تسنیم نوشت:

قاضی یک دادگاه فدرال آمریکا دستور داد تا ۲۸ فیلم ویدئویی محرمانه که نشان می‌دهد یک زندانی اعتصاب کننده غذا در گوانتانامو به زور از سلول خارج شده و مجبور به خوردن غذا می‌شود منتشر گردد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از جهاد احمد مصطفی دیاب زندانی اعتصاب کننده غذا در زندان گوانتانامو نوشت: من می خواهم آمریکایی ها ببینند امروز چه اتفاقاتی در این زندان می افتد تا بفهمند که چرا ما دست به اعتصاب عذا می زنیم و اینکه چرا باید این زندان بسته شود.

بر اساس این گزارش وی 12 سال بدون محاکمه در زندان گوانتانامو در بازداشت بوده است. دولت آمریکا با تصمیم دادگاه برای انتشار فیلم های ویدئویی مخالفت کرده و بر این باور است که این اقدام به ضرر امنیت ملی خواهد بود ولی گلادیس کسلر قاضی دادگاه تاکید کرده است که متمم نخست قانون اساسی این استدلال دولت را رد کرده است.

هنوز معلوم نیست که این فیلم ها چه زمانی منتشر خواهد شد. قاضی این پرونده تاکید کرده است که وزارت دادگستری آمریکا احتمالا خواستار بازنگری در این حکم در دادگاه عالی تر خواهد شد.

اعتصاب غذای زندانیان گوانتانامو از فوریه 2013 میلادی در اعتراض به بازداشت طولانی و بدون محاکمه آغاز شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • س A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    7 6
    "بر اساس این گزارش وی 12 سال بدون محاکمه در زندان گوانتانامو در بازداشت بوده است" واقعا چقدر بی انصافن 12 سال بدون محاکمه، اونم توی یک جای بدی به اسم گوانتانامو
  • بی نام A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    4 12
    حالم از این حقوق بشرشون به هم می خورد، نگران حقوق همجنس بازها توی ایران هستن اما نگران کشته شدن کودکان معصوم توی غزه و... نیستن اونم وضع زندان گوانتانامو شون