مهر نوشت:

رسانه آمریکایی بیزنس اینسایدر با اشاره به جایگاه اقتصاد ایران در سطح جهان از هجوم شرکت های خارجی به بازار ایران در صورت دستیابی به توافق هسته ای با گروه1+5 خبر داد.
بیزنس اینسایدر در مطلبی با اشاره به وسعت و بزرگی اقتصادی ایرن از آمادگی شرکت های بزرگ جهانی برای تعامل تجاری با ایران در صورت تعلیق تحریم ها خبر داد.

در این مطلب آمده است: درحالیکه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به مهلت پایانی خود یعنی 24 نوامبر نزدیک می‌شود، صاحبان صنایع و تجاردر سرتاسر جهان بی صبرانه منتظر تعامل دوباره با یکی از اقتصادهای بزرگ جهان هستند.

به نوشته بیزنس اینسایدر، حتی با وجود تحریمهای سنگین دو سال قبل، ایران بیست و یکمین اقتصاد بزرگ جهان بود. این کشور سرشار از منابع گاز طبیعی و نیروی کار آموزش دیده است و به طور فزاینده در تواناییهای تولیدی توسعه یافته است.

وندی شرمن مذاکره کننده ارشد آمریکا هفته گذشته در مصاحبه‌ای با صدای آمریکا تصریح کرد که به محض به تعلیق درآمدن تحریم های عمده ایران شرکت های خارجی به بازار ایران سرازیر خواهند شد.

بیزینس اینسایدر در ادامه می‌نویسد: ایران دومین ذخایر بزرگ گاز جهان، سومین ذخایر نفت و ذخایر کمیاب زمین را در اختیار دارد اما بازار 77 میلیون نفری این کشور به علت تحریمهای سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا به روی جهان بسته شده است.

نویسنده در ادامه با اشاره به خصومت ورزی کنگره آمریکا با ایران می نویسد: لغو تحریم های سازمان ملل و اتحادیه اروپا علیه ایران آسانتر از لغو تحریم های آمریکا است، زیرا لغو تحریم های آمریکا نیاز به همکاری کنگره آمریکا هم دارد.

نویسنده با اشاره به این حقیقت به طرح اظهارات هفته گذشته کن لویس سفیر سابق کانادا در امارات در کنفرانسی که توسط شورای ملی ایرانی آمریکایی در واشنگتن برگزار شده بود پرداخته و به نقل از وی نوشت: من فرصتهای بیشماری را برای شرکتهای آمریکایی در ایران متصور هستم اما شرکتهای اروپایی اکنون گوی سبقت را از آنها ربوده‌اند.

بنا بر این گزارش یکی از موانع اصلی گسترش تعاملات تجاری بین ایران و آمریکا بعد از لغو تحریم ها و عقب ماندن شرکت های آمریکایی از اروپایی در بازار ایران، نبود رابطه بانکی مستقیم بین بانک های ایران و آمریکا اعلام شده است.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378812

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیd A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    10 64
    اخبار کذب ننویس .خوب نیست.
  • ناشناس IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    91 6
    به امید خدا در مسیر توسعه قرار می گیریم واز بن بست تحریم رهایی میابیم
  • بی نام A1 ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    9 1
    جالبه رانت خوار داخلي ميشه شركتهاي چند مليتي .......
  • بی نام FR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    2 5
    همه به ایران به مانند یک مرغ بریان نگاه می کنن در ایران هم بعلت قدرتی که عوامل وابسته به خارج در سیستم حاکم دارند زمینه را آماده می کنند که بازار ایران را بدون شرط و شروطی در اختیار شرکت های خارجی قرار دهند اینجا شرکت های داخلی و منافع ملی است که لگد مال می شود