افزایش نگران کننده زنان سرپرست خانوار از سال ۸۵ تا ۹۰

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران گفت: مقایسه آماری بین سال‌های 85 و 90 از رشد سه درصدی زنان سرپرست خانوار خبر می‌دهد و در حال حاضر بیش از 12 درصد خانواده‌ها توسط زنان سرپرستی می‌شود که دلایل مختلفی برای این رشد نگران‌کننده وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران، با حضور مدیرکل اموربانوان استانداری تهران مراسم گرامیداشت سالمندان کمیته امداد امام(ره) اسلامشهر برگزار شد.

در حاشیه این مراسم زهرا ساعی با اشاره به تهیه آمار دقیق در سطح کشور در خصوص زنان سرپرست خانوار گفت: مقایسه آماری بین سال های 85 و 90 از رشد سه درصدی زنان سرپرست خانوار خبر می‌دهد و در حال حاضر بیش از 12درصد خانواده‌ها توسط زنان سرپرستی می‌شود که دلایل مختلفی برای این رشد نگران کننده وجود دارد.

مشاور استاندار تهران، طلاق، اعتیاد همسران و مرگ و میر جاده ای را مهمترین دلیل سرپرستی خانواده ها توسط زنان دانست و بیان کرد: در استان تهران مهمترین خواسته زنان سرپرست خانوار بحث اشتغال است و دومین موضوعی که این روزها به مشکل تبدیل شده است بدسرپرست بودن خانوادها است یعنی اینکه بیکاری و اعتیاد همسران موجب به وجود آمدن معضلات بسیاری برای خانم ها و خانواده ها شده است.

 

طرح جامع حمایت از بانوان در استان تهران تدوین شد

این مسئول از تهیه طرح جامع حمایت از بانوان استان تهران خبر داد و افزود: در این طرح مواردی همچون اشتغال زنان سرپرست خانوار، حمایت‌های قانونی از خانواده‌های بدسرپرست، سلامت و بهداشت روحی، سلامت اجتماعی، اوقات فراغت و بحث آموزش خانواده‌ها دیده شده است که طی هماهنگی با معاونت امور بانوان ریاست جمهوری مقرر شد این طرح به صورت پایلوت در استان تهران اجرا و سپس با برطرف کردن کمبودهای آن در سطح کشور به اجرا درآید.

وی ادامه داد: در فاز اول از ماه مبارک رمضان امسال شهرری را به عنوان نمونه انتخاب کردیم زیرا شهرری دارای بیشترین آمار زنان سرپرست خانوار در سطح استان تهران است.

ساعی اجرای طرح جامع حمایت از بانوان را در دو بخش برشمرد و متذکر شد: در مرحله اول تهیه بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود و بخش دوم ورود به مرحله توانمندسازی بانوان و کسب مهارت‌های زندگی است، تلاش دستگاه‌های مختلف در طول سالیان گذشته برای اشتغال بانوان سرپرست خانوار کافی نبوده و هماهنگی لازم بین اکثر ادارت همچون کمیته امداد، بهزیستی و سازمان فنی و حرفه ای وجود ندارد و موازی کاری صورت می‌گیرد که به منظور هم افزایی بیشتر دستگاه های مرتبط در کارگروه زنان و خانواده‌های استانداری تهران جلساتی برگزار شد و نتایج مثبتی نیز بهمراه داشته است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    5 2
    اینج همه چیز نگران کننده هستش...
  • هانیه IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    3 8
    همسر من بعد از 30سال زندگی مشترک به کمک خواهرش با زن دیگری زندگی می کند به قول انها به ارامش برسد وقتی قوانین به نفع اقایان باشد وبی مسئولیت و خوشگذرا ن همین می شود ومن با چند جوان ومشکلات زیاد ماند ه ام
    • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
      10 1
      بس کن. توی میلیون ها مرد دو تا اینطوری در اومدن عدل یکی از همونا زنش سرو کلش از قضا اینجا پیدا شده ؟ بس کنید این دروغ ها و سیاهنمایی ها رو اگر به فرض هم که اینطور باشه باید دید چرا اون مرد اون کارار رو کرده؟ کجا قوانین به نفع آقایونه؟ زندان مهریه، بدهی مهریه، نفقه، حق طلاق هم الان بخاطر این اهرم ها دست زنهاست زنها آشو با جاش بردن تو خوابی یا اینکه خوشت میاد سیاهنمایی کنی
  • بی نام A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    7 3
    اینها همه به دلیل افزایش طلاق هست. افزایش طلاق هم بخاطر افزایش حقوق نامشروع زنان هست که برچسب شرعی روش میزنن همه هم خوب میدونن. زن که بتونه طلاق بگیره دیگه زندگی دوام نداره بتونه طلاق بگیره به مرد فشار میاره و مرد معتاد میشه. بتونه بره سر کار دیگه زندگی دوام نداره اینو همه بزرگون هم میدونن دیگه سیاهنمایی هم بسه مردا رو همه رو بیکار کردید معتادشون کردید از فشار روحی همش سیاهنمایی می کنید می گید زنها هیچ حقی ندارن؟ بگید ببینم کجای دنیا زنها یک شبه اینقدر ثروتمند میشنکه اینهمه سکه گیرشون بیاد و یه شبه شوهرشون رو محکوم کنن؟