تسنیم نوشت:

 ترکیه از کُردهای شمال سوریه درخواست کرده است که در مقابل کمک به آنها برای مقابله با داعش، به گروه تروریستی موسوم به ارتش آزاد بپیوندند و علیه نظام سوریه بجنگند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری القرطاس نیوز، «صالح مسلم» رهبر سازمان اتحاد دمکراتیک کُردهای سوریه پیامی را از مقامات ترکیه به کُردهای سوری منتقل کرده است که بر اساس آن آنکارا پیشنهاد داده است که شرط کمک‌های لوجستیک این کشور به کُردها برای مقابله با داعش پیوستن آن‌ها به ارتش آزاد برای جنگ علیه نظام سوریه خواهد بود.
از دو هفته پیش گروه تروریستی داعش به منطقه عین العرب واقع در شمال سوریه و مرزهای ترکیه حمله کرد و برخی از مناطق آن را به تصرف خود درآورد.
این در حالی است که احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه مدعی شده است که کشورش هیچگاه اجازه نخواهد داد که عین العرب به دست داعش بیفتد و پارلمان این کشور مجوز دخالت نظامی در سوریه و عراق را به دولت این کشور داده است.
فعالان کُرد می‌گویند که نیروهای امنیتی ترکیه از ورود نیروهای مبارز کُرد به سوریه و کمک به کُردهای این کشور علیه داعش ممانعت می‌کنند.
در حالی که داعش در منطقه عین العرب در حال پیشروی است و مردم این منطقه در معرض فاجعه انسانی قرار دارند ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا طی چند روز گذشته تنها پالایشگاه‌های نفتی و گازی واقع در شرق سوریه را هدف قرار داده‌ و هیچ نشانه ای از هدف قرار دادن مراکز این گروه در سوریه که مانع از عقب نشینی یا پیشروی این گروهک در خاک سوریه شود، دیده نمی‌شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    68 26
    ترکیه معلوم نیست می خواد جلوی کشتار کردها رو بگیره یا به دنبال منافع دولت خودشه. واقعا شرم بر تو ای اردوغان. کشتار یک عده بیگناه واقعا برات مهم نیست؟
    • بی نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
      44 19
      کاملا واضحه که ترکیه حامی اصلی داعشه. این رو حالا حتی خیلی از غربیها هم میگن.
    • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
      14 13
      اردوغان تو نمي خواد همه را به جون هم بندازي،كرد ها و دولت اسد احتمالا با هم صلح مي كنند،الان دشمن مشرك همه داعش هست
  • پوریا A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    23 20
    ایران نمیتونه همون طور که به کردهای عراق کمک کرد و مانع از سقوط اربیل شد به کرد های سوریه کمک کنه
  • ایرانی IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    43 39
    زرشک. اولا که کردها هیچوقت کنار بشار اسد نبودن. این رو خود ترکیه هم خوب میدونه. زمانی که انتخابات برگزار شد، کردها انتخابات رو مشروع ندونستن و در اون شرکت نکردن. مدتها قبل از اینکه این جنگ سوریه هم شروع بشه، فعالان کرد در زندان بودن و به کردها حتی شناسنامه هم داده نمیشد و سیاست عربیسم در کردستان سوریه اجرا میشد. دوما اینکه کردها کنار تروریستهای داعش و النصره که ترکیه مد نظرش هست هم نبودن. زمانی که بمباران شیمیایی سوریه اتفاق افتاد و چیزی نمونده بود به سوریه حمله نظامی بشه، همین آقای مسلم مصاحبه کرد و گفت که بمباران کار بشار اسد نبوده. کردها موضع درستی گرفتن، چرا که هر دو طرف دستشون به خون آلوده است و تنها نیرویی که کردها بتونن باهاش کار کنن، ارتش آزاد بود که دیگه قدرت قبل رو نداره. بچاپ جانم
  • كاظم A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    18 56
    سياستي درست است اگر كردها با رژيم اسد ميجنگيدند و با ارتش آزاد همكاري ميكردند و به چندتا كلاش غره نمي شدند امروز دچار مصيبت داعش نمي شدند.
  • بی نام DE ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    17 44
    خوب معلومه نباید بذاره شهروندان عادی از مرز رد بشن
  • روژان A1 ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    1 3
    اردوغان بیشرف وپست ازداعش حمایت میکندوبه دشمنی باکردهاادامه میدهد