رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در دهه های گذشته کمک به برقراری صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه بوده و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

به گزارش خبرآنلاین، علاء الدین بروجردی در دیدار با ساموئل سانتوس لوپز وزیر امور خارجه نیکاراگوئه افزود: حفظ توانایی های دفاعی - امنیتی در مقابل هر نوع تجاوز خارجی را در سرلوحه راهبرد دفاعی خود قرارداده است.

وی گزارش مبسوطی از تحولات منطقه و نقش کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای در تحولات منطقه خاورمیانه ارائه کرد و گفت: کشورهائی که مدعی تشکیل ائتلاف علیه فعالیتهای تروریستی هستند خود در شکل گیری این فعالیتها نقش داشته اند و بهمین خاطر حسن نیت آنان در این مبارزه مورد تردید است.

بروجردی با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به نیکاراگوئه و لزوم افزایش این رفت و آمد ها و همچنین با امضای تفاهم نامه اخیر درباره حل مسئله بدهی های نیکاراگوئه به ایران ابراز امیدواری کرد که باب جدیدی در گسترش همکاریهای فنی - علمی و اقتصادی بین دو کشور ایران و نیکاراگوئه گشوده شود.

وی همچنین به پیشرفتها و دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

وزیر خارجه نیکاراگوئه هم در این دیدار با تشریح موفقیتهای دولت ساندینیستی نیکاراگوئه در سیاستهای اقتصادی خود به دستاوردهای اقتصادی دولت این کشور در زمینه ایجاد اشتغال ، کاهش فقر ، افزایش جذب سرمایه های داخلی و خارجی و ارتقای نظام آموزشی و بهداشتی نیکاراگوئه اشاره کرد و گسترش همکاریهای علمی و فنی دو کشور را خواستار شد.

وی ابراز امیدواری کرد که سفر هیات پارلمانی ایران به نیکاراگوئه و متعاقب آن دیدار قریب الوقوع رئیس مجلس شورای اسلامی ایران از نیکاراگوئه باعث گسترش هر چه بیشتر همکاریهای دو کشور ، به ویژه در زمینه استفاده از تجارب جمهوری اسلامی ایران در صنعت و انرژی شود.

وزیر دفاع نیکاراگوئه نیز در دیدار هیات پارلمانی ایران گفت: دولت نیکاراگوئه همچون گذشته حمایت کامل خود را از بهره مندی جمهوری اسلامی ایران از فناوری صلح آمیز هسته ای ، مانند گذشته ادامه خواهد داد.

خانم «مارتا النا روئیس» در دیدارعلاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: دولت آقای دانیل اورتگا مکرر حمایت خود را از حق مشروع همه کشورها به ویژه جمهوری اسلامی ایران در برخورداری از فناوری صلح آمیز هسته ای اعلام کرده و همچنان این سیاست خود را ادامه خواهد داد.

وزیر دفاع نیکاراگوئه همچنین گزارشی از سیاستهای دولت ساندینیستی نیکاراگوئه ارائه و بر موفقیت این سیاستها در مبارزه با بزرگترین دشمن نیکاراگوئه یعنی فقر تاکید کرد.

بروجردی هم در این دیداربا اشاره به مذاکرات خود با رئیس مجلس و سایر مقامات نیکاراگوئه گفت: سفر ما به نیکاراگوئه به منظور آماده سازی مقدمات سفر رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به نیکاراگوئه است که قرار است در آن سفر یادداشت تفاهم همکاری میان مجالس دو کشور به امضا برسد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سالهای اولیه شکل گیری جمهوری اسلامی ، ایران از توانایی های نظامی محدودی برخوردار بود اما هشت سال دفاع مقدس و تحریم های ظالمانه غرب برضد کشورمان موجب رشد توانایی های فنی و علمی صنایع نظامی ایران شده است.

وی گفت: سیاست و دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اصل بازدارندگی تدوین شده با این حال جمهوری اسلامی ایران مدافع جدی صلح و امنیت در سطح جهان است .

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه گزارشی از دستاوردهاو موفقیتهای جمهوری اسلامی ایران در صنایع و علوم نظامی ارائه و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجربیات خود از جمله در زمینه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

بروجردی گفت: کشورهای غربی تلاش می کنند پیشرفتهای علمی را در انحصار خود قرار دهند و دیگران را از دستیابی به دستاوردهای مهم علمی محروم کنند اما به همت مردم و تلاش مسئولان جمهوری اسلامی ایران ظرف سالهای گذشته موفقیت های علمی زیادی در ایران بدست آمده و مردم ایران به هیچ وجه حاضر نیستند از این دستاوردها چشم پوشی کنند.

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =