ایسنا نوشت:


ژنرال جان آلن، فرمانده ائتلاف ضد داعش هشدار داد که مبارزه علیه شبه‌نظامیان داعش در مراحل اولیه خود است.

به گزارش  خبرگزاری رویترز، ژنرال جان آلن، فرمانده ائتلاف ضد داعش در جریان سفرش به بغداد به خبرنگاران گفت: این مبارزه آسان نخواهد بود. در این مبارزه فراز و نشیب‌هایی وجود خواهد داشت. این مساله زمان می‌برد و نیازمند صبر و شکیبایی است.

شبه‌نظامیان داعش بخش وسیعی از عراق و سوریه را تصرف کرده و برای دستیابی به هدفشان در مورد ایجاد خلافت بسیاری از مرزهای میان سوریه و کشورهای همسایه‌اش را از بین برده‌اند.

ژنرال آلن هشدار داد: مبارزات برای باز پس‌گرفتن موصل در شرف وقوع نیست. این مبارزه طی یک سال آغاز خواهد شد. بیشتر از این نمی‌توانم وارد جزئیات شوم، چرا که این یک جنگ ساده نیست بلکه مبارزه است.

این ژنرال آمریکایی همچنین امید دولت عراق برای بدست آوردن حمایت قبایل سنی در مبارزه علیه داعش را در مراحل اولیه خود توصیف کرده و گفت: از سوی این قبایل هیچ رویکرد مشخصی وجود ندارد. هر یک از آن‌ها به طور جداگانه تصمیم خود را اتخاذ می‌کنند.

وی پیام باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا را مبنی بر اینکه هیچ نیروی زمینی آمریکایی به عراق اعزام نخواهد شد بازگو کرد.

ژنرال آلن ادامه داد: ما باید ظرفیت عراقی‌ای ایجاد کنیم تا بتواند مسئولیت این مبارزه را به عهده بگیرد، به همین خاطر است که آمریکا نیروی زمینی به عراق اعزام نخواهد کرد بلکه در عوض به حمایت‌های خودمان از نیروهای امنیتی عراق به واسطه مشورت‌های نظامی و ساخت ظرفیت‌های نظامی ادامه خواهیم داد.

آلن فرمانده نظامی سابق در استان الانبار در سال 2007 میلادی قرار است در جریان سفرهایش به بلژیک، اردن، مصر و ترکیه نیز برود. وی با همراهی برت‌ مک‌گارک، معاونش روز پنج‌شنبه برای دیدار با مقامات عراقی و رهبران منطقه‌ای در مورد حمایت و همکاری آمریکا با عراق در مبارزه‌اش علیه داعش وارد بغداد شد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =