تسنیم نوشت:

رئیس جمهور یمن پس از رایزنی‌های گسترده با گروههای سیاسی این کشور" احمد عوض بن مبارک" رئیس دفتر خود را مامور تشکیل کابینه کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرنگار العربیه، منصور هادی رئیس جمهور یمن بر اساس توافقنامه صلح و مشارکت که اخیرا بین دولت این کشور و انصار الله به امضا رسید و نیز بعد از رایزنی های طولانی با جریان های سیاسی این کشور، نخست وزیر جدید یمن را انتخاب کرد.

در نتیجه اعتراضات مردمی مستمر، رئیس جمهور یمن «محمد باسندوه» نخست وزیر این کشور را برکنار کرده و قیمت حامل‌های انرژی را کاهش داده بود، ولی معترضان با رد این اقدامات آن را تلاشی برای دور زدن خواسته‌های مشروع مردمی اعلام کردند.

سرانجام بعد از چندین هفته و ادامه اعتراض‌ها، قراردادی بین رئیس جمهور یمن و معترضان به امضا رسید که تشکیل دولت شایسته سالار، لغو طرح افزایش قیمت حامل‌های انرژی و برکناری دولت فاسد را تضمین می‌کند.

زندگینامه أحمد عوض بن مبارک

وی متولد سال1968 میلادی در عدن است که از ژوئن سال جاری میلادی ریاست دفتر عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور یمن را به عهده داشته است.
احمد عوض بن مبارک 18 ژانویه 2013 میلادی به سمت دبیر کل کنفرانس گفتگوی ملی یمن منصوب شده است.
وی دارای دکترای مدیریت کار از دانشگاه بغداد است.
عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور یمن، بارها بن مبارک را به عنوان نماینده ویژه خود به شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، اعزام کرده است.‎

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =