مهر نوشت:

جان کیوزاک بازیگر آمریکایی پس از ۲۵ سال بازیگری، بخش تیره چهره صنعت سینما را نشان داده و در سخنانی تند شیوه استثمار هالیوود از بایگران را نقد کرده است.

به نقل از گاردین، جان کیوزاک در سخنانی تند از صنعت فیلم امروز، هالیوود را به عنوان یک مرکز سو استفاده از افراد نامیده است. او گفت وقتی پای منافع به میان می‌آید، آنجا هیچ سیستمی برای حمایت از بازیگران جوان وجود ندارد.

بازیگر ۴۸ ساله سینما همچنین گفته است هالیوود مکانی است که همه را دیوانه می‌کند.

وی افزوده است: هنوز ۱۵، ۲۰ سال وقت دارم که بگویم پیر شده‌ام و ادامه می‌دهد: برای زنان که این رفتار بسیار خشونت‌آمیزتر است. بازیگر زنی دوستم است که در ۲۹ سالگی کنار گذاشته شده فقط برای این که از یک ۲۲ ساله جذاب‌تر استفاده شود. این روش دیگر شبیه سوء استفاده جنسی از کودکان شده است.

وی می‌گوید: اما قبلا اوضاع این طور نبود. من وقتی به لس آنجلس آمدم، راب راینر به من گفت بیا در خانه من بمان. او کلی به من آموزش داد. من با ال پاچینو (در درام جنایی «سیتی هال» در سال ۱۹۹۶) بازی کردم. پاچینو با تو حرف می‌زد و راهنماییت می‌کرد اما الان همه چیز فرق می‌کند. این فرهنگ فقط شیره بازیگران جوان را می‌کشد و بعد تفشان می‌کند.

کیوزاک به تازگی در فیلم «نقشه ستارگان»‌به کارگردانی دیوید کراننبرگ بازی کرده است. این اولین فیلم این کارگردان است که در آمریکا فیلمبرداری می‌شود. در این فیلم رابرت پتینسون، جولیان مور و میا واسیکوفسکا بازی می‌کنند. این فیلم نیز درباره چهره دورغین هالیوود است.

کیوزاک که متولد ایونستون در ایلینویز آمریکاست، اولین بار در ۱۶ سالگی در برابر دوربین راب راینر رفت و در ۱۸ ساگی کاملا شناخته شده بود و در ۲۲ سالگی به ستاره بدل شده بود. او در تئاتر هم به بازی پرداخت.

او در سخنانش از رابرت پتینسون تجلیل کرد و گفت او بعد از بازی در «گرگ و میش» مسیر خوبی را در پیش گرفته و این دومین همکاری او با دیوید کراننبرگ است. آن‌ها در تجربه اول، داستانی از دون دلیلو نویسنده مشهور آمریکایی با عنوان «جهانشهر» را جلوی دوربین برده بودند.

کیوزاک که از اعضای بنیانگذار بنیاد آزادی مطبوعات است می‌گوید باید در این باره صحبت کنیم که چرا واقعا دموکراسی در عمل نداریم. باید بدانیم که گوشی شما می‌تواند به عنوان یک میکروفون همه چیزهایی را که شما می‌گویید منتقل کند و خودتان را گیر بیندازد. همه این‌ها رنج آور است.

او از بازیگران فیلم «جوهرجنگ» هم بوده که به عراق از زاویه دید بازاری برای فروش اسلحه نگاه کرده است. این فیلم با انتقاد مننتقدان معمول سینما روبه رو شد در حالی که کیوزاک معتقد است آن‌ها باید بازار فیلم را نقد کنند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    7 5
    اینها خیلی جالب هستند اگر هالیوود نبود این همه ثروت و شهرت نداشتی در ضمن خوبه که تو خود هالیوود فیلم علیه اون می سازی اقای کیوزاک دمکراسی توهین و حمله کردن به هر چیزی نیست