها دامن خودشان را نیز بگیرد.
لاریجانی با بیان اینکه برخی کشورهای منطقه در سال‌های اخیر اشتباهات تاریخی در زمینه تروریسم داشتند، گفت: اقدامات این کشورها باعث شد که دامنه نفوذ تروریست‌ها در منطقه گسترش یابد.

"برخی کشورهای منطقه حرف‌های می‌زنند و مصوباتی دارند که باعث ایجاد مشکلات بیشتری برای سوریه و عراق شده است؛ نقش ایران در این زمینه بسیار مهم بوده است که فکر می‌کنم، وزارت امور خارجه می‌تواند تعامل منطقه‌ای نسبتاً قوی را به وجود بیاورد."
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه لایحه تنظیم مقررات آماده شده تا یک هفته آینده برای بررسی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد، گفت: البته لایحه خروج از رکود غیرتورمی نیز در کمیسیون مربوطه مراحل پایانی را گذرانده که پس از بررسی لایحه تنظیم مقررات در صحن علنی بررسی خواهد شد.

لاریجانی تصریح کرد: در مسائل اقتصادی چند نکته است که باید از آن استفاده کرد؛ ما هم در مجلس آماده‌ایم در بعد مسائل اقتصادی به دولت کمک کنیم البته از دولت به دلیل ارائه 2 لایحه خروج از رکود غیرتورمی و تنظیم مقررات تشکر می‌کنیم.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    9 0
    از خواب بیدار شو آقای لاریجانی ، کدام امیدواری
  • بی نام US ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    5 0
    اين علائم مثبت و ثباتي را كه شما ادعا مينماييدارامش قبل از طوفان است .اگر طوفان قبلي را نيز بياد بياوريد ميفهميد تا چند سال قبل از ان چه ارامش كاذبي بر فضاي اقتصاد كشور بدليل پايين نگاه داشتن اجباري نرخ ارز وجود داشت و در نهايت تركوند.
  • سیا IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    6 0
    4 سال پیش ،8 سال پیش باید نمیگذاشتید امیدمان را به شما ها از دست بدیم. آب به جوب رفته دیگه بر نمیگرده.