تسنیم نوشت:

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: اساتید در اظهار نظرهای سیاسی دقت داشته باشید نه راه افراط و نه تفریط را طی کنید، زیرا اساتید موفق حوزوی از افراط و تفریط در سیاست پرهیز می‌کنند.

به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله حسینی بوشهری که پیش از ظهر امروز در دوره هم‌اندیشی اساتید مدارس علمیه استان‌های کشور و در جوار مسجد مقدس جمکران سخن می‌گفت، اظهار کرد: تسلط و مطالعه دقیق پیش از ارائه درس توسط اساتید، خدمت مضاعف به فضای علمی حوزه و مدارس علمیه کشور است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: کتاب‌های جدیدی که پیرامون دروس ارائه می‌شود؛ با مطالعه و اشراف تدریس شود تا موجب امیدواری طلاب در دریافت پاسخ‌ها گردد.

ویژگی‌های یک استاد موفق

مدیرحوزه‌های علمیه «روش تدریس» و ارائه « طرح درس» را از ویژگی‌های اساتید ذکر کرد و تصریح کرد: اساتیدی که دوره‌های روش تدریس را طی کرده‌اند، درس خود را با هدف و طرح درس برگزار می‌کنند.

عضو شورای عالی حوزه خاطرنشان کرد: نظم، دسته‌بندی دروس و تسلط در ارائه مطلب از ویژگی‌های یک استاد خوب است.

امام جمعه قم با بیان اینکه مجال پرسش و پاسخ در کلاس‌های درس ایجاد شود تاکید کرد: اساتید باید روحیه پرسشگری در طلبه‌ها ایجاد کنند و مجال کافی را برای برای پرسش و پاسخ در کلاس اختصاص دهند.

مدیر حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که «طلبه‌ها باید با روش تحقیق و سبک نوشتاری» آشنا شوند افزود: اساتید با برنامه‌ریزی و ارائه منابع تحقیقی در پایه‌های مختلف تحصیلی، سبک و شیوه‌های روش تحقیق، موجب تشویق طلبه‌ها باشند.

سئوالات امتحانی علمی طراحی شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به متن محوری سئوالات امتحانی تاکید کرد: سئوالات امتحانی طوری باید طراحی شود که علمیت طلبه‌ها ارتقا پیدا کند؛ چرا که صرف محفوظات موجب رشد طلبه نمی‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این که باید«فهم طلاب را بالا برد نه محفوظات آن‌ها را» تصریح کرد: در این سال‌های اخیر، سئوالات متن محوری است که باید طلاب با جدیت متن را بفهمند، زیرا باید در امتحانات فهم طلاب را بالا برد.

وی با بیان این که ارائه دروس در مدارس طبق آیین‌نامه مرکز مدیریت باشد بیان کرد: ارائه شش تا درس در برخی مدارس غلط می‌باشد، زیرا طلبه‌ها فرصت مصاحبه را از دست خواهند داد.

به طلاب احترام بگذاریم

استاد حوزه در بخش دیگری در سخنان خود خطاب به اساتید افزود: رفتار شما باید الگوی طلاب باشد، مدیران باید برای طلاب پدری کنند، رفتار شان اقناعی باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به رشد شخصیت طلبه‌ها گفت: باید به طلاب احترام گذاشت، با کلمات اخلاقی، گریزهای اخلاقی داشته باشند، زیرا گریزهای اخلاقی سرنوشت طلاب را عوض می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه اساتید باید مشاور خوبی برای طلاب باشند اظهار کرد: شوخی‌های بی رویه در شان اساتید نیست و باید دوری کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در اظهارنظرهای سیاسی افراط و تفریط صورت نگیرد تصریح کرد: در اظهار نظرهای سیاسی دقت داشته باشید نه راه افراط و نه تفریط را طی کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که لباس پوشیدن شما باید الگو باشد، گفت: شکل و قیافه استاد باید طوری باشد که طلبه‌ها درس بگیرند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =