هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال کشورمان با 8 دیدار ظرف امروز و فردا برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دیدارهای این هفته، نقش تعیین کننده ای در جدول رده بندی لیگ ایفا خواهد کرد. در اولین دیدار و از ساعت 15:45 گسترش فولاد در ورزشگاه اختصاصی خود در تبریز به مصاف پدیده مشهد می رود. گسترش در دو بازی گذشته اش 4 امتیاز به دست آورد تا روحیه خود را بازیابی کند اما روند شکست های پدیده طی سه هفته اخیر ادامه داشت. یکی از نبردهای جذاب این هفته، تقابل نفت تهران و ذوب آهن است. این بازی از ساعت 17:10 در تهران انجام خواهد شد. علیرضا منصوریان هدایت نفت را برعهده دارد و یحیی گل محمدی روی نیمکت ذوب آهن می نشیند. استقلال خوزستان هم از ساعت 17:20 امروز باید از راه آهن میزبانی کند. راه آهنی ها حسابی به بحران فرو رفته اند و بازی در اهواز، آن هم مقابل تیم عبدالله ویسی که سخت شکست می خورد، کار آسانی برای شاگردان حمید استیلی نخواهد بود. 

و اما مهم ترین بازی امروز بدون شک تقابل استقلال و ملوان از ساعت 18:30 در ورزشگاه آزادی است. استقلالی ها برای فرار از ناکامی، فقط امروز را مهلت دارند تا با شکار قوی سپید انزلی، خود را از دام شکست های اخیر نجات دهند. ملوانان شرایط خوبی ندارند اما به هر حال آنها همواره یک تیم با انگیزه به خصوص در رقابت با غول های تهرانی بوده اند. فراموش نکنید که آبی پوشان برای این هفته عاری از استرس هم نیستند.

استقلال


اما فردا نیز 4 دیدار دیگر برگزار خواهد شد. سایپا و تراکتورسازی از ساعت 16 در ورزشگاه انقلاب کرج کار خود را آغاز خواهند کرد. مجید جلالی سرمربی فصل گذشته تراکتورسازی بود که در نهایت مجبور به استفعا شد از طرف دیگر با توجه به اینکه هواداران تراکتورسازی حتما خود را برای دیدن این بازی به ورزشگاه انقلاب کرج می رسانند، می توان حدس زد تقابل دوباره آنها با آقای معلم لیگ، خالی از جذابیت نیست.

هواداران تراکتور


پیکان و صبای قم از ساعت 17:10 رقابت شان را آغاز می کنند. این دو تیم در عین خوش شانسی موفق به کسب پیروزی در دیدار قبلی خود بودند. پیکان در مشهد از سد پدیده گذشت و صبا در قم، ساپیا را از پیش رو برداشت. همچنین در مسجدسلیمان، بهروز مکوندی سرمربی جدید نفتی ها باید در اولین گام به مصاف فولاد خوزستان برود. فولادی ها در سه بازی گذشته شان 7 امتیاز کسب کرده اند و امیدوارند به زودی به صدرجدول برسند. نفت مسجدسلیمان نیز در این هفته دچار تغییر در کادرفنی بود و عبدالمجید باقری نیا جای خود را به بهروز مکوندی داد.
در نهایت، نبرد حساس و مهم هفته را در اصفهان خواهیم داشت.

 

فردا و از ساعت 18:30 در ورزشگاه فولادشهر، پرسپولیس مهمان سپاهان است. سرخپوشان آخرین تقابل رودر رو که بازی برگشت فصل گذشته در تهران بود را با برد پشت سر گذاشتند اما در دو فصل گذشته هرگاه برای دیدار با سپاهان راهی اصفهان شدند، به خاطر اتفاقات بسیار عجیب شکست را پذیرفتند. دو فصل قبل، ماجرای مشکوک آب های آلوده به وجود آمد و فصل پیش، اشتباهات شدید داور دیدار دو تیم یعنی محسن قهرمانی که در پایان بازی، بزرگ ترین پرونده فساد در فوتبال ایران رو شد؛ ماجرای عجیب کارت به کارت! حالا حمید درخشان و سرخپوشان باید مقابل سپاهان و حسین فرکی قرار بگیرند. دیداری که قطعا سخت و دشوار خواهد بود.
در جدول رده بندی، تراکتورسازی با 21 امتیاز صدرنشین است، استقلال با 18 امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر بالاتر از فولاد 18 امتیازی در مکان دوم جدول ایستاده است. سپاهان با 17 و نفت و سایپا با 16 امتیاز مهم ترین تعقیب کنندگان صدرجدول هستند. پرسپولیس 15 امتیازی نیز در مکان هفته قرار گرفته است.

جدول


همچنین در جدول آقای گل ها، لوسیانو پریرا با 7 گل زده صدرنشین است و همبازی او در تراکتورسازی یعنی محسن دلیر به همراه سروش رفیعی از فولاد با 5 گل، مهم ترین تعقیب کننده هایش در رده دوم ایستاده اند.
در پایان بازی های این هفته، لیگ به مدت 19 روز تعطیل می شود تا تیم ملی در کشور پرتغال یک اردوی تدارکاتی را پشت سر بگذارد.

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =