۰ نفر
۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲

ایرنا نوشت:


 وزارت دفاع عراق، اعلام کرد: ارتش در یک عملیات نظامی در دو استان دیاله (شرق) و کرکوک (شمال) توانست 30 روستا را از چنگال تروریست های داعش آزاد و 59 نفر از عناصر این گروهک تکفیری را به هلاکت برساند.

به گزارش پایگاه اینترنتی 'العهد'، این وزارتخانه با صدور بیانیه ای، اظهار داشت: ستاد فرماندهی عملیات بغداد با کمک لشکر نهم زرهی و لشکر یازدهم پیاده نظام، همچنین نیروی هوایی در مناطق کمربندی پایتخت عملیات نظامی گسترده ای انجام داد.

در این بیانیه آمده است: واحدهای نظامی پس از درگیری شدید با تروریست های داعش توانستند منطقه 'بنات الحسن' و منطقه 'شیخ عامر' را آزاد کنند.

بیانیه وزارت دفاع عراق ضمن اعلام انهدام شماری از جنگ افزارهای گروهک تروریستی داعش بدون ذکر تعداد و نوع آنها، افزود: ارتش عراق در عملیات نظامی گسترده خود در استان دیاله واقع در غرب عراق موفق شد 30 روستا را از لوث تروریست های داعش پاک سازی کند.

بیانیه خاطرنشان کرد: نیروی هوایی عراق توانست با هدف قرار دادن یکی از مقرهای داعش در نزدیکی روستای بشیر واقع در منطقه الرشاد در جنوب شهر کرکوک واقع در شمال عراق، 9 تروریست را به قتل رسانده و 15 نفر دیگر از عناصر گروهک تکفیری داعش را مجروح کند.

ارتش عراق با کمک نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگان کرد طی چند هفته گذشته به دنبال درگیری شدید نظامی توانست گروهک تروریستی داعش را از تعدادی از شهرها و شهرک ها بیرون راند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =