تسنیم نوشت:

شورای امنیت سازمان ملل، شامگاه جمعه قتل فجیع «آلن هنینگ» امدادگر انگلیسی توسط گروه تروریستی داعش را محکوم کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «الشرق الاوسط»، گروه ترویستی داعش، روز گذشته یک فیلم ویدیوئی از سر بریدن آلن هنینگ، گروگان انگلیسی منتشر کرد.
شورای امنیت سازمان ملل، شامگاه جمعه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد «این جنایت یادآور دردناک تهدیدهای فزاینده‌ای است که امدادگران هر روز در سوریه با آنها مواجه هستند، همانطور که (این اقدام) بار دیگر وحشی بودن داعش را که مسئول هزاران مورد نقض حقوق مردم سوریه و عراق است، نشان می‌دهد.»
شورای امنیت در این بیانیه بر ضرورت «شکست دادن داعش» تأکید و تصریح کرد، ادامه ارتکاب چنین اقدامات وحشیانه، این شورا را نمی‌ترساند بلکه اراده آن را برای فراهم کردن تلاش‌های مشترک دولت‌ها و نهادها برای مبارزه با گروه داعش، جبهه النصره و همه افراد و جریان‌های مرتبط با گروه القاعده راسخ‌تر خواهد کرد.
شورای امنیت در بیانیه دیروز خود با اشاره به قطعنامه شماره 2175، بر ضرورت پایبندی همه طرف‌های درگیر در جنگ‌های مسلحانه به حقوق بین‌الملل بشر دوستانه که احترام به امدادگران و حمایت از حقوق آنها را شامل می‌شود، تأکید کرد.
شورای امنیت در پایان بیانیه همدردی عمیق خود را با خانواده این قربانی و دولت انگلیس و نیز خانواده همه قربانیان جنایات داعش اعلام کرد.
گروه تروریستی تکفیری داعش، روز جمعه ادعا کرد چهارمین گروگان خود را سر بریده است. این گروه همچنین تأکید کرد در صورتی که آمریکا به حملات هوایی به مواضع این گروه در عراق و سوریه ادامه دهد گروگان بعدی که اعدام می‌شود از این کشور و فردی به نام «پیتر کاسیگ» خواهد بود.
خانواده «کاسیگ» در پیام تسلیت خود برای اعدام «هنینگ» اسارت وی توسط گروه داعش را تأیید کرده‌اند.
داعش پیش از این دو گروگان آمریکایی و یک گروگان انگلیسی را اعدام کرده بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =