عضو کمیته سیاسی جامعه روحانیت: جامعتین هیچ‌گاه در ردیف گروه های اصولگرا و رقیب آنها نبوده اند

عضو کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز، گفت: جامعتین هیچگاه در ردیف جریان های اصولگرا نبوده است که برخی خیال کنند اینها رقیب اصولگرایی هستند.

حجت الاسلام سید رضا تقوی در گفت وگو با خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند علاوه بر جامعتین، طیف های دیگر هم در حوزه و دانشگاه هستند که باید نگاه آنها هم مورد توجه قرار بگیرد تا اصولگرایان موفق شوند، گفت: در شرایط فعلی خیلی نمی شود به مدل ها فکر کرد، اصولگرایان ابتدا باید همگرایی را در درون خود تقویت کنند، اگر در این مساله به نقطه خوبی برسیم، می شود در بقیه حوزه ها هم موفق بود.

وی با بیان اینکه مشکل امروز اصولگرایان بیشتر در همگرایی است، افزود: اگر همگرایی تحقق پیدا کند، بقیه امور راحت است. نباید خیلی در بند مدل ها بود.

تقوی با تاکید بر اینکه جامعه مدرسین و جامعه روحانیت را همه می شناسند،خاطر نشان کرد: جامعتین نهادهای ریشه داری هستند که قبل از انقلاب بودند و چهره ها و شخصیت های حاضر در آن بسیار با سابقه هستند و این گونه نیست که یک جریان دیگری بخواهد در کنار این دو نهاد قرار بگیرد. تا امروز هم این دو نهاد در اصولگرایان محور بودند و جناح های اصولگرا هم اکثرا این جریان را قبول داشتند. بنابراین ما در حوزه اصولگرایی از همه استقبال می کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که به تعبیری شما جامعتین را محور وحدت می دانید و بقیه دسته بندی ها را ذیل آنها تعریف می کنید، گفت: نه، ما این تعابیر که دیگران زیر مجموعه جامعتین هستند را درست نمی دانیم. حرف بنده این است که جامعتین می خواهند هماهنگ کننده باشند. می خواهند اصولگراها را به یک وفاق برسانند و اینکه فلان گروه بالا دست است و فلان دسته زیر مجموعه و... اصطلاحاتی درست نیست.
وی ادامه داد: وقتی اصولگرایان اختلافی پیدا می کنند در کجا باید این را برطرف کنند؟ جامعتین به عنوان مرجع همه نیروهای اصولگرا همیشه حضور داشته است و در گذشته هم مگر جامعه مدرسین در انتخابات مجلس لیست داشته است؟ مگر جامعه روحانیت در کشور لیست داشته است؟ بنابراین نقش جامعتین همان نقش گره زدن و رفع اختلاف و وفاق ایجاد کردن است تا اینکه خودش بخواهد رقیب گروه های اصولگرا شود.
عضو کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه این رفتار نه شان جامعه مدرسین است و نه جامعه روحانیت، تصریح کرد: جامعتین هیچ گاه در ردیف جریان های اصولگرا نبوده است که برخی خیال کنند اینها رقیب اصولگرایی هستند. نه، این طور نیست. جامعتین همیشه اصولگرایان را از نگاه وسیع تر و جامع تری می بیند و برای همگرایی و تفاهم عمومی تلاش می کند.

مشروح گفت وگو با حجت الاسلام تقوی در خصوص  تلاش اصولگرایان برای وحدت، دعوت از حضور آیت الله مصباح برای سخنرانی در این نشست ، نقطه نظر تقوی درباره پایان دوران ریش سفیدی در اصولگرایان را فردا در خبرانلاین مطالعه فرمائید.

/212 27

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =