واحد مرکزی خبر نوشت:

جان مک کین سناتور تندوری آمریکایی در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز آمریکا به داشتن ارتباط قوی با داعش و سایر گروههای تروریستی در سوریه اعتراف کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری العالم، پایگاه اینترنتی میدل ایست آنلاین به نقل از ناظران آمریکایی نوشت: صحیح نیست که مک کین در برنامه زنده تلویزیونی اینگونه سخن بگوید.
آنان افزودند: آنچه این سناتور آمریکایی که به ایده های افراطی معروف است، گفت، مانند اشتباه لفظی است به ویژه وقتی گفت با اعضای داعش دیدار کرده است و آنان را به خوبی می شناسد.
مک کین، سناتور تندروی جمهوریخواهان در مجلس سنا، در پاسخ به سخن راند پل سناتور آمریکایی درباره ارتباطش با گروه های تروریستی در سوریه خاطرنشان کرد، آیا پل به سوریه رفته و با داعش و افراد مسلح دیدار کرده است، خیر. این به گفته برخی، نشان می دهد وی با آنان دیدار کرده است.
وی در ادامه مصاحبه درباره ارتباطش با گروه های تروریستی گفت: من آنان را می شناسم و بر خلاف پل با آنان همواره در تماسم.
بنابراین گزارش، پیش از این فاش شده بود که در جریان سفر ماه مه سال 2013 مک کین به سوریه و دیدار او با تروریست ها، ابو بکر البغدادی خلیفه داعش نیز در مذاکرات و جلسات مشترک با این سناتور آمریکایی و رقیب اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008، حضور داشته است.
با وجود این که گفته می شود مک کین از مهمترین هواداران مداخله نظامی آمریکا در سوریه برای مقابله با داعش است، اما گفت و گوی تلویزیونی وی با واکنش هایی در جامعه آمریکا همراه بوده است.
تحلیلگران سیاسی تاکید می کنند که دولت آمریکا جدی ترین حامی داعش است و درحالی ادعای مبارزه با داعش را مطرح می کند که جدیدترین سلاح ها را دراختیار آنان قرار داده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    14 1
    خدا آتش افروزان را نابود کند و نیامرزد.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    4 4
    اخه یکم فکر بد نیست ها اگر مک کین با داعش ارتیاط داشت مگه میومد اعلام کنه