دلیل افت کیفیت آموزش در مدارس از نظر معاون وزیر آموزش و پرورش

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: به نظر یکی از دلایل کاهش کیفیت در مدارس آموزش و پرورش، عدم اجرای صحیح برنامه های درسی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ علی زرافشان، درباره کیفیت بخشی به دوره متوسطه، گفت: با توجه به اینکه جهت گیری و سیاست راهبردی وزیر آموزش و پرورش بحث کیفیت بخشی بوده است، رویکرد ما بررسی مشکلات و برنامه ریزی اجرایی است.

وی ادامه داد: آنچه در معاونت انجام شده را یک بار بازنگری کرده و تمام فعالیت ها را در این دوره با رویکرد کیفیت بخشی به انجام رساندیم.

زرافشان بیان کرد: در حوزه های مختلف مانند برنامه های درسی، که به نظر یکی از دلایل کاهش کیفیت در آموزش و پرورش عدم اجرای صحیح برنامه های درسی است ما در حال برنامه ریزی هستیم.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: به همین جهت در پایه هشتم با وجود کتب جدید التالیف، باید معلمان این دروس آموزش ببینند تا به دانش آموزان کمک کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد RO ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    47 1
    یکی دیگه از علتاش، نبود کولر یا حتی پنکه در گرمای طاقت فرسای خوزستان و داشتن 35نفر دانش آموز در یک کلاس کوچیکه بابا کولر گازی نمی خوایم کولر آبی هم نمی خوایم یه پنکه ساده می خوایم اونم ندارید
    • حسین A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
      34 0
      حامد جان من خودم معلمم کلاس ششم درس میدم . کلاس سوم مدرسه ما 35 نفر هست معلم تو کلاس خودش جا نداره راه بره . خودت باید بفهمی این بچه های بنده خدا امسال رو چطوری باید سر کنن . مدرسه هم مال 40 سال قبله من خودم تو کلاس ششم دارم از گرما می میرم تا ماه آبان باید گرما بکشم . یه کولر مال عهد بوق گذاشتن تو کلاسا به درد خودشون می خوره. از بوشهر
    • محمد رضا IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
      18 0
      با این امکاناته بالا تبلیغ رشده جمعیت هم میکنن
    • شیمی IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
      7 0
      برای کیفیت بخشی باید دو استراتژی را دنبال کرد: 1. بحث اقتصادی 2. بحث آموزشی از آن جا که بحث اقتصادی بطور مشروح و مبسوط در همه ادوار و دولت ها پیگیری شده و نتیجه ای هم نداده است من به این بخش نمی پردازم اما بخش آموزشی چند راه کار ساده و ضرب العجلی دارد و از آنجا که من یک معلم شیمی دبیرستان هستم و راهکارهای ارایه شده برای آموزش در سطح دبیرستان است 1. معلمان را در یک مدرسه سامان دهید. حضور یک معلم در چند مدرسه با تفاوت های زیاد کیفیت آموزشی را بشدت کاهش میدهد. مثلا یک معلم دبیرستان نمونه نمی تواند معلم دبیرستان کاردانش هم باشد. زیرا سطح کیفی آموزش این دو مدرسه کاملا متفاوت است و قطعا دانش آموزان یکی از مدرسه ضرر خواهند کرد. 2. ساعات کاری موظف را کاهش دهید و به جای آن از معلمان هر طرح درس و....
  • معم IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    26 1
    مهمترین عامل تراکم بیش از حد دانش اموزان در کلاسه.در کلاسهای 37 نفره متوسطه حتی نفس کشیدن هم برای معلم مشکله چه برسه به تدریس.علت این تراکم زیاد هم برمیگرده به سیاست مدیریت انسانی جناب وزیر.اینکه جناب وزیر می خوان در بودجه وزارتخانه صرفه جویی کنند به قول خودشون میان مدیریت انسانی پیاده می کنن و کلاسها رو با 39 40 نفر تشکیل می دن.خوب می شد که معاون محترم جناب وزیر خودشون تشریف می اوردن به کلاسای 37 38 نفره متوسطه برنامه های تدریسیشونو به طور صحیح پیاده می کردن ما هم یاد می گرفتیمبدون شک 30 نفر از کلاسو اخراج می کردن تا بتونن برای 7 نفر برنامه صحیحشونو پیاده کننلطفا منتشر کنین شاید جناب وزیر و معاون محترمشون ببینند.
  • بی نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    14 1
    وقتی اکثر بچه های معدل نوزده به بالا وخانواده های تحصیل کرده به مدارس غیر انتفاعی رفتند وبچه های ضعیف کنار هم ماندند هم برای معلمهای دولتی کار سختتر شد وهم بچه ها انها وقتی در مدارس پخش بودند بهترینکمک کننده به هم کلاسی های خود بودند وهم بهترین الگو
  • جاسم IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    32 1
    دلیل اصلی کیفست پایین در تمامی مقاطع کیفیت خیلی پایین مدیران وزارتخونه هستش ، متاسفانه آقای فانی از روزی که اومدن دارن درباره تعطیلی پنجشنبه ها صحبت می کنن و اینکه این تعطیلی در ژاپن وجود نداره و باید روز بدون کتاب باشه آقای فانی دقیقا توضیح بدین مدرسه ای که از کمترین امکانات هم برخوردار نیست روز پنجشنبه باید چجوری دانش آموزان رو سرگرم کنه و یا شما چرا فقط در زمینه ی تعطیلات پنجشنبه دارین ایران رو با ژاپن مقایسه می کنید و حرفی از معیشت معلمان ژاپنی و یا امکانات مدارس ژاپن نمی زنید.
  • بی نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    32 4
    مشکل اصلی اوضاع بد اقتصادی معلمهاست به خدا من دو ساله یک جفت کفش درست و حسابی ندارم بپوشم 400 هزار کرایه خونه میدم نمی تونیم یک دست کت وشلوار درست و حسابی تنمون کنیم بریم کلاس فکر قسطهای عقب مونده هر لحظه راحتمون نمیزاره چطور به بچه های مردم برسیم؟
  • معلم از آذربایجانغربی A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    37 2
    آقای محترم شما فقط دوست دارید تمام کاسه کوزه ها رو سر معلم بشکنید. نه آقا برنامه درسی علتش نیست بنده به شما دلایلشو میگم بفهمید. 1 تراکم کلاسها ،خودم 42 دانش آموز دارم وتااین تاریخ 93/7/10 خبری از تفکیک و اعزام معلم نشده 2ارزشیابی توصیفی، که ابهت و کمر معلم رو شکسته ومارو مهره بی ارزش نموده چون همه قبول میشوند. 3 افت انگیزه معلم ، وعلت آن فاصله حقوق برخی ادارات و نهادهابا آموزش و پرورش میباشد. 4 تعطیلی پنجشنبه ها، که نظم وساعات حضور رو مختل نموده است. آیا دانش آموز ابتدایی میتواند در 7/30 صبح در مدرسه وسرصف حاضر شود؟ والسلام
  • بی نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    8 0
    دروس خسته کننده معلم بی انگیزه دانش آموزبدبین به آینده تحصیلی سردرگمی مسئولان ومدیران روبریز تویک ظرف تکون بده نتیجه اش میشه آموزش وپرورش بی کیفیت
  • بی نام A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    15 0
    معلم های ورزش رو فرستادن سر کلاس درس بدن طبق بخشنامه همین وزیر و معاونهاش.قرار بوده از مستخدمین مدرسه استفاده بشه دیدن گندش در میاد.37 دانش اموز سر کلاس هفته ای یک جلسه کتاب مزخرف بی انگیزگی معلمها نه فقط به خاطر حقوق بلکه بی ارزش شدن اموزش باعث بیسوادی دانش اموزا شده.شاگرد داشتم اول راهنمایی بلد نبود بنویسه و بخونه و به لطف ارزشیابی توصیفی بالا اومده بود.
  • مسعود از درمیان A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    10 0
    مهم تیرن عاملش به نظر من مشکل مدیریتی، پیرگرایی و عدم اعتماد به نیروی جوان و تحصیل کرده و اجرای طرح های غیر کارشناسانه می باشد. ضمن اینکه فک می کنم شعار شایسته سالاری که اکثر دولت ها آن را در بوق و کرنا می کنند در حال تبدیل شدن به کوتاه ترین جوک دولت ها در ایران است.
  • رامین A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    12 0
    مهمترین علت اینکه همه قبول میشوند .ما اگه 9.75میگرفتیم پای معلم راهم میبوسیدیم 25صدم رانمیدادومجبورمیشدیم درس بخونیم تانمره بگیریم ایاالن هم هم وضع همونه من کسانی رامیشناسم دریک سال یک ماه کامل مدرسه نمیروند ولی دراخربابهترین نمره قبول میشوند.همون افرادی که سوم دبیرستان میخونند ولی اسمشان راهم بلد نیستندبنویسند
  • مهربان A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    10 0
    من معلمم حقوق خوب بدهند با تحقیق تحصیلات تکمیلی و پرورش در کنار اموزش نسل بعدی را خوب تربیت کنم
  • تهران A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    13 0
    معلم هاي عزيز خدا بزرگ هست و همه زحمات و رنج هاي شما رو مي بيند انشاالله هرچه سريعتر مسئولين عزيز فكري به حال اين قشر واقعا تاثيرگذار در جامعه بكنند. خدا كمك كن آقايي كه ميگه من كفش درست حسابي نمي تونم بپوشم واقعا بايد گريه كرد به حال .................
  • بی نام A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    9 1
    خدا وکیلی اگر دردی را دوا نمیکنید اینقدر افاضات هم نفرمایید همیشه کارشناسی واظهار نظرات بیجای مسئولین کار دست ما رده پایینی ها میدهد.
  • بی نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    4 0
    دلیل نه برادر دلایل
  • بی نام A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    19 0
    آقاجون اول شما جواب بده در حال حاضر کدوم ارگان دولتی به کارمندی که با مدرک لیسانس و 18 سال سابقه در ماه فقط یک میلیون می ده در حالی که امکان هیچ گونه اضافه کاری هم نیست و مجبوره مسافرکشی کنه بعد انتظار کیفیت هم دارید واقعا خجالت نمی کشید حرف هم می زنید تازه با این اوضاع باید وارد یک کلاس 40 نفری هم بشیم که از حمام هم بدتره کجای دنیا تعداد دانش آموزها در کشور کم می شه اما هر سال تراکم کلاس ها بالا میره؟
  • بی نام A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    9 0
    ته که نوشم نه‌ای نیشم چرایی/ته که یارم نه‌ای پیشم چرایی/ته که مرهم نه‌ای بر داغ ریشم/نمک پاش دل ریشم چرایی
  • بی نام A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    6 0
    شاید یکی از دلایلش تراکم زیاد باشه اما باور کنین جایی که من درس میدم کلاسا حد اکثر ۳۰ نفره اس ولی اب و هوا زیاد بد نیست اما متاسفانه در کلاس ۱۵ نفره ۱۳ نفر ازدانش اموزان دوم هنرستان نتوانستند عدد ۳۷ را نه ذهنی نه به صورت نوشتاری تقسیم بر دو کنند در حالی که به اصطلاح سال قبل مبحث سخت مثلثات و توابع برداری را پاس کرده بودند؟؟ ایراد از جای دیگه اس
  • فرزند یک فرهنگی دارای دکترا IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    11 2
    دلیل افت کیفیت اینه که در بعضی قوا، سازمان ها و وزارتخانه ها افزایش حقوق سنواتی 80 درصد داشته اند در آموزش و پرورش چند درصد؟ پدر من دکترا دارد با توجه به سابقه بیست و چند ساله نمیتونه از آموزش و پرورش بره؛ دریافتیش بعد از کسورات معمول یک میلیون سیصد هزار تومان است. حالا شما دنبال پرتقال فروش می گردید
  • اموزگار A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    13 0
    من نمیدونم این نماینده ها ملاحظه ی چی رو میکنن . درسته اقای فانی مرد متدینه دلیل نمیشه وزیر خوبیه میتونه بشه . اقا استعفا بده تا استیضاح نشدی با وعده های بی عمل
  • دبیر شیمی IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    6 0
    3. حجم کتاب ها را با حذف مطالب حاشیه ای کمتر کنید و اجازه دهید تمرکز معلم بر آموزش بنیادی تر مطالب و خلاقیت دانش آموزان باشد. 4. تعداد دانش آموزان هر کلاسنرم کلاس را زیر 25 نفر قرار دهید و ازمعلم گزارش وضعیت هفتگی همه دانش آموزان کلاس را بخواهید.البته اگر شرط های قبلی یعنی کاهش ساعات موظف را اجرا کرده باشید 5. مدارس را موظف کنید گزارش کامل و نمودار پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را بطور ماهانه به خانواده ها ارایه دهد.البته در این راستا باید آموزش لازم به اولیا نیز داده شود تا ضرورت این تعامل با مدرسه را حس کنند و .... موارد متعدد دیگر که از حوصله این مقال خارج است. از خبر آنلاین و دنبال کنندگان بحثحتی مخالفین متشکرم
  • خلیج فارس A1 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    5 12
    چرا همه شو گردن امکانات می زارین از معلمین محترم هم کمی بگین
  • بی نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    7 1
    اقای معاون محترم با حلوا گفتن دهان شیرین نمیشود هرچه زور بزنید بی فایده است
  • بی نام IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    15 0
    سلام من معلم ابتدايى هستم علاوه بر تمام مشكلاتى كه همكاران محترمم عرض كردند بايد بگويم در چند ساله گذشته به معلمان ابتدايى از طرف نواحى آموزش وپرورش تاكيد شديد مى شود كه آمار قبولى بالا باشد و دانش آموزان با ضعف شديد درسى به پايه بالاتر مى روند و قادر نيستند با همكلاسان خود پيش بروند ومجبور به ترك تحصيل مى شوند و در ادامه تصور كنيد در جامعه اى مثل ما كه افراد تحصيل كرده نمى توانند شغل مناسب پيدا كنند افراد ترك تحصيل كرده بيكار جذب باندهاى قاچاق يا متاسفانه رو به كارهايى مانند دزدى مى آورند و مسولان چه در حوزه ى فرهنگى و چه در حوزه ى انتظامى به فكر رفع مشكلاتى مانند طلاق و اعتياد و دزدى و ... هستند خانه از پاى بست ويران است لطفا وزير محترم زير بنايى فكر كنيد حجم كتاب ها را كاهش دهيد و
  • امیر IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    9 0
    سلام با عرض تبریک به برنامه ریزان صرفه جوی اموزش و پرورش نرم کلاس های دبیرستان ما بین 3542 به همهی مسئو لین تبریک عرض می کنیم
  • بی نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    6 0
    من معمی هستم با 8 سال سابقه تدریس .دانشجوی دوره دکتری تخصصی دانشگاه شیراز رشته فیزیک هستم .حقوقم کمی از یک ملیون بالاتره ......یکی به من یاد بده چطور به دانش آموزام انگیزه بدم .لطفا راهنمایی کنین ...
  • علی بهبودی روستای حیدریه ضیایادقزوین A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    8 0
    سلام آقای معاون بنده کارمندم و توهر3 مقطع دانش آموز دارم و در روستای حیدریه ضیااباد قزوین ساکنم ، آقا این چه وضعی است بچه های ابتدایی و دبیرستان من زود به خانه می آن و اون راهنماییه دیرتقریبا ساعت 2 تابیادلباس دربیاره و ناهاربخوره 2:30می شه که ناهارارموقع خواب اون 2تابچه ام بایدبخوره و تازگی ها چندبارحالش بهم خورده و معده اش درد می کنه آقا چرااین بچه ها را تاساعت 2 درمدرسه نگه می دارن ، می گن دستورشما و وزیره بابا این کارخوب نیست.ازدلایل افت یکیم اینه مگه بچه های ما موش آزمایشگاهین که دارید طرح ازدیادساعت و زنگ تا 2 بعدازظهر را روی اینا آزمایش می کنید ، لااقل بهشون ناهاربدید ، تازه با ازدیادمصرف برق وگاز می خواهید چیکارکنید ، ساعت آخراصلا نه معلم نه دانش آموزان نمی دونن درس چیه آقا
  • بی نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    4 0
    با سلام. به نظر می رسد گوش شنوایی در حوزه آموزش وجود نداره. و تمام تمرکز وزارتخانه رسیدگی به مسایل جانبی وسیاسی است.
  • بهنام A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    با سلام. وقتی آموزش و پرورش ایران را با کشور های دیگه مثل ژاپن، آمریکا مقایسه می کردم یاد مردم آفریقا می افتادم .چقدر ما فقیر و رسوا شده کشورهای دیگه هستیم .با آن رتبه های علمی در تیمزو پرلزواقعا خوب می درخشیم چطور وزرای ما می تونند سرشونو بالا بگیرند