خبرگزاری تسنیم نوشت:

یک مقام رسمی وزارت دفاع کره جنوبی تایید کرد که یک فروند کشتی نیروی دریایی این کشور امروز سه شنبه به سوی یک فروند کشتی گشت زنی کره شمالی که وارد مرز آبی مورد اختلاف دو کشور شده بود آتش هشدار دهنده شلیک کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک مقام رسمی وزارت دفاع کره جنوبی تصریح کرد که کشتی کره شمالی نیز پیش از عقب نشینی از این منطقه به سوی کشتی کره جنوبی آتش شلیک کرده است. این رویارویی بین کشتی های دو کره در غرب این شبه جزیره رخ داده است.

بر اساس این گزارش وی افزود: هیچ تلفاتی در پی این حادثه در طرف کره جنوبی وجود نداشته و هیچ یک از شلیک های انجام شده توسط دو طرف برای هدف قرار دادن طرف دیگری نبوده است.

این تازه ترین تنش در روابط دو کره در نزدیکی جزیره یئون پیونگ به شمار می رود. این جزیره در سال 2010 میلادی توسط کره شمالی بمباران شد و در پی آن 4 نفر از جمله دو غیر نظامی کشته شدند.

منطقه نزدیک این جزیره بارها شاهد درگیری نیروهای دو کره بوده و تاکنون ده ها ملوان از دو طرف کشته شده اند. این رویارویی نظامی بین کشتی های دو کره در شرایطی است که هیات عالی رتبه کره شمالی هفته گذشته با مقام های رسمی کره جنوبی دیدار و گفتگو کرده است.

دو طرف در این دیدار با از سرگیری مذاکرات و ارتقای سطح روابط به توافق رسیده اند. دو کره پس از جنگ 1950 تا 1953 میلادی تاکنون از نظر فنی در حال جنگ هستند چرا که هیچ توافقنامه صلحی بین دو کشور امضا نشده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    8 0
    بابا کلی خندیدم دیروز با هم دست دادند امروز شلیک عجب مردمی هستن این کره جماعت
    • ساره A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
      0 0
      واقعاً کره ای ها موجودات عجیبی هستند. بسیار زرنگ و دروغگو و بی تعهد نسبت به قول و قرارهایشان
  • مهدی IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    2 0
    بابا یا متحد بشین یا هم دیگه رو نابود کنید.