مهر نوشت:

استاندار تهران گفت: به 100 واحد صنعتی نزدیک رودخانه جاجرود اخطار کتبی داده ایم و در صورت بی اعتنایی بر اساس قانون با آنها برخورد می شود.
سید حسین هاشمی در ویژه برنامه شب آفتابی با اشاره به افزایش بزه کاری در جامعه گفت: قطعا از عوامل بزه می توان به بیکاری و تبلیغات ماهواره اشاره کرد اما تنها راه کاهش این آسیب یک صدا شدن دستگاه های مسئول و خود مردم هستند که در این خصوص وزارت کشور در حال تدوین راه کارهای تخصصی است.

او گفت: بنده تهران را به دو بخش زیبا و فقیر تقسیم کرده ام و در ابتدا باید هویت تهران را برای شهروندان تشریح و معرفی کرد. برای همین هر هفته شبکه تهران میهمان یک شهرستان است تا تهرانی ها با این شهر آشنا شده و حتی با ظرفیتهای گردشگری، زیارتی و سرمایه گذاری آن شنا شوند.

هاشمی گفت: در موضوع سرمایه گذاری هم مرکز جذب سرمایه و حمایت سرمایه گذار به صورت متمرکز ایجاد کردیم تا سرمایه گذار بتواند با خیالی آسوده تمام کارهای خود جهت اخذ مجوز و قرارداد قبل از سرمایه گذاری در این مرکز به سرانجام برساند. بنده 6 ماه دیگر با مصداق به شما نشان می دهم که چگونه این مرکز می تواند راه را برای سرمایه گذاری در تهران هموار کند. به اعتقاد من سرمایه گذار در کمتر از 90 روز با مراجعه به این مرکز به نتیجه می رسد.

استاندار تهران توسعه و فعال کردن صنعت گردشگری؛ صنایع غذایی و صنایع هایتک را بعنوان صنایع سبز در دستور کار استانداری تهران عنوان کرد و گفت: در بخش صنعت گردشگری باید گفت که واقعا تهران با 13 میلیون جمعیت چه میزان امکان تفریح برای شهروندان خود دارد. این در حالی است که باید 1300 واحد گردشگری در تهران داشته باشیم که این طور نیست. هم اکنون از 1300 واحد گردشگری مورد نیاز تنها 10 مورد را برای جانمایی انتخاب کرده ایم که بیشتر در شرق تهران است و سرمایه گذاران می توانند از این بستر استفاده کنند.

استاندار تهران در ادامه مهمترین دغدغه خود را ساماندهی صنایع تهران عنوان کرد و گفت: این کار کوچکی نیست و نباید شوخی گرفت. ما الان 400 هزار صنف در تهران داریم که نیمی از آنها غیرقانونی و فاقد مجوز هستند. البته کارهایی هم انجام داده ایم. بعنوان مثال توانستیم 500 واحد اوراق چی های تهران را منتقل کنیم. در صنف ملامین هم اقدامات خوبی انجام شده است. حالا روی تعاونی های مسکن تهران که 34 مورد هستند در حال اجرای ساماندهی هستیم که تعیین و تکلیف آنها با کمیته ویژه ای است که از سوی رئیس جمهور تشکیل شده است.

هاشمی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در تهران اشاره کرد و گفت: به 100 واحد صنعتی نزدیک رودخانه جاجرود اخطار کتبی داده ایم و در صورت بی اعتنایی بر اساس قانون با آنها برخورد می شود. همچنین 2300 مورد ساخت و ساز غیرمجاز را هم تخریب کرده ایم و به جرات می توانم بگویم که هم اکنون ساخت و ساز غیرمجاز در ارتفاع 1800 متر نداریم.

استاندار تهران در پاسخ به اینکه اخطار شما برای قطع آب تهرانی ها عملی نشد گفت: خواستم وضعیت را برای شهروندان حساس کنم اما نگفتم آب را قطع می کنم. در هر حال آب سد 7 متر پایین آمده و تنها راهکار انتقال آب از سد ماملو به تهران است و اینکه مردم صرفه جویی کنند و باران رحمت خداوندی هم داشته باشیم.

او گفت: البته دولت 50 میلیارد تومان در این خصوص به تهران اعتبار داده که از این مبلغ برای تصفیه و خطوط انتقال استفاده می کنیم.
هاشمی گفت: قرار است با اعتبار 30 میلیارد تومان خط لوله آب به نام قمر بنی هاشم را از شرق به غرب تهران متصل کنیم که در مواقع نیاز جابجایی آب در تهران داشته باشیم.

استاندار تهران در این برنامه گفت: متولد آذربایجان هستم و در سن 7 سالگی به تهران آمده و در محله خزانه و قلعه مرغی زندگی کردیم. دوران دبستان تا دبیرستان در آن منطقه بودیم اما مشکلات زندگی مانع تحصیلات من نشد. تا اینکه بعد از انقلاب معاون وزیر صنایع و معاون و فلزات شدم و بعد هم در مجلس چهارم بعنوان نماینده مردم خدمت کردم. هاشمی در گفته های خود علاقمندی اش را به نقاشی و سینما و موسیقی عنوان کرد و گفت: موسیقی سنتی را بیشتر می پسندم.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =