تسنیم نوشت:

معاون وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه تاکید کرد که این خطر وجود دارد که ایران و ۱+۵ شامل اعضای دائم شورای امنیت و آلمان نتوانند تا ضرب الاجل تعیین شده ۲۴ نوامبر به توافقنامه نهایی هسته‌ای دست یابند.

به نقل از ایتارتاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که هنوز این خطر وجود دارد که ایران و 1+5 برای دستیابی به توافقنامه نهایی هسته ای ضرب الاجل 24 نوامبر را از دست بدهند.

بر اساس این گزارش وی افزود: اگر طرف ها بر روی حل و فصل مسائل اصلی که هنوز پس از نشست نیویورک حل نشده باقی مانده تمرکز کنند آنها می توانند این کار را در زمان مقرر و تعیین شده انجام دهند. اگر بخواهیم در حواشی مذاکرات حرکت کنیم و به مسائل اصلی نپردازیم از دست دادن ضرب الاجل 24 نوامبر می تواند واقعی و حقیقی باشد. من دوست ندارم این سناریو را در نظر بگیرم چرا که نقطه اصلی در هر مذاکره ای توانایی برای تمرکز بر نتیجه است. اگر در نظر گرفتن سناریوهای جایگزین را آغاز کنیم بی شک خودمان را از نقطه اصلی دور خواهیم کرد.

ریابکوف گفت: زمان برای دور جدید مذاکرات در حال رایزنی و گفتگو است. زمان اندکی تا 24 نوامبر باقی مانده است. هر هفته که زمان می گذرد این احساس بیشتر می شود که ما باید تلاش های خود را افزایش دهیم و این چیزی است که ما از شرکای خود، ایرانی ها و سایر اعضای 5+1 می خواهیم.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    3 0
    دلواپسان وروسیه بیشترین منفعت را از تحریم ها و به نتیجه نرسیدن مداکرات بردن