۰ نفر
۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۵

تسنیم نوشت:

کُردهای سوریه در عین العرب این شهر را منطقه نظامی اعلام و خالی شدن کامل آن را از غیرنظامیان تایید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «اسکای نیوز»، فرماندهان میدانی کُردها دستور تخلیه شهر کوبانی را از تمام غیرنظامیانی که فاقد سلاح هستند و انتقال آنها به مرزهای ترکیه صادر کرد.

براساس این گزارش، کردها شهر کوبانی را منطقه نظامی اعلام کردند و خالی شدن کامل آن را از غیرنظامیان تایید کردند.

در حالی آمریکا به همراه متحدان عربی خود به بهانه مبارزه با تروریسم وارد حریم هوایی سوریه شده‌اند که این گروه همچنان به پیشروی‌های نظامی خود ادامه می‌دهد و بیش از یک شهرک در جنوب شرقی کوبانی را به تصرف خود درآورده است.

عناصر مسلح گروه تروریستی داعش، روز گذشته پس از ورود به مناطقی در شرق کوبانی، اقدام به برافراشتن پرچم این گروه بر بالای ساختمان‌های این شهر مرزی کردند. در پی این پیشروی، هواپیماهای جنگی ائتلاف در آسمان کوبانی به پرواز درآمدند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد هواپیماهای بدون سرنشین و جنگنده‌های آمریکایی مواضع داعش را هم در عراق و هم در سوریه بمباران کردند.

طبق این بیانیه، حملات روز دوشنبه آمریکا مواضع و تجهیزات این گروه تروریستی را در شهرهای کوبانی و «الرقه» و «دیر الزور» در سوریه منهدم کردند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    67 3
    خدا جون تو رو به اهل بیت قسم اینا گناهی ندارن آخه زن و بچه چه گناهی کردن
  • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    19 1
    خيالم راحت شد كه شهر از غير نظاميان تخليه شد وگرنه كشتار و تجاوز وحشيانه اي صورت مي گرفت،به نظاميان هم ميگيم بجنگيد بيشتر دنيا دلشان با شماست و برايتان دعا مي كند
  • نیما A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    4 5
    فعلا که داعش با پوشش هوایی ناتو اقدام به پیشروی کرده هرگاه غیر این بود بایستی حداقل یا با سوریه هماهنگ میشدند یا اجاز ه میدادند سوریه حاکمیتش را اعمال کند تا بتواند به کمک مردم کوبانی برود فعلا که ظاهر وباطن قضییه بر وفق مراد داعش عمل شده مرگ بر خناسان تاریخ
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    5 1
    مرگ بر اسرائیل مرگ بر انگلیس مرگ بر امریکا
  • علي A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    4 6
    سقوط کوباني و کوردها يعني قوت گرفتن داعش. پس ايران و متحداش هر چه زودتر به کمک کوردها برن. کوردها واقعا تنها موندن و تا الان هم جوانمردانه مبارزه کردند.
  • اسماعیل یلمه ها A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    1 0
    سلام البته از شهر بیرون رفتن اما حدود 10 هزار نفر از مردم این شهر هنوز نتونستن برن اون طرف مرز و در حاشیه شهر کوبانی هستن