تسنیم نوشت:

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با رئیس مجلس ایرلند با اشاره به اقدامات غرب برای مقابله با داعش گفت که متاسفانه به جای مقابله اساسی با داعش, زیر ساخت‌های کشور سوریه مورد حمله قرار می‌گیرد و این موضوع از این طریق حل نخواهد شد.

شان بارت رئیس مجلس ایرلند که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده، با دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های زیادی که در دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ایرلند برای گسترش مناسبات وجود دارد، تصریح کرد: روابط دو کشور می‌تواند در همه زمینه‌ها از جمله همکاری‌های پارلمانی توسعه یابد.

دکتر محمدجواد ظریف افزود: جمهوری اسلامی ایران خواستار برداشتن موانع توسعه روابط با کشورهای اروپائی و غربی می‌باشد و البته این امر به اراده طرف مقابل بستگی دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اقدامات غرب برای مقابله با داعش اضافه کرد: متاسفانه به جای مقابله اساسی با داعش، زیر ساخت‌های کشور سوریه مورد حمله قرار می‌گیرد و این موضوع از این طریق حل نخواهد شد.

شان بارت رئیس مجلس ایرلند نیز در این دیدار با ابراز خشنودی از سفر به جمهوری اسلامی ایران, بر ارتقاء سطح مناسبات دو کشور تاکید کرد.

رئیس مجلس ایرلند با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه، ایران را نقطه کانونی ایجاد صلح و ثبات در منطقه دانست.

وی افزود: ایرلند نیز یک کشور مفتخر به صلح می‌باشد و سابقه‌ای طولانی در صلح سازی و صلح‌بانی دارد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 3
    چه حرفا مگه برای سوریه زیرساختی هم مونده
  • حقیقت گو IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    3 1
    وقتی تیتر رو دیدم حدس می زدم که هیچ کامنتی از سوی کاربرانی که اکثر اوقات قربون صدقه ی دکتر ظریف می روند نبینم. سکوت بله، برخی حقایق تلخه و بعضی ها دوست دارند سرشون رو زیر برف بکنند. هضم اینکه ظریف در عین تعامل با غرب به اون انتقاد هم داره و در مقابل اشتباهات فاحش غرب در منطقه ی خاورمیانه سکوت نمی کنه برای بعضی ها خیلی سخته. اونها فقط ظریفی رو می خواهند که ما رو به هر قیمتی به آمریکا وصل کنه بدون هیچ اما و اگری اگر همین حرف ها از سوی یک وزیر در یک دولت اصولگرا بیان شده بود هزاران کامنت اعتراضی رو اون بنده خدا نصیب خودش می کرد. اما الان سکوت
  • عباس IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    2 1
    سلام ،هدف از ایجاد داعش مقابله با دولت مالکی در عراق ودولت بشار اسد در سوریه و مهیا نمودن شرایط حضور مجدد امریکا در منطقه بود. ائتلاف وجنگ با داعش همه اش فیلم وسیانس برای فریب عوام وخلق الله است.
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 3
    خب داعش از پول همين زيرساحتها داره نيرو جذب ميکنه نميدونم چرا شماها با نابودي داعش مخالفين؟خيلي عجيبه .نکنه ميخواهي بجاي حمله به پالايشگاهي که منبع درامد داعشه مثل بشار به خونه مردم بيگناه حمله بشود؟