ایسنا نوشت:

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: موضوع رفع خشونت یکی از چالش‌های مهم جهان است که توسط رئیس‌جمهور مطرح شد و انتظار می‌رفت که در کشور به این مساله توجه بیشتری شود.

محمدرضا عارف با حضور در نشست «چالش‌های رفع خشونت از حقوق داخلی» گفت: بنیاد امید ایرانیان از زمانی که بر اساس ضرورت‌ها تشکیل شد مهمترین اولویت خود را بر پیگیری چالش‌ها در جامعه تعریف کرد.

او ادامه داد: ارزش‌ها مبنای حرکت بنیاد امید ایرانیان است. در واقع بحث رفع خشونت یکی از چالش‌های مهم جهان است که توسط حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی نیز مطرح شد و انتظار بود که در کشور به این مساله مهم توجه بیشتری می‌شد.

او گفت: امیدواریم با پیگیری‌ها به رفع خشونت در کشور خودمان کمک کنیم؛ البته قانون اساسی ظرفیت‌های بسیار بالایی در این راستا دارد. اما بیشترین چالش‌ موجود موضوع چگونگی اجرای قانون است که این موضوع نیز نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان عارف گفت:‌ امیدواریم بتوانیم به اجرای قانون و اصلاح آن کمک کنیم، در واقع ما اصرارمان به اجرای قانون است. در بین برخی این فرهنگ حاکم است که قانون را برای دیگران بنویسند.

او یادآور شد: زمانی که معاون اول بودم وزرا از مسیر ویژه تردد می‌کردند، به محض این‌که موضوع را متوجه شدم دستور دادم که جلوی این کار گرفته شود. یکی از وزرا در این راستا ابراز گله کرد و من به او گفتم که ما همانند دیگران باید مطیع قانون باشیم؛ بنابراین طبیعی است که چالش‌های ما برای عدم رعایت قانون است و ما باید به دنبال اجرای قانون برویم؛ لذا باید این موضوع را از خود شروع کنیم.

 

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    16 13
    خدا کنه دکتر عارف وزیر علوم بشه///////////////////////////////////
    • سعید IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
      4 2
      به نظر من دکتر عارف باید واسه انتخابات مجلس یه لیست بدن و بیان مجلس، خودشونم رییس مجلس بشن، چون در حال حاضر مجلس داره دولتو اذیت میکنه مثل ماجرای برکناری دکتر فرجی دانا.
  • بی نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    25 27
    وزرا مثل مردم در خط ویژه تردد نکنن که نزدیک ظهر به محل کارشون میرسن عجب قانون مداری این آقای عارف خوبه نگفته بود ماشینهای اتیش نشانی و آمبولانس هم مثل ماشینای دیگه باید پشت چراغ قرمز وایسن .
    • نیما IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
      0 2
      همه مردم سر ظهر میرسن سر کارشون
  • حامد IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    2 1
    الله اكبر از اين همه مردم داريييييييييييييييييييييييييي
  • بی نام IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    2 2
    باشه فهمیدیم شما خیلی کارت درسته.