تسنیم نوشت:

وزیر خارجه سوئد در پاسخ به انتقاد واشنگتن از استکهلم به دلیل تصمیم برای به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی اعلام کرد که آمریکا خط‌مشی‌های سوئد را تعیین نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، مارگوت والستورم، وزیر خارجه سوئد، در واکنش به انتقاد آماریکا از تصمیم استکهلم برای به رسمیت شناختن رسمی فلسطین به عنوان یک دولت مستقل گفت که واشنگتن درباره خط‌مشی‌های سوئد تصمیم نمی‌گیرد.

والستروم با اشاره به اینکه اعضای دولت جدید سوئد انتظار داشتند که پس از اعلام به رسمیت شناختن دولت فلسطینی مورد انتقاد واقع شوند گفت: "آمریکا درباره خط‌مشی‌های ما تصمیم نمی‌گیرد."

وزیر خارجه سوئد در ادامه افزود که کشورش به "گفتگوهای سازنده با آمریکا برای تشریح انگیزه‌ها و دلایل این تصمیم ادامه خواهد داد.

استفان لوفون، نخست‌وزیر جدید سوئد، در اولین سخنرانی خود در پارلمان این کشور وعده داد که دولت فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

وی در ادامه افزود که مناقشه با اسرائیل "تنها از طریق راه‌حل دو دولتی که بر اساس قوانین بین‌المللی تدوین شده قابل حل است."

اگر این پیشنهاد در پارلمان سوئد رأی بیاورد، این کشور اولین عضو اتحادیه اروپا خواهد بود که دولت مستقل فلسطینی را به رسمیت می‌شناسد.

اما تصمیمات سوئد با انتقاد آمریکا، متحد اصلی اسرائیل، مواجه شد که این خط‌مشی را شتابزده توصیف کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =