تسنیم نوشت:

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان، اظهارات اخیر معاون رئیس جمهور آمریکا درباره کشورهای عربی و ترکیه را تأکیدی بر این مسئله دانست که حوادث سوریه یک انقلاب یا اراده مردمی نیست، بلکه ماهیتی خرابکارانه و وارداتی دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسمیم به نقل از خبرگزاری لبنان، هاشم صفی الدین امروز در سخنانی اظهار داشت: اظهارات جو بایدن دلیل و تاکید دیگری بر این مسئله است که حوادث جاری در سوریه بیانگر یک انقلاب یا اراده ملت ها نیست بلکه خرابکاری و تحقق بخشیدن به اهداف سیاسی کشورهایی منطقه ای و غربی و آمریکا است.

صفی الدین که در مجلس ختمی در روستای کفرا در جنوب لبنان سخن می گفت، افزود: جو بایدن روز گذشته گفت که پول و سلاح تکفیری ها از ناحیه کشورهای هم پیمان آمریکا تامین شده و او در این زمینه از ترکیه و برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نام برد و این اظهارات بار دیگر بیانگر آن است که همه گفته های ما درباره آنچه در سوریه جریان دارد، درست بوده است. آنچه در این کشور روی می دهد، نه انقلاب و نه اراده ملت ها است بلکه خرابکاری و تحقق اهداف سیاسی کشورهایی منطقه ای و کشورهایی غربی و آمریکا است.

رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: وقتی ترکیه و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس پول می دهند و حمایت تسلیحاتی می کنند، این کار فقط برای تحقق اهداف خودشان نیست، بلکه آمریکا این کار را از آنها خواسته است، پس در هر قطره خون ریخته شده در سوریه و هرگونه ظلم و ویرانی روی داده در این کشور، آمریکا هم به نوبه خود شریک این کشورها است.

به گزارش العالم، هاشم صفی الدین تصریح کرد: گفته های روز گذشته بایدن به روشنی بیانگر آن است که این آمریکا و هم پیمانانش هستند که مسئول همه حوادث سوریه می باشند؛ آمریکا و هم پیمانانی که امروز با اسم ائتلاف بین المللی برای نابود کردن تروریسم می آیند یعنی همان تروریسمی که خودشان - به اذعان خود - آن را ایجاد و مسلح کرده و از آن حمایت مالی بعمل آوردند.

به گفته وی، وقتی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دل به سرنگونی نظام سوریه بست، اشتباه کرد. همانطور که دوستان قدیمی و رقبای امروز او اشتباه کردند. همانطور که درگذشته اشتباه کردند، امروز نیز در سوریه و عراق و لبنان و سطح کل معادله منطقه اشتباه می کنند. اگر فکر می کنند که می توانند عقربه های ساعت را آنطور که گفته شده است، به عقب بازگردانند، کاملا اشتباه می کنند.

صفی الدین تاکید کرد: هیچ قدرت یا فشار یا مسلح کردن یا ارعاب رسانه ای و سیاسی و فتنه گرانه نمی تواند باعث شود تا ما از حق خود و مقاومت خویش و مسائل برحق خود عقب نشینی کنیم. مسائل برحقی که از دهه ها پیش بر آن پافشاری کرده ایم و همچنان تا امروز بر این خط مشی و شیوه قوی و مستقیم پافشاری می کنیم و در راستای وفاداری به همه شهیدان و جانفشانی ها و ایثارگری های خویش بر این خط مشی ثابت قدم باقی خواهیم ماند.

جو بایدن در سخنرانی روز جمعه خود در دانشگاه هاروارد در ایالت ماساچوست گفت: تروریست ها در سوریه از جمله جنگجویان القاعده از پشتیبانی مالی و حمایت دیگری از سوی هم پیمانان واشنگتن در منطقه برخوردار شده اند.

بایدن اذعان داشت: بزرگترین مشکل ما از طرف همپیمانان ما در منطقه بود. ترک ها دوستان خوبی بودند و همچنین سعودیها و ساکنان امارات و نظایر آنها. اما چه کار کردند؟ تنها هم و غم آنها همان سرنگون کردن بشار (اسد رئیس جمهور سوریه) بود و وارد نبردی نیابتی... شدند و صدها میلیون دلار و ده‌ها هزار تن سلاح به هر کسی که با نبرد علیه بشار اسد موافقت کرد، دادند؛ اما کسانی که به این کمک دست یافتند، جنگجویان جبهه النصره و القاعده و عناصر افراطی بودند که از مناطق دیگری از جهان می آمدند. فکر می کنید من مبالغه می کنم؟ خودتان نتیجه را ببینید.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =