تسنیم نوشت:

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری گفت: رئیس‌جمهور آرژانتین به زیبایی افکارعمومی دنیا را متوجه رفتارهای خصمانه غرب علیه ایران کرد. از او تشکر می‌کنیم که این شهامت را داشته که در برابر هژمونی آمریکا ایستاد.
حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شواری فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در واکنش به اظهارات ضدایرانی دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، گفت: آقای کامرون بیشتر در زمین ایران بازی کرد و حرف‌هایش بیشتر حقانیت و مظلومیت ملت ایران را ثابت کرد.
او گفت: اظهارات کامرون نشان داد که آن دیوار بی‌اعتمادی ملت ایران به انگلیسی‌ها وجود دارد و نخست وزیر این کشور نیز قبیحانه و غیر مودبانه نسبت به ملتی با تمدن چند هزار ساله، صحبت کرد.
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری درخصوص دیدار رئیس‌جمهور کشورمان با نخست وزیر انگلیس نیز گفت:‌ من نمی‌دانم چرا عده‌ای عادت به انتقاد غیرمنصفانه کرده‌اند، مگر قرار است ما با همه دنیا قطع رابطه کنیم؛ شعار دولت که رهبر انقلاب هم از آن حمایت کرده‌اند تعامل سازنده با دنیاست و ما فقط با اسرائیل رابطه نخواهیم داشت اما با بقیه کشورهای می‌توانیم تعامل کنیم.
اکرمی ادامه داد: این گفت‌و‌گو و مذاکره است که مشکلات موجود میان کشورها را حل می‌کند نه شمشیر کشیدن به هم؛ به هرحال فراموش نکنیم که ما در شرایطی هستیم که باید بین "بد" و "بدتر" باید "بد" را انتخاب کنیم.
او با بیان اینکه روحانی بامنطق و بیان خودش، مواضع ایران را در آمریکا اعلام کرد و اکنون دیگر آن نقشه‌ شوم صهیونیستی یعنی ایران‌هراسی مطرح نیست بلکه آمریکا‌ستیزی و اسرائیل هراسی رواج پیدا کرده است، گفت: قرار نیست به هر اظهارنظری رئیس‌جمهور پاسخ دهد، پاسخ اظهارات کامرون را وزارت امور خارجه داده است.
اکرمی با تقدیر از اظهارات رئیس‌جمهور آرژانتین در اثبات حقانیت ایران، گفت: خانم فرناندز به زیبایی افکارعمومی دنیار را متوجه رفتارهای خصمانه غرب علیه ایران کرد. از او تشکر می‌کنیم که این شهامت را داشته که در برابر هژمونی آمریکا بایستد و حرف‌هایی حق به زبان آورد.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378727

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =