۰ نفر
۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳

تسنیم نوشت:

کاهش دما و وزش باد به صورت طوفان و بارندگی در گیلان آغاز می‌شود
مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از امشب کاهش دما و وزش باد به صورت طوفان و بارندگی آغاز و پیش‌بینی می‌شود در مرکز و غرب استان آب گرفتگی و سیلاب را شاهد باشیم.
بهمن کمانگر عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در سالن اجتماعات استانداری گیلان، با بیان اینکه 11 روز از سال زراعی 93 - 94 گذشته گفت: در شش ماهه اول مقدار بارندگی نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.
او گفت: آمار بارندگی شهر رشت در شش ماهه اول سال گذشته 408 میلیمتر بوده در صورتی که در امسال 146میلیمتر بارش داشته‌ایم که 109 میلیمتر برای ماه‌های فروردین و شهریور بوده و سهم چهار ماهه دیگر 37 میلیمتر است.
مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه امسال 1.2 افزایش دما ا در مقایسه با سال گذشته شاهد بودیم، گفت: هوای رشت در شش ماه گذشته به 38 درجه رسیده و نسبت به سال گذشته 1.3 افزایش داشته‌ایم که رسیدن بی موقع و زودتر از موعد برنج را در پی داشت.
کمانگر گفت: در ماه خرداد میزان کاهش بارندگی 70 تا 100 درصد بوده و میزان بارش ماه مرداد پنج میلیمتر گزارش شده که شاهد تغییر رژیم بارش بودیم و این شرایط به نوعی نشان دهنده تغییر اقلیم گیلان است.
او گفت: متوسط دمای این 11 روز 25 درجه بوده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته و مرکز پیش بینی مشهد و مرکز آمریکا که صحت پیش بینی خود را 70 درصد است اعلام کردند تا پایان دی ماه متوسط دمای هوا بین 5 تا 5.1 درجه بیشتر از آمار بلند مدت است.
مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از امروز کاهش دما و وزش باد به صورت طوفان و بارندگی در استان آغاز و پیش‌بینی می‌شود در مرکز و غرب استان آب گرفتگی و سیلاب مشاهده شود این وضعیت تا شنبه ادامه دارد و روز شنبه از شدت ناپایداری‌ها کاسته می‌شود و از سه‌شنبه شاهد موج هوای سرد دیگری هستیم.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    1 0
    فارسی را پاس بداریم: توفان درسته نه طوفان