جواد نکونام این شانس را دارد که ضمن شکستن رکورد بازی های ملی علی دایی، مربی تیم ملی فوتبال ایران شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ از حالا می شود جواد نکونام را مربی تیم ملی فوتبال دانست. او یکی از معدود نفراتی خواهد بود که بلافاصله پس از خداحافظی از بازی در تیم ملی، مربی این تیم می شود. به گفته علی کفاشیان نکونام، کاپیتان چند سال اخیر فوتبال ایران، پس از جام ملت ها دستیار کارلوس کروش می شود. او که در تیم ملی به پسر محبوب کارلوس کروش معروف است، از این جهت شانس زیادی آورده که سرمربی فعلی تیم ملی، مدتی است تغییر رویه داده و تصمیم گرفته از چهره های جوان فوتبال ایران در کنار خود استفاده کند. نکونام، فرهاد مجیدی و علی کریمی شامل این تصمیم کارلوس کروش شده اند.
جواد نکونام با 143 بازی ملی، تنها 6 بازی دیگر تا رکورد 149 بازی ملی علی دایی فاصله دارد. با این حساب او تنها 7 مسابقه دیگر تا شکستن رکورد بازی های ملی علی دایی دارد و اگر بتواند تا پایان دوران فوتبال خود 7 بازی دیگر برای تیم ملی انجام دهد، بیشترین تعداد بازی های ملی در تاریخ فوتبال ایران را خواهد داشت. وجه تشابه جالب دایی و نکونام در این است که هر دو از نظر تعداد سال های حضور در تیم ملی، یکسان هستند. علی دایی از سال های 1372 تا 1385 در تیم ملی بازی کرد و نکونام هم از سال 1380 تا 1393 در تیم ملی فوتبال بازی خواهد کرد.
گرچه نکونام رسما اعلام نکرده که بعد از جام ملت های آسیا از فوتبال خداحافظی می کند، اما با توجه به سن و سال او و همچنین با توجه به پیشنهاد مربیگری در تیم ملی، بعید است که او بخواهد بعد از جام ملت های آسیا همچنان در ترکیب تیم ملی حضور داشته باشد.
کاپیتان فعلی فوتبال ایران گرچه در پستی حضور دارد که نقش او مانند نقش مهاجمان به چشم نمی آید، اما همواره عملکردی داشته که مربیان مختلف از او استفاده کرده اند. او تقریبا از سال 80 که بلاژویچ سرمربی تیم ملی بود تا حالا، در همه مسابقات فیکس بوده. نکونام حالا هم پسر محبوب کارلوس کروش است و برخلاف کروش، در دوره سرمربیگری افشین قطبی محبوبیت زیادی نزد سرمربی تیم ملی نداشت. اما قطبی یکی از معدود مربیان تیم ملی بود که علاقه خاصی به نکونام نداشت. پیش از او، بلاژویچ و ایوانکوویچ هم علاقه زیادی به بازی جواد داشتند و سعی می کردند تحت هر شرایطی از او استفاده کنند.
در سال های گذشته، نقش کلیدی که جواد نکونام در فوتبال ایران داشته این بوده که اجازه ندهد تعداد لژیونرهای اروپایی ایران به صفر برسد. در دوره ای که هیچ بازیکنی از ایران نمی توانست به فوتبال اروپا برسد، نکونام در فوتبال اروپا حضور داشت و به عنوان کاپیتان تیم ملی ایران در تیم اوساسونا بازی می کرد. او به واسطه حضور طولانی مدتش در فوتبال اروپا، می تواند دوره های مربیگری خود را هم در این کشور بگذراند که از نظر اعتبار، بسیار بالاتر از دوره های آموزش مربیگری در آسیا هستند. او حالا چند گزینه برای ادامه فوتبال خود دارد. اول اینکه پس از جام ملت های آسیا به فوتبال خود ادامه دهد و همزمان کاپیتان و مربی تیم ملی ایران باشد. از طرفی می تواند فقط از فوتبال ملی خداحافظی کند و همچنان در اوساسونا توپ بزند. اما این گزینه را هم دارد که به طور کل از دنیای بازی کردن خداحافظی کند و تمرکز و انرژی اش را روی مربیگری در کنار کارلوس کروش بگذارد.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    48 34
    بابا چقدر میگیرید که این همه براش تبلیغ می کنید
  • بی نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    25 35
    اووووف آخه چه بازی ملیتو زمین راهخ رفتن بازی ملی محسوب می شود؟کسی که احترام پیشکسوت را نگه ندارد وضعش خراب است.
  • بی نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    23 7
    مطمینی که شانس بوده ...چیزای دیگه ای هم هست ما نمیدونیم
    • بی نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      8 8
      اشتباهی منفی دادم
  • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    92 47
    عمرا" هيچكس نمي تونه علي دايي بشه بيخود زور نزنيد علي دايي يه دونه است .
  • ایلیا A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    30 67
    کاپیتان نکو هست دنبال رکورد و این داستانا هم نیست شما ها هم از حسادت و طرفداری یکطرفه به لنگ و لنگی بترکید
  • بی طرف A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    19 24
    هیچ بازی مثبتی من از ایشان طی این دوران ندیدم ایشان اصلا نه استیلشون به فوتبال می خوره و نه هوش فوتبال دارند ایشون بدرد ورزش هندبال می خوره چونکه دستاشون بلندن و خوبم بالا و پایین می پرن بی خودی عمر خودشونو تو این ورزش تلف کردن تنها بازیکنانی که تا کنون شکل و شمایل فوتبالی داشتن و بدرد می خوردند عبارت بودند از 1 ناصر خان حجازی 2 حسن روشن 3 استاد علی پروین 4 سیروس قایقران 5 احمد رضا عابدزاده 6 رضا جباری 7 خداد عزیزی 8 علی دایی 9 اصلانیان 10 جباری پرسپولیس 11 فکری 12 مرحوم دهداری 13سید ابراهیم تهامی 14کریم باقری 15رضا شاهرودی مالدینی 16 محمد نوازی 17 کاپتان زرینچه 18علی کریمی پله عالی بود ولی اخلاق 19علیرضا اکبر پور 20 علی اکبریان 21 فرهاد مجیدی 22 صادق ورمرزیار
  • prince A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    25 20
    آخه آی کیو علی دایی با این قابل مقایسس
  • saeed A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    16 16
    بیچاره تیم ملی
  • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    17 14
    قطبی قبولش نداشت چون فهمیده بود نقطه ضعف میانی تیم ملی نکونامه
  • بردبار A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    19 55
    یکی هم پیدا بشه رکورد آقا گلی اینو بزنه راحت میشیم
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    14 11
    یه عمره شانس در خونش رو محکم زده
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    13 5
    نکونام 146باز ی ملی داره نه 143،چرا اشتباه تایپ میکنید
  • هموطن A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    15 7
    چه قدر خوب رسانه ها کسی رو یکشبه بالا می برند و کسی دیگر رو ظرف یک لحظه میکشن پایین
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    12 8
    اینها همه ناشی از سوء مدیریته که تو ایران نوبره
  • بی نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    10 24
    درود بر اسطوره کیسه کشها: جواد نکونام/////////////////////////
  • بی نام GB ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    12 4
    فقط شانس در خانه اش را زده که یکی مثل کفاشیان رییس فدراسیون است وکیروش سرمربی ، وگرنه خیلی وقت پیش باید خداحافظی میکرد این هم از شاهکارهای فدراسیون کفاشیان است که همیشه سرنا از سر گشادش میزند با سرمربی شدن نکونام یک بار دیگر شاهد توقف پیشرفت وعقب گرد فوتبال ایران و زایل کردن دست آوردهای دوران کیروش خواهیم بود این شده عادت ما که همیشه در یک نقطه در جا بزنیم مربیان ایرانی حتی اگر از نظر فنی و دانش روز فوتبال درحد گواردیولا ومورینیو شوند بدلیل حس قدرت طلبی وحسادت و خوی انتقام جویی هرگزانتخاب خوبی برای فوتبال ملی نخواهند بود
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    11 5
    در دوران قطبی و مخصوصا در بازی با کره جنوبی که برای ما خیلی مهم بود و اگر میبردیم به جام جهانی میرفتیم متاسفانه برای خراب کردن قطبی از قصد خوب بازی نکرد
  • امید US ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    13 5
    ببخشید این آقا چه گلی به سرمون زده کهاین همه گزینه جلوش گذاشتن ؟
  • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    13 4
    پارتیش هم کلفته هم طولانی مدت
  • صادقی A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    9 5
    آقای نکونام بازی ضعیفی داشت از قدیم و الانم هم همینطوره. لطفا از تیم ملی کناره گیری کنید. نکونام در زمان ایوانکوویچ پر و بال الکی پیدا کرد.مثل چندین بازیکن دیگه اون زمان تیم ملی.
  • فرهاد 30 از کرمان IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    12 1
    یه زمانی اگه میخواستی 150 تا بازی ملی داشته باشی 30 سال باید در تیم ملی جون میکندی اما حالا خیلی راحت تر شده