با توجه به بروز مقطعی پدیده آتش‌سوزی جنگل‌ها در چند نقطه کشور در هفته‌های گذشته، در نشست مشترک وزیر کشور، رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست، رئیس سازمان جنگلها، تعدادی از استانداران و مسئولان دیگر دستگاه‌ های مرتبط ، وضعیت واقعی این پدیده در کشور و شرایط مواجهه با آن بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، در این نشست که در محل وزارت کشور برگزار شد ضمن آسیب‌شناسی طرح‌هایی که تاکنون در استان‌های مختلف در موضوع پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها اجرا شده است، رویکردها و روش‌های جدید برای اقدامات عملی و تأثیرگذار مورد بررسی قرار گرفت.

مسئولان دستگاه‌های مختلف مرتبط با موضوع از جمله سازمان محیط‌زیست، سازمان جنگل‌ها و مراتع، سازمان مدیریت بحران و جمعیت هلال‌احمر در این نشست به ارائه گزارش از آخرین وضعیت پیشگیری و مقابله با پدیده آتش‌سوزی جنگل‌ها پرداختند.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در این نشست با تشریح موضع تخصصی سازمان محیط‌زیست بر تقویت رویکردهای علمی در امر مواجهه با آتش‌سوزی جنگل ها تاکید کرد.

همچنین مسئولان معاونت نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری نیز با حضور در این نشست در خصوص حمایت‌های قانونی از طرح‌ها و اقدامات جدید در این باره اعلام آمادگی کردند.

وزیر کشور در پایان این نشست با قدردانی از زحمات دستگاه‌های مختلف دست اندرکار امر پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها بر اهمیت شکل گیری درک مشترک بین همه این دستگاه ها تأکید کرد.

رحمانی فضلی با مهم خواندن تجمیع تجربیات استان‌های مختلف در این موضوع بر اجرای طرح منسجم و یکپارچه کشوری ضمن ملاحظه شرایط مناطق مختلف کشور و الگوهای خاص هر منطقه متناسب با شرایط اقلیمی تاکید کرد.

قائم مقام شورای عالی مدیریت بحران کشور با اشاره به نقش حاکمیتی استانداران در مواجهه با بحران‌هایی از قبیل آتش‌سوزی جنگل‌ها، همکاری مؤثر همه دستگاه‌های مستقر در استان‌ها در ذیل مدیریت واحد استانداران را ضروری دانست و از استانداران خواست کوچکترین مشکلات در این زمینه را برای پیگیری‌های راهگشا در مرکز گزارش کنند.

وزیر کشور با یادآوری اولویت اساسی پیشگیری در مواجهه با موضوع آتش‌سوزی جنگل‌ها افزود: آگاه‌ سازی مردم و تشکل‌های مردمی و گسترش آموزش عمومی در این زمینه نقش منحصر بفردی دارد.

وی تدوین نظام جامع آموزش و تبلیغات در این عرصه را از دیگر وظایف دستگاه‌های مسئول دانست و با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار رسانه ملی در مقوله آگاه‌سازی عمومی و پیشگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها از استانداران و سازمان‌های مرتبط خواست در جهت تقویت همکاری‌های بین بخشی در این خصوص گام‌های جدی بردارند.

وزیر کشور با تأکید بر پیگیری جدی روند اختصاص بودجه به طرح‌های در دست اقدام در امر مواجهه با آتش‌سوزی جنگل‌ها بر استمرار جلسات مشترک در این خصوص تأکید کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =