العالم نوشت:

دبیرکل "جنبش ملی کُرد برای تغییر مسالمت آمیز" در سوریه، ترکیه را به همدستی با داعش در محاصره شهر عین العرب (کوبانی) متهم، و تهدید کرد که دامنۀ درگیری های این شهر را به استانبول و آنکارا خواهد کشاند.

تکذیب تسلط داعش بر کوبانی

"علی اومری" روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم، خبر تسلط داعش بر شهر عین العرب را تکذیب کرد و گفت: برخی از عوامل گروه تروریستی داعش وارد دو منطقه کوچک در شرق شهر عین العرب شده اند، و با توپخانه و موشک مناطق مختلف شهر را زیر آتش گرفته اند.
اومری افزود: مناطق جنوبی عین العرب تحت کنترل نیروهای کُرد است و داعش نتوانسته وارد این مناطق شود.
وی خاطرنشان کرد: درگیری نیروهای کُرد با داعش به خصوص در شرق عین العرب بسیار سنگین است و دو منطقه ای که داعش وارد آن شده، نیز به تصرف کامل این گروه تروریستی درنیامده است.

حمایت ترکیه از داعش برای تصرف کوبانی

دبیر کل جنبش ملی کُرد برای تغییر مسالمت آمیز اعلام کرد: نیروهای کُرد رو در رو با عوامل داعش می جنگند اما ترکیه از داعش برای تصرف عین العرب حمایت می کند.
اومری خاطرنشان کرد: بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، می گوید که درپی کمک کردن به عین العرب است ولی باید از وی پرسید که چگونه می تواند به عین العرب کمک کند در حالی که این شهر تحت محاصره داعش و ارتش ترکیه است و پیش بینی می شود که حلقه محاصره با گذشت زمان تنگ تر شود.
وی، دولت ترکیه را به حمایت مالی از داعش متهم کرد و افزود: کُردهای سوریه از دولت قانونی بشار اسد حمایت می کنند و همچنان به دفاع از شهر عین العرب، رأس العین، الحسکه، القامشلی ، دمشق و درعا خواهند پرداخت و از ذره ای از خاک سوریه چشم پوشی نخواهند کرد.
دبیر کل جنبش ملی کرد برای تغییر مسالمت آمیز، به ترکیه هشدار داد: در صورت تداوم حمایت این کشور از داعش، دامنه درگیری های عین العرب را به استانبول و آنکارا خواهیم کشاند.
اومری اظهار داشت: چرا آمریکا که خود ایجاد کننده و حامی تروریسم است، با متحدانش مناطق مختلف استان دیرالزور سوریه را بمباران می کند ولی از بمباران مناطق مرزی بلندی های اشغالی جولان و مناطق حومۀ عین العرب که محل استقرار تروریست ها است، خودداری می کند.
وی افزود: این رویکرد نشان می دهد که دولت رجب طیب اردوغان در ترکیه، آمریکا و اروپا در خدمت رژیم صهیونیستی هستند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =