تجلیل از سه اثری که مردم از بین 6هزار عنوان انتخاب کردند

«پایی که جا ماند»، «خاک‌های نرم کوشک» و «سلام بر ابراهیم» به عنوان آثار برتر از دید مخاطبان پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس معرفی و با حضور رییس مجلس از پدیدآورندگان آنها تجلیل شد.

به گزارش خبرآنلاین، مراسم اختتامیه پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس ساعاتی پیش با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار ارزش‌های دفاع مقدس، سردار فضلی رئیس ستاد اجرایی پنجمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزارشد.

در این مراسم کمیته علمی و فرهنگی پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس ضمن تقدیر از مشارکت انتشارات سوره مهر، مرکز تحقیقات دفاع مقدس، انتشارات روایت فتح، سازمان هنری و ادبی دفاع مقدس و مجموعه ناشران ارتش جمهوری اسلامی از دو گروه ناشران برتر دولتی و ناشران برتر خصوصی که در این دوره نمایشگاه حضور فعال داشتند تجلیل کرد.

در بخش ناشران برتر دولتی انتشارات ستارگان درخشان از استان اصفهان، انتشارات موسسه پژوهشی 27 بعثت و انتشارات مرکز اسناد تحقیقات دفاع مقدس تجلیل شدند. همچنین در بخش ناشران برتر خصوصی انتشارات دارالخوین، کانون انتشاراتی فاو و انتشارات شهید ابراهیم هادی نیز تجلیل شدند.

همچنین کمیته علمی نمایشگاه از 3 غرفه برتر این دوره شامل غرفه انتشارات روایت فتح، انتشارات پیام آزادگان و انتشارات عماد فردا به عنوان غرفه‌های برتر تجلیل کرد.

در بخش آثار برتر از دیدگاه مخاطبان نیز کمیته علمی نمایشگاه از کتاب‌های «پایی که جا ماند» اثر سیدناصر حسینی‌پور، «سلام بر ابراهیم» از گروه شهید ابراهیم هادی و «خاک‌های نرم کوشک» اثر سعید عاکف به عنوان آثار برتر تجلیل کرد.

گلعلی بابایی، معصومه آباد، اصغر کاظمی، نصرت‌الله محمودزاده و سیدزهرا حسینی نیز از جمله نویسندگان برتر بخش آثار مزین شده به تقریظات رهبر انقلاب بودند که به نمایندگی از دفتر تقاریض رهبری از آنها تجلیل به عمل آمد.

بنابراین گزارش، در این دوره نمایشگاه 150 ناشر حضور داشتند که این آمار در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است. هم‌چنین 6 هزار عنوان کتاب عرضه شده است که رشد 12درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

هم‌چنین در این دوره در بخش بین‌الملل 120 عنوان از آثار مقاومت‌ و دفاع مقدس به زبان‌های عربی و انگلیسی به نمایش گذاشته شده است.

از جمله ویژگی‌های این دوره نمایشگاه کتاب دفاع مقدس علاوه بر فعال شدن بخش بین‌الملل می‌توان به راه‌اندازی بخش «تقریظ» اشاره کرد که به نمایش تقریظات رهبر انقلاب بر کتاب‌های دفاع مقدس در سال‌های اخیر پرداخته است.

کتاب‌های عرضه شده در پنجمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با تخفیف 40درصدی ارائه می‌‌شود که از این میان 20 درصد تخفیف را ناشران ارائه کرده و 20 درصد باقی‌مانده توسط بن‌کارت‌های وزارت ارشاد لحاظ می‌شود.

این نمایشگاه تا 11 مهر از ساعت 10 صبح تا 21 در باغ موزه دفاع مقدس دایر است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =