تسنیم نوشت:

نیروهای امنیتی عراق به پیشروی‌های خود در تکریت و دیگر مناطق ادامه می‌دهند و این در حالی است که یکی از شیوخ الانبار برخی کشورهای عربی مدعی مقابله با داعش را به ادامه حمایت از تکفیری‌ها متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه النهرین، ارتش عراق روز گذشته دستاوردهای مهمی به دست آورد و توانست تروریست های وابسته به گروهک داعش را در تکریت به محاصره درآورد و آنها را از طوزخرماتو در استان صلاح الدین بیرون کند. ارتش عراق همچنین توانست 300 نظامی عراقی محاصره شده از سوی داعش را در الانبار آزاد کند.

از سوی دیگر استرالیا و از زبان نخست وزیر خود از مشارکت در حملات هوایی و نیز حضور نیروهای ویژه این کشور در عراق خبر داد. نیروهای امنیتی عراقی روز گذشته بر چهار روستا در استان صلاح الدین مسلط شدند و داعش را به سوی تکریت عقب راندند.
ملا کریم شکر مسئول امنیت حمرین اعلام کرد: نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق با کمک نیروهای مردمی و عشایر موفق به آزاد سازی تعدادی از روستاها شدند.به گفته وی تروریست های داعش از طریق پل استراتژیک الزرکه به سوی تکریت گریختند و سپس این پل را منفجر کردند.این پل ارتباطی میان تکریت به طوزخرماتو بود.اما تروریست های داعش تلفات سنگینی را متحمل شدند.
شلال عبدل فرماندار طوزخرماتو نیز گفت: روستاهای آزاد شده عبارتند از ینکیجه، انجلی، عبود، و زه رکه است. این عملیات در راستای تلاش ها برای آزادی پنج روستا به سوی تکریت از سوی طوزخرماتو است.

وی افزود: بدین ترتیب داعش در شهر تکریت محاصره شده است و امکان یورش مجدد به طوزخرماتو را ندارد. نیروهای امنیتی در حال پیشروی برای آزاد سازی مناطق باقیمانده هستند.تروریست های داعش از مناطق تحت کنترل خود فرار می کنند و کشته های زیادی برجای گذاشته اند.
از سوی دیگر داعش بر مناطقی از هیئت در استان الانبار دست یافت و این پس از درگیری های دو روز قبل با نیروهای ارتش و پلیس در این منطقه بود.داعش به مناطق بسیاری در این منطقه هجوم ددمنشانه‌ای انجام داد.
یکی از افسران پلیس عراق در این باره گفت: تروریست ها بازگشتند و به تعدادی از مناطق حمله کردند و با نیروهای امینتی درگیر و بر سه منطقه از شهر مسلط شدند. تروریست های مسلح پرچم خود را برای بالای برخی ساختمان ها پس از عقب نشینی نیروهای امنیتی نصب کردند و پنج مرکز پلیس را به آتش کشیدند.

به گفته این افسر عراقی هنوز بخش های مهمی از شهر و از جمله جاده اصلی ارتباطی این بخش به تکریت در دست ارتش عراق است و جاده دیگر منتهی به قائم نیز در اختیار نیروهای امنیتی است. عشیره آلبو نمر بر طرف دیگر این منطقه مسلط است.
یک سرتیپ ارتش عراق نیز گفت: نیروهای ارتش موفق به هلاکت دوازده فرد مسلح که در دو منزل مخفی شده بودند، شدند و درگیری های در مناطق مختلف هنوز ادامه دارد.

قاسم المحلاوی فرمانده لشگر هفتم ارتش عراق نیز بیان کرد: نیروهای امنیتی با پشتیبانی نیروهای زرهی به مناطق تحت تسلط داعش حمله خواهند کرد. داعشی‌ها در منطقه محاصره هستند و ما کنترل اداره پلیس و مناطق اطراف آن را در اختیار داریم.
از سوی دیگر رشید فلیح فرمانده عملیات الانبار گفت: نیروهای امنیتی با پشتیبانی نیروی هوایی عراق عملیات موفقی در شمال الانبار انجام داد. این عملیات که در منطقه ذراع دجله در شرق الکرمه انجام شد تروریست ها از منطقه فرار کردند.
همزمان شیخ مزهر الملا خضر یکی از شیوخ الانبار کشورهای خارجی و عربی را به حمایت مالی و آموزش تروریست های داعش متهم کرد و از اینکه این کشورها در جنگ علیه تروریسم شرکت دارند و از داعش اعلام برائت می کنند ابراز شگفتی کرد.
از سوی دیگر کانادا از عزم خود برای مشارکت در حملات هوایی علیه داعش خبر داد این در حالی است که این کشور در جریان جنگ سال 2003 آمریکا علیه عراق از اعزام نیرو به عراق خودداری کرده بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ش A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    34 3
    ظهور داعش و غربیها در منطقه عملکرد انفعالی سیستم اطلاعاتی ما در منطقه قبل از ایجاد آنهاست . دستگاه اطلاعاتی کار بسیار تخصصی است و کار کدخدایی نیست که روسا روحانی باشند.
    • بی نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
      1 0
      مطمئن باش که اطلاعات ایران در مورد گروه های تروریستی در منطقه بسیار زیاد است اما چون ما کشور شیعه هستیم باید مواظب ایجاد جنگ های فرقه ای هم باشیم. چیزی که سالها بعضی کشورها برای آن برنامه ریزی کرده اند