مبارزه با تروریسم و افراط گرایی مذهبی، پیامی که لاریجانی به ژنو می برد

یکشنبه آینده اجلاس پاییزه اتحادیه بین المجالس جهانی در ژنو سوئیس برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاين علي لاريجاني رئيس مجلس ، همچون سنوات گذشته به نمايندگي از ايران در اين اجلاس شرکت مي کند. مبارزه جهاني با تروريسم، رعايت حقوق شهروندي و مقابله با افراط گرايي از اهداف اين اجلاس شمرده مي شود. آنگونه که سيد مويد حسيني صدر نماينده مردم خوي به ايرنا گفته است، حدود 35 رییس مجلس، 20 نایب رییس مجلس و بقیه در سطح هیات های عالی رتبه در اجلاس ژنو حضور می یابند.

جهان عاري از خشونت و افراط گرايي ، طرح رئيس جمهور بود که سال گذشته در سازمان ملل مطرح کرد و با اجماع بين المللي تصويب شد. حالا نيز رئيس مجلس به ژنو مي رود تا در اجلاسي شرکت کند که مبارزه با خشونت و افراط گرايي از اهداف اصلي آن به شمار مي رود. به نظر مي رسد ايران به عنوان منادي مبارزه با افراط گرايي و خشونت در منطقه و جهان بايد سياست هماهنگي را براي پيش برد شعار مطرح شده از سوي رئيس جمهور در پي گيرد. حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي در اجلاس اتحاديه بين المجالس جهاني در ژنو  يک فرصت طلايي است که ايران با استفاده از ظرفيت هاي ديپلماسي پارلماني در مبارزه با تروريسم و افراط گرايي در پيش بگيرد.

در اجلاس های این اتحادیه یک بیانیه و یک ماده اضطراری درمورد موضوعات روز مهم جهان از جمله کشتار انسان های بی دفاع، گرسنگی، حقوق مدنی شهروندان منتشر می شود. ماده اضطراری اجلاس ژنو نیز به احتمال زیاد به مبارزه با تروریسم و افراط گرایی مذهبی که یک تهدید بین المللی است، اختصاص می یابد.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =