ایرنا نوشت:

وزیر آموزش و پرورش گفت: با وجود اقدامات خوبی که در سطح وزارتخانه انجام شده، اما هنوز یک سوم مدارس کشور، استانداردهای لازم را ندارند و نیاز به بازسازی و تعمیر و برخی نیز نیاز به تخریب دارند.

دکتر علی اصغر فانی روز شنبه در حاشیه سفر به استان گلستان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برای تأمین بودجه این بخش از کار باید مجلس و دولت دست به دست هم دهند و بخشی نیز از محل کمک‌های مردمی و خیرین مدرسه‌ساز تأمین شود.

وی با اشاره به این که توسعه همه جانبه در سال آتی و برنامه ششم توسعه، از اولویت‌های جدی وزارت آموزش و پرورش است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا با برنامه‌ریزی بتوانیم دو هدف اصلی آموزش و پرورش که همانا «انتقال فرهنگ» و «تربیت نسل‌های آینده» است را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

به گفته فانی، امسال ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز به همراه یک میلیون فرهنگی سال تحصیلی را در ۱۲۲ هزار مدرسه در سراسر کشور آغاز کردند و در مجموع ۱۲۵ میلیون جلد کتب درسی بین دانش آموزان توزیع شد.

وی ادامه داد: در حوزه کیفیت‌بخشی به کارها و برنامه‌های آموزشی، ۹۹ برنامه داریم که از برنامه‌های اتخاذ شده از ۴۰ راهکار از مجموع ۱۳۰ راهکار سند چشم‌انداز آموزشی کشور است که این برنامه‌ها نشان می‌دهد در حال ورود به اجرای راهکارهای اساسی در وزارتخانه هستیم.

فانی در باره ساماندهی معلمان گفت: یکی از سیاست‌های ما که از سال قبل در دستور کار قرار گرفت، مسئله ساماندهی نیروی انسانی است که امسال در گام اول آن را تجربه کردیم که در ادامه در بحث توانمندسازی نیروی انسانی اعم از بخش‌های اطلاعات و به روز شدن و آموزش و در بحث معیشتی، گام‌هایی برداشته‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به لایحه رتبه‌بندی معلمین در همین راستا اشاره کرد و یادآور شد: این لایحه بزودی از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود و ما با شناختی که از نمایندگان داریم، امید داریم این لایحه هر چه سریعتر به تصویب نمایندگان برسد تا اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهیم.

وی در باره مهارت‌آموزی دانش آموزان اظهار کرد: در این مورد که بیشتر به هنرستان‌ها و دبیرستان‌های کار و دانش مربوط می‌شود، بودجه و اعتبارات خوبی پیش‌بینی شده و از سوی دیگر در راستای تجهیزات و آموزش، تفاهم‌نامه همکاری مناسب با وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شده تا در ارتقاء مهارت آموزی مؤثر باشد.

فانی خاطرنشان کرد: در این راستا امسال ۱۰۱ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در کشور تأسیس خواهد شد و با وجود ۳۰۰ مرکز، تعداد این پژوهش‌سراها به ۴۰۱ باب خواهد رسید که دانش‌آموزان در این مکان‌ها به کارهای علمی می‌پردازند و در واقع از همین پژوهش‌سراها، دانشمندان، نخبگان و آینده‌سازان زبده کشور، کشف و شناسایی خواهند شد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهنگی گمیشانی IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    6 0
    بی عدالتی در همین استانی که تشریف فرما شده اید بیداد می کند نمونه عجیبش در مورد پرداخت ناعادلانه حق نوار مرزی می باشد که در شهرستان گمیشان مناطقی که از لحاظ جغرافیایی دورتر از مرز می باشند شامل دریافت این حق شده و شهر مرزی و محروم گمیشان که از سمت دریا و خشکی هم مرز با ترکمنستان می باشد شامل حق نوار مرزی نشده است گویا هنوز مسئولان محترم آموزش و پرورش با نقشه شهرهای کشور عزیز ایران نا آشنا می باشند اعتراض های فرهنگیان گمیشانی هم تابحال هیچ اثری نداشته . جالب اینجاست که جدیدا اعلام شده همه شهرهای استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان شامل حق نوار مرزی شده حتی شهرهای دورتر از مرز ولی ما که به اعتراف خود مسئولان مرزبانان این میهن پاک هستیم با این ناعدالتی بزرگ مواجه می باشیم .
  • یکی از والدین A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    7 0
    جناب وزیر استاندارد پیشکش مدرسه امام سجاد ناحیه 2 شیراز تا امروز کتاب نداشت به این رسیدگی کنید .....
  • مهربان توسی A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    16 21
    استیضاح بشی انشاا...
  • من IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    14 4
    کل آ. پ ما از پایه استاندارد لازم را ندارد
  • بی نام IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    10 0
    دو سوم دیگه هم از استانداردهای لازم فقط آجر رو دارند
  • آرمان IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    8 0
    آموزش و پرورش فقط واسش زشته که کلاس هاش رو تعطیل کنه وگرنه هیچ جای دنیا چنین سیستمی که همه ازش ناراضی باشن وجود نداره، نه شاگرد امنیت داره ، نه معلم حقوق ، نه کلاس امکانات آموزشی ، شاگرد میبینی با معدل بیست رسیده مقطع راهنمایی و هنوز خواندن و نوشتن فارسی رو بلد نیست بماند بقیه درسها و معمولا تا لیسانس روند ادامه داره، دهن پولدارا با مدرسه غیر انتفاعی بستن و بقیه مدارس هم که هر ماه باید کمک های مردم جمع کنن تا تعطیل نشه ، تغذیه مدارس هم که کم کیفیت ترین و کوچکترین خوردنی دنیا انتخاب میشه و یک ماه قبل از عید بدست شاگردا میرسه ، این راهکارهای اساسی و بنیادینتون هم که فقط یه کتاب فن آوری اضافه کردین به میلیون ها مدرسه ای که یه کامپیوتر هم ندارن ،خداییش موقعی نمیتونین با آمار سر مردم رو گرم نکنین
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    5 0
    آقاي وزير شما فقط بازنشسته ها را همچنان به سر كار برگردان تمام مشكلات آموزش و پرورش حل خواهد شد . گويا در ايران بازنشسته ها خيلي كاراتر هستند
  • امیر A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    4 0
    جناب آقای وزیر بچه های ما هنوز معلم ندارند . پس کی؟