خیز احمدی نژاد برای مجلس دهم/دیدار با حسن خمینی، یک پیشنهاد به صادق خرازی و رایزنی در جامعه روحانیت

محمود احمدی نژاد از آن قسم سیاست مدارانی است که از جنجال و هیاهو نمی ترسد. از زمانی که وی کلید پاستور را تحویل روحانی داده است تا کنون کمتر در صحنه ظاهر شده است.

سيد صادق روحاني: او که در دوره رياست جمهوري اش دست رد به هيچ رسانه خارجي نمي زد و هر چندماه يک بار هم جلوي دوربين صداوسيما مي آمد و مستقيم با مردم صحبت مي کرد، در دوران پس از رياست جمهوري اش کمتر در مناظر عمومي ظاهر شده است. البته هر زماني هم که در مراسم ختمي يا ديدارهاي رسمي نظام هم که حاضر مي شد در جواب خبرنگاراني که علت سکوتش را جويا مي شدند مي گفت:« سکوت کجاست؟ نشانم دهید، بشکنم.»
رسانه اي ترين اقدام احمدي نژاد در اين يکسالي که از اريکه قدرت خارج شده است نامه اي بود که به رئيس کل بانک مرکزي نوشت و تقاضا کرد ليست اطرافيانش را که متهم به سو استفاده مالي هستند منتشر کند. نامه اي که هيچگونه پاسخي به همراه نداشت.
احمدي نژاد ، رقيب روحاني؟!
با وجود اين سکوت نسبي رسانه اي کمتر کسي باور مي کند که محمود احمدي نژاد صحنه سياست ايران را ترک کرده باشد. همگان باور دارند که او براي آينده سياسي خود برنامه هايي دارد و اساسا بحث بر سر اين است که چه در سر محمود مي گذرد. در اين مدت تحليل هاي متعدد و مختلفي هم در اين باره منتشر شده است و حتي برخي سايت ها و خبرگزاري ها احمدي نژاد را رقيب اصلي روحاني در انتخابات رياست جمهوري سال 96 عنوان مي کنند. اما به نظر مي رسد برنامه احمدي نژاد حد اقل در ميان مدت رياست جمهوري نيست ، بلکه او بهارستان را هدف قرار داده است.
ديدار دوساعته احمدي نژاد با نوه امام
چندي پيش محمود احمدي نژاد به بهانه زيارت مرقد بنيانگذار انقلاب اسلامي به آنجا مي رود و از سيد حسن خميني تقاضاي ديدار مي کند. کساني که با روحيه نوه امام آشنايي دارند مي دانند که وقتي چهره هاي سياسي و شخصيت ها تقاضاي ديدار مي کنند، به خصوص در مرقد امام ، او با روي باز به استقبال مي رود. از اين رو يک ديدار ميان احمدي نژاد و حجت الاسلام و المسلمين خميني برگزار مي شود. ديداري که بيش از دو ساعت به طول مي انجامد.
تقاضاي ديدار با خاتمي و تاطق نوري
پس از انتخابات جنجالي رياست جمهوري سال 88 سخني از محمود احمدي نژاد دهان به دهان مي گشت که اقدامات اين روزهاي او و اطرافيانش سازگاري دارد. از احمدي نژاد نقل شد که اگر برخي حمايت ها از او نبود ميزان آرا او بيش از آن چيزي بود که اعلام شد. سخني که هيچگاه تاييد يا تکذيب نشد. حالا به نظر مي رسد که محمود احمدي نژاد به دنبال يافتن پايگاه راي هايي جديد باشد.در روزهاي اخير برخي از نزديکان احمدي تژاد به ديدار حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد خاتمي رفته اند تا زمينه ديدار احمدي نژاد و خاتمي را فراهم کنند. اتفاقي که بعيد است به سر انجام برسد. اين اقدام عينا درباره حجت الاسلام و المسلين ناطق نوري نيز افتاده است و اين بار هم نزديکان احمدي نژاد به در بسته خورده اند.
پيشنهاد به صادق خرازي براي رياست دانشگاه ايرانيان
اما تلاش هاي احمدي نژاد براي نزديکي به اصلاح طلبان به همين جا ختم نشده است. آخرين مسئله جنجالي در دوره احمدي نژاد مسئله دانشگاه ايرانيان بود که در آخرين روزهايي که احمدي نژاد در پاستور بود مجوز آن صادر شد. حالا خبرها حاکي از اين است که احمدي نژاد در گفت و گو با صادق خرازي رسما به وي پيشنهاد داده است که رياست دانشگاه ايرانيان را برعهده بگيرد. اينکه چرا احمدي نژاد خرازي را انتخاب کرده هم کاملا مشخص است. اين روزها تشکل «ندا» که جمعي از جوانان اصلاح طلب هستند با حمايت هاي صادق خرازي اعلام موجوديت کرده و رسما فعاليت هاي خود را آغاز کرده است و عملا تنها تشکل اصلاح طلبي فعال است.
جلسات هفتگي اطرافيان احمدي نژاد در جامعه روحانيت مبارز
تا اينجا تمام اخبار از حرکت جريان احمدي نژاد براي نزديک شدن به اصلاح طلبان بوده است. اما او به دنبال چتري فراتر از اين حرف هاست. احمدي نژاد راي اصولگرايان سنتي را هم مي خواهد. حلقه اطرافيان احمدي نژاد را مي توان به دو گروه تقسيم بندي کرد. گروهي که نزديکي زيادي با جبهه پايداري و آيت الله مصباح يزدي دارند و گروهي که به هر دليل فاصله خود را با جبهه پايداري حفظ کرده اند و حتي تلاش دارند که به اصلاح طلبان نزديک شود. در دسته اول چهره هايي مانند برادران دانشجو، زريبافان و سعيدلو قرار دارند. اين دسته به دنبال اين هستند که محوريت احمدي نژاد در جريان اصولگرا را به ساير اصولگرايان تحميل کنند. اين گروه به صورت هفتگي جلساتي را در جامعه روحانيت مبارز به بهانه رسيدن به وحدت برگزار مي کنند.
اين خبر را بگذاريد در کنار خبري که چندماه پيش منتشر شد ، مبني بر اينکه جمعي از اصولگرايان تندرو و همسو با جبهه پايداري ، يعني آن کساني که در آخرين ماه هاي دولت احمدي نژاد به جمع منتقدان وي پيوسته بودند به وي گفته اند که در انتخابات مجلس در صورتي که مشايي را کنار بگذاري از تو حمايت خواهيم کرد. به نظر مي رسد که جبهه پايداري به دنبال احياي شخصيت احمدي نژاد است.
دعوت از آيت الله مصباح در غياب آيت الله مهدوي کني
از سوي ديگر به نظر مي رسد که جبهه پايداري که تا ادوار گذشته اقليتي از اصولگرايان بودند که عامل اصلي بر هم زننده اتحاد در اين جبهه به شمار مي رفتند، امروز سعي دارند سايه خود را بر ساير تشکل هاي و احزاب سنتي اصولگرا نيز بگسترانند. همين مردادماه بود که حجت الاسلام تقوي عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز ، در حالي که رئيس اين تشکل در بيمارستان بستري بود، اعلام کرد که براي نشست اصولگرايان از آيت الله مصباح يزدي دعوت شده است که سخنراني کند. همه مي دانند که آيت الله مصباح حامي اصلي جريان جبهه پايداري است.
دسته دوم اطرافيان احمدي نژاد را کساني مانند رحيمي، بقايي و از همه مهمتر اسفنديار رحيم مشايي تشکيل مي دهند. اين دسته سعي مي کنند خود را به لحاظ فرهنگي اصلاح طلب و يا ميانه رو جلوه دهند. تحرکاتي که اخيرا براي ارتباط گيري با چهره هاي شاخص اصلاح طلب يا ميانه رو صورت گرفته است ، از جانب اين طيف انجام شده است.
هدف اول احمدي نژاد، مجلس دهم
با توجه به همه اين مطالب به نظر مي رسد سياست احمدي نژاد براي مجلس روشن است. او مي خواهد با تمام پتانسيل دولت هاي نهم و دهم وارد صحنه شود. او مطمئن است که تنها چهره اي است که اصولگرايان تندرو مانند جبهه پايداري و شاگردان آيت الله مصباح مي توانند براي راه يابي به مجلس به او متوسل شوند. مي توان دو هدف را از نزديکي او به اصلاح طلبان نيز بر شمرد. او مي خواهد حربه اي براي تهديد اصولگرايان در انتخابات مجلس داشته باشد و از سوي ديگر با نزديک شدن به اصلاح طلبان بدنه راي آن ها را از آن ها دور کند. با توجه به اينکه گمانه زني هاي زيادي هم از توان مالي بالاي اطرافيان احمدي نژاد وجود دارد، به نظر مي رسد سياست اصلي او براي انتخابات مجلس نيز يارگيري از شهرستان هاي کوچک است. يعني همان راي هايي که او در انتخابات 88 بر روي آن ها سرمايه گذاري کرده بود. جريانات اصولگرا نيز به نيکي مي دانند که در برابر توان مالي و ضريب نفوذ او در شهرستان ها دستشان خالي است.
بنابر اين بايد نتيجه گرفت که آن چيزي که در انتخابات رياست جمهوري گذشته احمدي نژاد را از اصولگرايان تندرو دور کرد اين روزها و به خاطر وجود يک نيروي سياسي قوي به نام دولت يازدهم آن ها را دوباره گرد هم آورده است. جبهه پايداري و آن هايي که به دنبال آنچه که گفتمان 3 تير مي خواندند، بودند دوباره به سمت احمدي نژاد برگشته اند. آن ها مي دانند هيچ چهره اي مانند احمدي نژاد پتانسيل راي آوري ندارد. اين مسئله را سر انتخابات رياست جمهوري با سعيد جليلي آزموده بودند. از سوي ديگر خود احمدي نژاد نيز به دنبال اين است که ثابت کند بيشترين راي را در تاريخ ايران داشته و خواهد داشت و به همين خاطر به دنبال سعي دارد بخشي از اصلاح طلبان را نيز با خود همراه کند.
2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 88
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    سید حسن جان از این آقایان دوری کن نذار از شما نام شما اعتبار شما سوء استفادخ کنند
    • بی نام A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      تو رو خدااااااااااااااااااااااااااا دست از سر ما بردار،خواهش میکنممممممممم
    • بی نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      راست مي گه سيد. نزديک شدن شما به اين جريان عزت دادن به اون ها و کاهش محبوبيت براي شما چيزي نداره
    • ایرانی AE ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      به نظر بنده آقایان ناطق و خاتمی و خرازی هوشمند تر از محمودند. میدونن که نزدیک شدن و متحد شدن با احمدی نژاد رفتن به بیراهست. یادتون باشه ایشون اصولاٌ کار تیمی و حزبی رو قبول نداره. از نظر رای هم بعید میدونم چون مردم دارن واقعیتها و خرابی های 8 سال گذشته رو میبینن. قضیه همون اقلیت پر سروصداست وگرنه مدیریت ایشون برای همه شناخته شدست.
    • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      14 9
      درصورت تایید صلاحیت امکان رای آوردنش برای مجلس هست ولی به هیچ وجه رئیس نخواهد شد در نهایت یه نماینده معمولی تو مجلس خواهد بود که البته صدا و سیما زیاد نشونش خواهد داد و احتمالا میهمان کلی از برنامه هاشون خواهد بود
  • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    بد بخت شديم
    • بی نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      خوشم میاد خبرانلاین با این تحلیلای ابکی همه را سر کار میگذاره.
    • ناصر هشترودی A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
      6 5
      چرا ؟ باید گول ریاکاری این اقایان را نخوریم و 8سال ضلالت یادمان باشد .ازموده را ازمودن خطاست .البته از مردم زجر کشیده ایران هیچ چیز بعید نیست .من که حاضرم بمیرم اما احمدی را قبول نکنم .
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    همون هشت سال برای هنر نمایی ایشون بس بود.
    • بی نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      البته خودش اينجوري فکر نمي کنه
    • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      9 5
      قانون اساسی باید اصلاح بشه. هیچکس نباید بیش از دو دوره رییس جمهور بشه. ایشون هر گلی میخواست به سر ملت بزنه زد دیگه. مثل این میمونه که کارتر، بوش پدر، کلینتون و بوش پسر مجددا کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا بشن.
  • رامین RO ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    چه رویی داره این
    • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      بهتره بگي چه احمدي نژادي داره اين رو :
  • یاسر IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    وای نهتو رو خدا نه
    • بی نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      90 32
      مثل اينکه واقعيت داره
    • بابي IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      5 22
      تو رو خد وقتي چيزي ازسياست حاليتون نيست نظر نديد
  • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    شورای نگهبان اگه ایشون رو تایید صلاحیت کنه بزرگترین بی احترامی رو به مجلس، دولت، قوه قضاییه و درنهایت مردم کرده. کافیه اخبار رو مرور کنن تا ببینند روزی یک تخلف بالای هزار میلیارد تومان از ایشون و انصارشون رو می شه. البته واقعیت اینه که خیلی امیدی به شورای نگهبان نیست مردم باید جواب منفی بدن که مردم ما هم خیلی وقتها با سیب زمینی، خام می شن
    • بابك IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      5 13
      معلومه از اونايي هستي كهخيلي مفت داري ميخوري
    • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      11 10
      از شورای نگهبان زیاد امید نداشته باشین
  • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    یکی را گفتند چه میکنی ؟ گفت : ساز میزنم . گفتند : پس کو صداش؟؟ گفت: فردا صدایش را میشنوی . حالا ایشون داره دانشگاه می سازه . . .
    • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      مرد مومن اين بنده خدا يه عمره داره گوش ما رو کر مي کنه چي مي گي. مي خوام سازش هيچوقت کوک نباشه
  • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    یعنی توی این مملکت یه مرد پیدا نمیشه تا جلوی اینها را بگیره ،خدایا تو خودت به داد ملت برس ،به جای مجلس باید بکشوننشون به دادگاه محاکمه شون کنند ،اگه بیاید برای مجلس یعنی وای برمردم وای برمردم وای برمردم و هزاران تاسف برای دولتمردان این مملکت .
    • بی نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      پس حسن روحاني کيه؟ مرده ديگه جلوي اين وايساده
  • بی نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    احمدي نژاد رئيس جمهوره خودتون هم مي دونيد. نمي دونم با چه هدفي داريد بهش اين وصله ها رو مي چسبونيد. خاتمي در حد احمدي نژاد نيست که بخواد تقاضا ديدار بده
    • ناصر هشترودی IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
      6 10
      احمدی نژاد برای جفت کردن کفشهای اقای خاتمی لیاقت ندار د .چه برسد به دیدار خاتمی
  • بی نام EU ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    بهترین ریس جمهوراحمدی نزاد رکوداقتصادی بدبخت شدیم
    • بی نام A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      181 8
      هیچ معلوم هست چی نوشتی؟؟؟
    • بی نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      87 9
      چی؟؟؟؟؟؟
  • رضایت A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    همه روسای جمهور ایران بعد از پایان دوران ریاست جمهوری اصلاح طلب شده اند چرا ؟
    • بی نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      تازه مي فهمن که قرار نيست هميشه در راس باشن يه موقعي هم مي روند در قعر
    • حمید IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      14 1
      به غیر از آقای خاتمی که از همان ابتدا اصلاح طلب بود وهنوز هم اصلاحات با نام اون بزرگوار آبرو دارد وشناخته می شود
  • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    صادق خرازي نبايد خودش را ضايع کند و تقاضاي احمدي نژاد را بپذيرد
  • محمد A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    خدمتكار يه خرده استراحت كن ، لا اقل خستگيت دربياد . بسه ديگه خيلي به مردم خدمت كردي ما اصلا" خادم نخوايم بايد كيو ببينيم ؟؟؟ نكنه ميخواي بياي دلار رو برسوني به 10 ، 15 هزار تومن و دوباره به اندازه 20 سال بندازيمون عقب .
  • بی نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    احمدي نژاد بهترينه. همه مي دونن. شما هم بدونين
    • بی نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      احمدي نژاد چيه؟؟ ببخشيد نفهميدم تکرار کنيد لطفا
    • بی نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      شما یا خیلی ساده ای بنده خدا...یا اینکه خوشگل بهت سهم رسیده از دولت پاک ایشون
    • دكتر شريفي A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      احمدي نزاد،براي امثالي مثل بابك زنجاني ها ،بهترينه كه با ماجراجويي و جنجال ،كشور رو به بيراهه ببرد و بابك زنجاني ها به كفته خودشان ،منجي مردم ايران شوند و مال مردم رو به غارت ببرند و كشور به نابودي برود. در اين سالها دريغ از بيشرفت، فقط و فقط ويراني و بازكشت به عقب داشتيم و سالها طول مي كشد تا به نقطه صفر بركرديم.ديكر درايت مردم با سيب زميني و دو ريال رايانه خريدني نيست
    • بی نام A1 ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      10 1
      حق باشماست در بدترین ها بهترینه
  • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    اتفاقا به نظرم حسن خميني و روحاني و ناطق و هاشمي بايد جمع بشن و اين احمدي نژاد رو براي هميشه از صحنه سياسي خارج کنند. ملت ديگه تحمل يک دوره ديگه رياست ايشون رو نداره
    • بابك IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      12 21
      زنده باد احمدي نزاد قهرمان و نترس
  • بدون نام ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    35 87
    افرين بيا جلو
  • بی نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    هیچ چیز زیباتر از بی اعتنایی رهبر معظم به این آقا هنگام عیادت در بیمارستان نبود که اصلا به او محل نگذاشتند و این خیلی خیلی معنا داشت برای خیلی ها....
  • چنگیز IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    احمدی نژاد کارش درسته
  • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    92 13
    به قول كپللك ببخ شديم رفت:
  • بی نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    من از شركت ايشان در انتخابات مجلس به شدت حمايت مي‌كنم ميزان راي ايشان نشان خواهد داد كه در سال 88 چه اتفاقي افتاده است.
    • سامان IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      104 8
      حمایت کن ای بی نام، بیا جلو... خواهیم دید این خدمتکار چقدر رای خواهد داشت البته اگر تایید صلاحیت بشود سال 76، سال 88، سال 92 و ... این نهضت ادامه دارد... مردم ایران شاید آنچنان که در اروپا می بینیم بلوغ سیاسی نداشته باشند، اما دروغ گو و ریاکار را خوب می شناسند،...
    • بی نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      نکته خوبیت. واقعا اگر احمدی نژاد در انتخابات بعدی شرکت کند آبروی آن فتنه گران برای همیشه بر باد خواهد رفت.
    • بی نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      27 1
      راست مي گه اين بي نام، چرا منفي مي دين؟ بذارين بياد تا معلوم بشه قضيه چي بوده هر چند نمي آد، چون خودش مي دونه چي بوده
  • بی نام A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    در عرض یکسال مملکت رو روحانی چقدر ماهرانه ارام کرد و قدم به قدم را ثبات رو بر میگردانه. من به عنوان یک جوان چرا باید فکرم بره به سمت احمدی نژاد ؟ جز اینکه بیکار هستم و یک مشت فکر های منفی امده سراغم خداوکیلی در این یکسال چند بار روحانی حرفی زده که آرامش روانی جامعه رو بریزه بهم؟
  • سجاد A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    45 18
    سعی کنید در انتشار تحلیل های سیاسی حداقل های سطح سواد نویسنده و شعور خواننده را در نظر بگیرید . واقعا تحلیل ها و استدلال های این متن خیلی ضعیفه. نویسنده ی محترم کمترین شناختی از بافت جامعه ی ایران و گرایش های سیاسی ندارند . احمدی نژاد اصولا اعتقادی به کار حزبی و یا تکیه بر جریانهای سیاسی نداره و از اول ورودش به عرصه ی سیاسی تمرکزش بر روی توده های مردم بوده . تفکری که هنوز میشه اون رو در خرده رفتارهاش مشاهده کرد .
  • بی نام A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    مصداق ضرب المثل از در میزنیش از پنجره تو میاد
  • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    16 38
    اینها فقط گمانه زنی است .نه در انتخابات مجلس ورود پیدا میکنه و نه در انتخابات ریاست جمهوری ایشان لیدر یک جریان فکری قراره بشه که تلفیقی از اصولگرائی اصلاح طلبی و اعتدال گرائی است و هر لیستی که برای مجلس قراره تنظیم بشه از این گروهها در ان هستند و ایشان ابتدا اینطوری طرفداران و حامیانش را دربوته ازمایش قرار میده و محبوبیت خودش را برای تصمیمهای بعدی سنجش میکنه .پس خیلی نگران ورود ایشان نباشید نگران غالب کردن تفکراتش بر جامعه و همسو کردن تصمیم سازان با او باید بود
  • فاطمه IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    یا فاطمه زهرا نه دیگه نه .همون پاک ترین دولت به حد کافی بدبختمون کرد ...
  • بی نام A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    93 17
    دوره احمدی نژادیسم پایان یافته است و به تاریخ پیوسته است
  • حسین IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    90 11
    محمود جان عزیزت برو بنشین خونه وقت شوخی نیست دیگه این دوره جدیه
  • arshia A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    78 10
    دوستان ی چیزی میگم که بترسید...محمود داره میاد :
  • هومن IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    زنده باد احمدی نژاد
  • بی نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    65 19
    امیدوارم که به قدرت برنگردد تا مردمی از او آسوده باشند
  • بی نام A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    55 78
    می بینید چقدر می ترسید. مگر نمی گویید وی پایگاه ندارد و مگر دایم به لایک ها و منفی هایتان علیه احمدی نژاد نمی نازید و اضافه نمی کنید خوب بگذاریدبیاید از چه می ترسید مدبران و عاقلان؟؟؟
  • امید RU ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    66 38
    تنها راه اینه تمام مردم تو انتخابات مجلس شرکت کنند و نگذارند طرفدارای این آقا پاشون به مجلس باز بشه که شاهد استیضاح فرجی دانای دیگری نباشیم
  • بی نام RO ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    70 10
    خبرآنلاین شما هم از آب گل آلود ماهی میگیری خداوکیلی تو هفته پیش چند بار اسم این آقارو تو خبر هات بردی؟ بابا ولش کنین دیگه بذارین یکم اعصابمون راحت بمونه
  • بی نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    32 55
    احمدی نژاد راه میانبر است وقتی مردم از راه اصلی...روحانی...به مقصد نرسیدند شک نکنید میندازند در میانبر
  • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    45 8
    این روشها خیلی وقته کارنامه اش بسته شده و همه با تفکر در این موارد تصمیم میگیرند.....انشاا...
  • بی نام A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    42 18
    بانک مرکزی جواب احمدی نژاد رو داد. کی میگه کلا بدون پاسخ گذاشته شده؟
    • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
      3 2
      چه جوابی داد؟
  • سیدعلی A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    7 30
    واقعا دل دارین راجع به دکتر این حرفارو میزنید. سالاری دکتر محمود احمدی نژاد... یکی یدونه ای به مولا....
  • بی نام A1 ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    8 1
    باز این خودشو انداخت وسط کسی انتخابت نمیکنه مگه اون ساندیس خورها و کلاهبردارا و اختلاس گرها که خوب بهشون خدمت کردی
  • بی نام A1 ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    6 2
    آدمی وقیح ادعای مردمی بودن هم میکرد و میکنه بابا خساراتهایی که زدی حالا حالا ها جبران نمیشه مردم نمیخوانت چقدر رو داری تو به زور میخوای خودتو بندازی . آدم خود بین خود خواه – لجباز و وکلا منفی فقط طرفدارات که مفتخورای بیت المال هستند شاید بهت یا جریان فکری عقب افتاده هایی باشی که بهت رای بدهند ضمنا اگرشورای نگهبان این آقا و امثال این رو تائید رای کنه مشخص میشه که باید به این شورا هم دیگر شک کرد
  • بی نام A1 ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    12 4
    متنفرم از احمدی نژاد و جریان های فکری که با این آدم دستشون بازم برای بردن بیت المال توی یک کاسه هست این آدم در هر عرصه ای اگر به قدرت برسه مطمئن باشید باز به کشور و نظام و مردم ضربه میزند دوباره به این آدم رو ندهیددیگه اونموقع خدا رو بنده نخواهد بود
  • عبدالله A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    5 9
    شک نکنید حاج محمود موفقه
  • آقابزرگ IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    4 2
    در جهان سوم عوام تعیین کننده هستند و عوام در روستاها و حاشیه شهرها زندگی می کنند
  • بی نام IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    2 6
    نوش جانش اینقدر جرات داشت که بخوره وقتی کشور بی قانونی است همینه که هست
  • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    5 3
    خدا به زودی زود ایران را از شر این فرد نجات دهد
  • هموطن A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    8 2
    ظهور دوبار امثال احمدی نژاد نه تنها بعید نیست بلکه بسیار هم محتمل است چون تنها در ایران است که آزموده را آزمودن خطا نیست...
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    3 3
    این اقا اول برای شناخت پایگاهش و اینکه چقدر رای داره توی انتخابات مجل شرکت میکنه تا دستش بیاد که توی ریاست جمهوری 96 شرکت کنه یا نه. ولی اگر مردم به اندازه ارزن شعور داشته باشند با این همه رانتها,سقوط اقتصادی.خرابکاری افتضاحات سیاسی و انزوای بین المللی دیگه به هیچوجه به ایشون روی خوش نشان نمیدهند
  • محمد A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    9 1
    با توجه به عملكرد بسيار بسيار خوب جناب آقاي دكتر احمدي نژاد در مسند رياست جمهوري خادم ملت اصلا" چند درصد احتمال ميدين كه براي انتخابات مجلس تأييد صلاحيت بشه ؟
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    6 3
    بانک مرکزی به نامه احمدی نزاد پاسخ داد وگفت که احمدی نژاد لیست نزدیکانش ورضایت نامه انها را بفرستد تابانک مرکزی منتشر کند خبر انلاین کا حوا س پرت نبود
  • امیر IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    5 20
    ما حامیان دکتر احمدی نژاد بی صبرانه و با جان و دل تلاش خواهیم کرد تا با الهام از خون شهدای هشت سال دفاع مقدس برای هزاران بار هم که شده به عشق دکتر احمدی نژاد روزها را سپری کنیم تا بار دیگر شیر مرد اریایی سرزمین کهنمان را با یاری و استعانت خداوند به کرسی ریاست مجلس و ریاست جمهوری بنشانیم.
  • ناشناس A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    2 1
    حتي شنيدن اسمش هم ادم را دچار وحشت مي کنه.اصلا هيچ گونه عقلانيت ومديريتي نداره. نمي دونم مردم را چي فرض کرده
  • رضا A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    1 2
    ریاست به دست کسانی خطاست که از دستشان دستها بر خداست...
  • mostafa A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    5 3
    محمود مردم این کشور را ناامید کرد تاوان این کارم میدی
  • كسرى TR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    3 4
    بنام خدا اى حاميان آن دكترى كه خود را نوكر مردم قلمداد مى نمود ، يادن باشد كه يه ديوانه سنگى رو تو چاه مى اندازد صد تا عاقل نمى تونن بيرون بيارن آن سنگ را ؟ مملكت در دوران ايشان خيلى خيلى آسيب ديد همه واقفند انرژى هسته خوب است اما به چه بهايى ، نابودى عزت ايرانى در دنيا ؟ و همانطور كه ميداند مفسده هاى بزرگى نيز در دوران رياستش در مملكت رخ داد ؟ بنظر من رأى آوردن دوره اول احمدى نژاد رو مى توان با انقلاب ٥٧ مقايسه كرد .
  • بی نام A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    1 1
    پناه بر خدا
  • منتظر IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    6 1
    اگه احمدی نژاد بد بوده مردم بهش رای نمی دهند چرا شما اینقدر می ترسید. ترسوها ی بزدل.
  • sahr A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    3 2
    دوباره میاد میگه نفری 300هزار تومن یارانه میده و میبره ؛دولت امید هرچی گران میکنه که هیچی نمیده ومرتب میگه تورم آمده پایین ؛ولی مردم احساس نمی کنند مگر میشه تورم پایین بیاد ومردم نفهمند ؟گاز آب برق وبنزین گران شد وتورم آمد پایین ؟؟تورو خدا با مردم صادق باشید .در تعجبم چرا دولت تدبیر وامید هرچی گران میکنه یارانه ها رو دست نمی نزنه؟
  • یاسر A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    6 7
    زنده باد احمدی نژاد خار چشم نوکرهای انگلیس و آمریکا اونایکه فقط مانده که پای ناموس ملت رو بکشانند به مذاکرات لذیلانه
  • خودمونی IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    سخت نگیر شرایط دموکراتیک وجمهوریت ایجاب می کند احمدی نژاد وهم فکرانش بتوانند در صحنه باشند تا مردم چه بپسندند. ضمنا خطای اصلی در این کشور مظلوم دوست .مظلوم سازی ومظلوم نمایی است بقیه کشک.
  • بی نام IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    1 5
    قطعاً آدمهای مهجور و ضعیفی که در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد بزرگ شدند برای به قدرت رسوندنش گریبان پاره خواهند کرد، بیچاره مردم........