۰ نفر
۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۷

روزنامه اعتماد نوشت:

به‌دنبال انتشار اظهاراتي به نقل از عباس كيــــارستمي درباره سال‌هاي دفاع مقـدس، دكتر علي‌اصغر شعــردوست (نویسنده و نماینده اسبق مجلس)طي نامه يي سرگشاده سوال‌هايي را از وي مطرح كرده است. اصل اين نامه از طريق سازمان سينمايي به ايشان ارسال شده است:

به‌نام حق و به‌ياد بزرگ شهيد راه دين اباعبدالله الحسين (ع)

جناب آقاي كيارستمي، نمي‌دانم اين سخناني كه از شما نقل شده واقعا بر زبان رانده‌ايد يا خير؟ اگر نه كه هرچه زودتر تكذيب يا اصلاح كنيد اما اگر واقعيت داشته باشد آيا تابه‌حال از خود پرسيده‌ايد كه به راستي چه چيز در دفاع مقدس نهفته است كه حتي گذر زمان نمي‌تواند بداعت و تازگي و آموزندگي آن را از ميان برد؟ پديده‌ها و حتي حماسه‌هاي تاريخي بسياري پس از گذشت سال‌ها به فراموشي سپرده شده‌اند و جز ياد و خاطره‌يي از آن باقي نمانده است. با وجود نظر و انديشه گروهي معدود، دفاع مقدس ملت مسلمان ايران از جمله حماسه‌ها و رويدادهايي است كه هرگز از يادها نرفته و هر روز با حرف‌هايي تازه در ميان مردم قهرمان ساز ما مطرح مي‌شود؛ حماسه‌هايي كه طي آن زيباترين جلوه‌هاي عرفان و ارتباط عاشقانه ميان خالق و مخلوق به ظهور رسيدند، حماسه هاي شكوهمندي كه چهره حيات انساني را دگرگون مي‌سازند. در جهاني كه منفعت‌طلبي شخصي و لذت جويي مادي هدف اصلي زندگي اجتماعات پيشرفته شده است، در طول هشت سال دفاع مقدس شرافتمندانه ما انسان‌هايي ظهور كردند كه معناي ديگري از مفاهيمي همچون دليري، فداكاري، ازخودگذشتگي و ايثار، به انسان اين زمانه عرضه كردند.

جناب آقاي كيارستمي

آنها كه در جبهه بودند، به چشم سر ديدند و آنها كه اين توفيق را نداشتند يا شنيده‌اند يا حداقل در مستندهاي پخش شده از سيماي جمهوري اسلامي ايران ديده‌اند كه جبهه هاي ما، جبهه‌هاي نور و نماز بودند، چه دعاها كه در هشت سال دفاع مقدس، در دل شب‌هاي نوراني يكسر راه آسمان را در پيش گرفتند،آيا شما نديديد تصوير روح‌بخش مردان جواني را كه نام مقدس حسين و زهرا و مهدي (عليهم السلام) بر پيشاني بلندشان مي‌درخشيد و خوني كه در رگ‌هايشان مي دويد عطر نام روح‌الله(ره) را در خود داشت؟ اگر نديده‌ايد كه هنرمند زمان ما نيستيد و اگر ديده‌ايد و اين‌گونه اظهارنظر مي‌كنيد كه با فرمايش اباعبدالله الحسين(ع) اين مراجعت به شما را به پايان مي‌برم كه فرمود: اگر دين نداريد، واز آخرت نمي‌ترسيد، لااقل در دنياي‌تان آزادمرد باشيد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378370

برچسب‌ها