واحدمرکزی خبر نوشت:

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز شنبه حادثه سر بریدن یک تبعه انگلیسی در سوریه را «غیر قابل بخشش» خواند و اعلام کرد قتل این تبعه انگلیسی باز هم ثابت می کند گروه تندروی «داعش» باید نابود شود.
کامرون پس از شنیدن گزارش امنیتی مقامات وزارت خارجه، دستگاه های اطلاعاتی و مقامات ارشد نظامی این کشور در خصوص تحولات اخیر، در واکنش به کشته شدن «آلن هنینگ» اعلام کرد: «آنها از لحاظ فساد و انحراف به پایین ترین درجه ممکن رسیده اند و هیچ یک از درخواست های مطرح شده، باعث تغییر رویکرد آنها نشد.»
به گزارش اسوشیتد پرس از لندن، کامرون در این باره گفت تصاویر ویدیویی که شامگاه جمعه منتشر شد و در آن نشان داده شد «هنینگ» در حال قرائت یک پیغام ضد کشورهای غربی است، حاکی از آن عملکرد منزجر کننده «دولت اسلامی» است و نشان می دهد این گروه خود را به هیچ منطقی پایبند نمی داند.
وی در ادامه درباره «دولت اسلامی» گفت: «قتل آلن هنینگ اقدامی شدیدا تنفر برانگیز، غیر منطقی و غیر قابل بخشش است. هر کس در خصوص این سازمان تردیدی داشته باشد، اکنون می تواند ببیند که این سازمان حقیقتا تا چه اندازه متوحش و مایه انزجار است.»
وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا این گروه تندرو به قتل گروگان های غربی ادامه خواهد داد یا نه، افزود تنها راه متوقف کردن این گروه از طریق اقدام نظامی است.
نخست وزیر انگلیس گفت: «هنینگ یک انسان مهربان و با عطوفت بود و برای دیگران ارزش و احترام قایل می شد. او تنها برای کمک کردن به مردم به سوریه رفته بود. این واقعیت که آنها توانستند وی را به چنین شکلی به قتل برسانند، ماهیت گروهی را که با آن روبرو هستیم نشان می دهد. ما باید هرچه در توان داریم انجام دهیم تا این سازمان را شکست دهیم. ما باید علیه این گروه اقدام کنیم و آنها را مسئول چنین حوادثی بدانیم.»
هنینگ یک راننده تاکسی از شهر «اکلس» در شمال غربی انگلیس بود که اندکی پس از ورود کاروان کمک ها به سوریه در ماه دسامبر سال 2013 ربوده شد. وی چهارمین گروگانی است که توسط ستیزه جویان «دولت اسلامی» به قتل می رسد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =